Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Kort fortalt er det lite konkurranse. 3D har vært fokusert på pulver, men dette er ikke mulig å bruke i tung industri. Blir for porøst til å bruke i vitale deler. Selskapet har på spørsmål om konkurranse svart at det er en annen aktør som er i startfasen. De er årevis bak og vil bli nødt til å gjøre de samme investeringene og de samme kvalifikasjonene NTI har gjort. Husk at NTI har brukt mange år og 4-5mrd på å komme til dette stadiet. Jeg husker ikke hva denne konkurrenten heter i darta. Anyways, dette markedet er gigantisk og det vil på sikt bli plass til flere aktører. Jeg har ikke undersøkt dette utover hva selskapet selv sier. Hadde vært kult å høre om noen har et annet take.

Denne forklarer mye kort og enkelt. Jeg anbefaler å se hele for å et mer helhetlig innblikk i flyproduksjon. Titaniumsdelen starter på ca 18 min og han snakker om Norsk Titanium fra ca 22 min.

1 Like

På en 5-års horisont tror jeg man har kommet veldig langt. Jeg håper selvsagt på god gevinst lenge før det. Om de klarer å holde guiding i år på USD 15-20m revenue vil det gi tillitt til at man kan bygge opp backlog til å møte øvrig guiding for 2025 og 2026. Husk at her er teknologien og fabrikken klar til bruk. Nå trenger vi bare nok godkjennelser til nok deler til nok kunder.

1 Like

Norsk Titanium AS: Notification of transaction by close associates of primary insiders

https://www.voxelmatters.com/norsk-titanium-develops-nickel-based-superalloy-for-us-navy-applications/?fbclid=IwAR0_u6yNtR__HL4fhMRzEKMHUwmbQpNkr0OQvX33opEwSKwyX94dTn0KfyE

Under a contract with Bechtel Plant Machinery, Inc. (BPMI), Norsk Titanium has adapted their industrialized RPD process for Inconel 625. As part of the ongoing effort, Norsk Titanium and BPMI are developing the deposition parameters and heat treatment process needed to produce additively manufactured Inconel 625 with material properties equivalent to legacy castings and forgings.

Bechtel Plant Machinery, Inc. (BPMI), a prime contractor for the United States Naval Nuclear Propulsion Program (NNPP), has been scaling its adoption of AM for nuclear propulsion applications.

Norsk Titanium Secures Recurring Production Commitment In the Semiconductor Market

Dette er altså serieproduksjon for ASML. Viktige revenues, mens man fyller backlog på areospace. Børsen lar seg ikke lett imponere…

Norsk Titanium AS: Last day of trading in Subscription Rights

Norsk Titanium AS: Last day of trading in Subscription Rights

Norsk Titanium AS: Exercise of subscription rights by close associates to primary insiders and major shareholders

Norsk Titanium AS: Exercise of subscription rights by close associates to primary insiders and major shareholders

Norsk Titanium AS: Last day of the Subscription Period in the Rights Issue

Norsk Titanium AS: Preliminary results of the Rights Issue

Norsk Titanium AS: Exercise of subscription rights by primary insiders

Norsk Titanium AS: Final results of the Rights Issue and resolution to increase the share capital for settlement of underwriting commission

Jeg tegnet i emisjonen, men husker ikke hvilken dato aksjene skulle være registrert på vår konto…?
Er det noen som husker bedre enn meg? :wink:

Står her

Takk for info :+1:

T.5

Er det noen som fikk overallokering, flere aksjer enn de hadde tegningsretter?

Det vil vel ikke komme som noe sjokk om det kommer ett eller flere bud på hele selskapet i løpet av '24.
Nå har de finansiering på plass, er godkjent som leverandør til mange av de virkelig store firmaene i verden, fabrikken på plass og Carnegie har et kursmål på kr 15,- ser det ut til.
Det ville være moro om det endte med en budkrig på selskapet!

Men vi er kanskje bedre tjent med å være langsiktige aksjonærer. Selskapet er vel en ordentlig “Joker Nord” som kan gå langt, om de får suksess med forretnings idéen sin.
Flere sterke eiere, som kan dette med forretnings utvikling er blant de største eierene.
Virkelig spennende! :rocket:

Før eller etter x antall emisjoner og ditto utvanning?

1 Like