Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

Så et mønster før den nest siste meldingen? Nedsalg på slutten av dagen til tross for positiv utvikling på starten

Nettopp. Om dataene er dårlige så er det fair - jeg har alltid vært klar over risikoen og klandrer ingen for dette, men kommunikasjonen er alt annet enn tillitsvekkende og dette er CFO (som også er IR i Nano) sitt ansvar.

3 Likes

Det som blir uttalt står selvsagt CEO og øvrig ledelse bak. Igjen, skivebom

1 Like

Aksjen bare går ned og ned i dag, Hva skjer a?

Total usikkerhet, ingen info.

ASP og algoer

The big short :stuck_out_tongue_winking_eye: Har forøvrig prøvd å stå i mot med et kjøp. Det ble spist opp :stuck_out_tongue: Ikke store greiene igjen å handle for hos meg da. Har ikke gått bra det siste året for å si det sånn.

Hentet seg kraftig inn, nå 2,97​:rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket::rocket:

Når kommer det oppdaterte aksjonærlister?

Tror det er 15:30 samtidig som short listen oppdateres, hvis jeg ikke tar feil. Kan være litt senere også. Noen som vet eksakt?

Sikkert en del tvangssalg.
Mange som gikk tungt inn på fallet til 6-7 kr og kjørte offensiv holdning med å gamble på oppgang. Havnet i brudd og blir tvangssolgt før helga.

Spent på å se om shorten er dekket inn nå.

Selskapet prises snart til under 300 mill kr. Det er sykt.
Men med en udugelig og grådig ledelse som klamrer seg til å suge ut alt blod av aksjonærene, uten at noen gidder å engasjere seg for å samle røstene til protest, så vil vel blodbadet fortsette.

Selv om Paradigme nå stoppes så sliter jeg med å se at kursen skal falle særlig mer.
Er ikke alt det andre man sitter med i pipen verdt mer enn 300 mill?
Tenkte fremførbart underskudd alene vil være verdt mer enn 300 mill ved utgangen av året?

Får legge hodet på blokka og kjøpe en del aksjer i dag når blodet flyter i gatene for 3. dag.

2 Likes

Jeg kjøpte på 3,18 istad. Skulle ha ventet 30 min til…

Er nok mange som gikk inn på 6 og 7 tallet som kanskje blir oppringt av bank ect og som ristet ut nå. Brutalt

Hva tror dere om muligheten for at en nærmere analyse av dataene kan identifisere en subgruppe blant de behandlede hvor effekten har vært god nok for å godkjenne medisin for denne gruppen spesifikt? Einarsson var inne på dette i podkasten igår og viste til et eksempel med et norsk firma som hadde hatt en studie som totalt sett feilet men hvor man fant så god effekt på en subgruppe at det likevel ble til godkjent medisin. (Tror produktet ble sagt å være en forløper til UV1 og solgt til Sør-Korea).
Har ikke peiling på hvor mange slike subgrupper som det kan deles inn i, men et par grupper har jo vært mye nevnt :

  1. De som ikke har vært stamcellebehandlet.
    I første del av studien var disse ikke med og effekten var god. Etter at også stamcellebehandlede kom med har effekten tydeligvis blitt dårligere. Antar at populasjonen også er relativt stor for de uten stamcellebehandling, siden de antok å kunne kjøre hele studien kun med disse.
  2. “Elderly and frail” - den gruppen som Skullerud gjentatte ganger har sagt er nisjen for Betalutin. Dvs de som ikke er unge og friske nok til å tåle CAR-T, Bispesific eller andre behandlinger (enn Betalutin). Her mener jeg selvsagt ikke at en analyse vil vise spesielt god effekt for den gruppen, tvert imot fikk de høyst sannsynlig lavest effekt. Men fikk de effekt? -og hvor stor? - det er vel spørsmålet for disse for alternativet er jo ingen videre behandling i det hele tatt. Og med hvor lav effekt vil FDA og andre myndigheter da kunne godkjenne en medisin som gir disse menneskene et siste lite håp i form av en enkel engangsbehandling, få bivirkninger og som i tillegg sparer sykehusene for mange liggedøgn og gjentatte behandlinger ?
2 Likes

Noen som vet fremførbart underskudd? 2-3 mrd?

Om jeg hadde hatt penger i dette selskapet så hadde jeg ansett pengene mine som tapt. Så kunne jeg heller blitt positivt overrasket hvis det ble en lottotrekning som tilsa noe annet. Jeg skjønner ikke at folk her inne klarer å “skrape” sammen noe som helst positivt for tiden. Det meste blir bare ønsketekning i håp om at man skal kunne komme seg positivt ut av det.

4 Likes

Fremførbart underskudd vil være nærme 3 MILLIARDER ved utgangen av året.

Problemet er hvordan man skal få nyttiggjort seg av dette? Spetalen gjorde dette stuntet med bl.a. Clavis som jeg var inne i når de gikk i dukken. Fikk da aksjer i Aqualis og Vistin Pharma og kom meg ut med et betydelig mindre tap enn om ikke skallet hadde blitt brukt. Pipen til Nano har nok også en verdi, spesielt da Archer-1 og evt. Betalutin som kombobehandling.

1 Like

Da vet vi hva som skjer hvis spetalen dukker opp på aksjonærlistene.

Vil alltids være en aktør som er interessert i å kjøpe skallet for det framførbare underskuddet om man får det til en rabattert pris.
Øvrige eiendeler (patenter og pipe) kan overføres til et nytt selskap der dagens aksjonærer fortsetter som eiere, slik at man kan jobbe med salg av disse til BP eller andre selskap som er interesserte i å by på deler eller hele sulamitten.

Som aksjonær eier man fremdeles alt av det selskapet besitter av assets selv om det går konk. Ingen som bare kan starte et nytt selskap og begynne på nytt uten å betale dagens aksjonærer en fair pris først.