takker
Forresten, noen som kan forklare hvorfor candlene i @JTHP sitt og mitt chart ikke samsvarer? …den lange grønne i min trekant…
Google Heikin Ashi
Hvis det var Heikin Ashi så hadde vel ikke alle de andre candlene vært prikk like?
Her er tilsvarende med Heikin Ashi:
Investing har en tendens til å bomme litt på volum / candles i min erfaring. Synes TV er mer nøyaktig. Har sett enorme candles på Investing på lavere timeframes som gir 0 mening.
Da var vel det ikke det han brukte. Eller bruker egne innstillinger. Du får vente på at han svarer.
Datastøy er et stort problem - dvs for eksempel at prisdata er forskjellige hos forskjellige kilder. Aksjehandel foregår på forskjellige plattformer - og det er ikke alltid alle priser blir fanget opp likt på alle plattformer. Andre kilder til feil eksisterer også. Hvis du er interessert i teknisk analyse, så vurder å kjøpe boken “The Man Who Solved the Market: How Jim Simons Launched the Quant Revolution” for å få noen innsikter på veien. Datakvalitet er viet relativt mye oppmerksomhet der.
Jeg tror du har helt rett, jeg har som nevnt over merket en differanse mellom plattformene.
Har forøvrig live kurs fra OSE på TV så stoler på candlesene jeg ser der. Volum stemmer også når jeg har fulgt med intradag.
Hei. Jeg bruker også live kurs fra OSE på traidingview. At candles skal bli ulike på samme time-frame gir jo ikke mening… En ting er jo hvis det hadde vært den siste candelsticksen men det er jo ikke det heller…
Litt sånn make or break nå, skulle fryktelig gjerne sett et nytt legg oppover og tilbake over 50 dagers.
Bryter den ned igjen nå så er ikke siste topp noe annet enn en simpel overshoot fra den lange nedtrenden, lik den vi hadde før ASH for et par år siden.
Billige aksjer
Først 22,så 20, så 16, og til sist 12kr den 18 februar.
Jeg håper du har rett. For da kommer jeg til å få meg 20.000 nye aksjer
Mulig kortsiktig cup and handle med mål på, tja, sånn ca. 25-. der tidligere støtte ble nå motstand.
Oppdatert skjermdump fra formiddagen:
Ser også at de tekniske signalene har beggynt å snu oppover og kun noen få uker til kvartalsrapportering. Kan være duket for en fin oppgang hvis chartet til Bullishproof slår til
Forutsetningen er at Nano er on track. Om så, da tror jeg vi får en fin kopp, med en påfølgende hank;)
@Bullishproof, har du en teori om hvilken range ‘‘hanken’’ vil ligge i? Antar det er cup & handle du ser for deg