Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

En liten kuriositet - det største volumet i dag var de første 30 min - og det var overvekt av salg.
Enten kunne de som solgte her ikke lese, eller så trykket de feil og solgte istedenfor å kjøpe.

Skjønner ingenting av det greiene her: - gjør noen andre?

Forsøk på å dumpe kursen ned i åpning for å skape inntrykk av at markedet tok Q4 negativt?

2 Likes

Kan også være at mange hadde liggende på salg limitordre på 16 som de ikke rakk eller gadd å gjøre noe med.

Jeg takker og bukker

4 Likes

Det at du får et rødt stick forteller vel bare at startkursen i sticket er høyere enn sluttkursen. Ikke at det er omsatt på kjøpskurs

5 Likes

Viktig å avslutte over 20 idag?

Hvorfor det?

Tenkte det gikk et tak der…

Ikke annet enn at det er et rundt tall

Nå som vi closet på 20, ikke under 18,57, hva betyr det for chartet fremover?

Jeg kan ikke mindes at have set lignende handelsaktivitet på dagsbasis … helt unreal egentlig!

3 Likes

Helt utrolig sterkt!

Som @aborum påpeker, jeg kan ikke huske å ha sett en liknende candle i Nano tidligere. Man kan til og med zoome ut på weekly og se hvor flott dette er. Sånn på helt kort sikt er det jo ikke far fetched å tro vi skal tette gappet som ligger 65 øre opp. Klarer vi å etablere oss over der er det meget bra.

Legg merke til volum når vi fikk gap ned, og nesten tilsvarende volum her nå, på gap opp :slight_smile:

5 Likes

Tenkte jeg kunne dra frem en p&f chart på denne nå.

Slik jeg ser chartet har vi en mindre trading range inne i en større en.

For dem som er kjent med P&F charting er det en måte å få et estimat/guideline på hva slags potensial man sitter med etter en akkumulering/konsolideringsfase.

I utganspunktet tar man i første omgang utgangspunkt fra bunn i tradingrange og LPS, denne danner det mest konservative anslaget av hva slags potensial man sitter med. Når man disse målene er det ikke en selvfølge å selge. De er mer som punkter man bør være ekstra varsom på endringer, man kan potensielt gå helt til topp.

Når det er sagt så kan vi ta en titt på chartet. Vi nærmer oss det laveste potensialet ganske snart. Naturlige vil være å teste toppen av rangen merket med en hvit linje.

Utifra dette ser jeg 2-3 mulige scenarioer i det store bildet.

  • Vi stopper i toppen, pullback i form av en LPS for så å få brudd til oppsiden.

  • Vi bryter igjennom, pullback i form av en BUA før ferden fortsetter videre opp.

  • En kombinasjon av begge hvor vi konsoliderer under motstand, test til nedsiden, brudd opp, test av brudd osv.

Det spennende blir hva slags fundamentalt bakteppe man har på disse hendelsene.

Får vi for eksempel en tradingrange på undersiden av motstand som får tid til å utvikle seg, for så å få melding om en EMI, vil man mest sannsynlig få et lite dropp til nedsiden og danne en LPS. Men pga. finansieringsbiten da ikke lenger er et tema, vil denne lille dippen være kortvarig.

Er vi i et scenario hvor man har stabilisert seg på oversiden av motstandslinjen, vil samme fundamentale nyhet kunne vise seg som en BUA.

Vi kan selvfølgelig også dette helt tilbake til start igjen, men det vil være under særdeles spesielle hendelser, ala Covid dippen. Er det fundamentale på plass, vil vi sprette fort tilbake.

Er vanskelig å spå når og hvordan dette vil utspille seg. Men pris og volum vil gi hint hvis ting er i emning.

13 Likes

4 Likes

For de av oss som har fulgt selskapet fundamentalt over lang tid så var det ikke overraskende at rekrutteringsoppsvinget ga en stor reaksjon, men jeg er veldig spent på kommende uke, og å se hvor mye mer kraft/overbevisning det er snakk om. Kursen dundret jo oppover, men stanget ikke uventet i 24-nivået. Ble tross alt veldig mange prosent på kort tid. Samtidig er det neppe tvil om at den plutselige utsikten til likevel å klare guiding er en kjempedriver.

Jeg håper at det er nok til å dra kursen over 24 og deretter at oppgangen forsterkes av at slikt brudd isolert sett vil gi et vesentlig forbedret teknisk bilde. Har derfor oppdatert mitt chart med det jeg ser på som de viktige nivåene videre oppover, enkelt basert på tidligere topper/bunner:

4 Likes

Brutt opp av hourly bullflag :money_mouth_face:

6 Likes

Der smalt vi gjennom 24 ja :grinning::muscle:

…oog holdt…

3 Likes

The magic of P&F charts :joy:

7 Likes

Et gammelt Chart til minne om di eldre krigerne som falt under slaget - De som vet de vet.

anatomy

Fra spøk til revolver - minner om en pidgeongulfingcup2handle

10 Likes

Anyone for et oppdatert chart med støtte/motstand, for en stakkar uten pc?

:pray:

2 Likes

29,2 er vel det du trenger å vite nå :stuck_out_tongue:
Edit: 29,3

2 Likes