Skummel denne, ned til 1,7 eller tipper vi kr 3 i neste uke. Har NTI spart en signering for å motvirke frislipp av 40 mill aksjer ? (Resten er vel plukket opp av eiere)
Jeg tørr ikke å sitte natta over uten et par 100k aksjer i alle fall samtidig greit å ha tørt krutt klart i tilfelle.
Investec har fjernet NTI fra " Hold deg unna porteføljen " det er no også meget positivt i desse tider
Meget positivt kan nok diskuteres Er vel begrenset hvor mange som bryr seg nevneverdig om Investtech sine TA-spådommer.
Ja. Kanskje det var overkill. Men den fikk en justering ned da den kom på den “lista” mener eg å huske…
Eg bryr meg ikkje særlig om investec men litt tvil for mange som kan vere borte der!
Selskapet er nå verdt 2.50 NOK x 666 337 825 akser = 1.6658 milliarder
Den 10. Desember skal det komme 135,298,647 nye aksjer (20.3% økning) og som skal gi selskapet 144.6 Millioner, Totalt antall akjser bilr 801,636,472
https://newsweb.oslobors.no/message/633594
Ny børsverdi skal da være 1.6658 milliarder + 0.1446 milliarder = 1.8104 Milliarder
Deler man dette på total antall aksjer er prisen per aksje:
1.8104E9/801636472 = 2.258 NOK / Aksje
Noe jeg har bommet på?
Jeg veit ikke hvordan andre regner, men jeg har siden warrantene blev kjent kalkylert med disse som aksjer. Om enn ikke omsatta. Men sikkert folk som ikke tatt med disse i kalkylen.
Heller ikke sikkert at korsen går ner, det verkar vare mange som vill kjøpe, men sitter og venter på at de nye aksjene skall komme ut på marknadet.
Utregningen virker fornuftig, så kommer “naturlige” svinginger i tillegg.
Ja, du bommer på at verdien på selskapet er en absolutt verdi. Den reelle verdien på selskapet er maskinpark + resultat fra inngåtte kontrakter. Prisingen over det er forventningen på vekst/fremtidig inntekt. Aksjen har svingt det siste året fra kr 0,9 til kr 4,37, og jeg tror at det er TR aksjene som legger en demper på den pt. Regner med at det er ca. 40 mill “frie” aksjer som slippes på tirsdag og jeg blir ikke overrasket om vi ser en dump ned mot kr 1,7 i løpet av uka. Og jeg regner også med at den raskt klatrer mot kr 3 rett over nyåret.
Hvor kommer 1,7 fra? Jeg betalte akkurat i overkant av 2 kr for aksjene jeg får nå. Verdien på ca. 1 kr for tegningsretter jeg kunne solgt + 1,07 for å benytte tegningsrettene.
Hvis noen av de nye aksjene blir solgt for1,7 kr ville det jo vært mye lurere å selge tegningsretter for 1kr i perioden før innløsning?
Du har helt rett Hvis tegningsrettene ble omsatt til rundt 1 kr før innløsningsperioden, og aksjene nå koster ca. 1,07 kr ved benyttelse av rettene, så tilsvarer totalen rundt 2,07 kr per aksje (inkludert verdien av tegningsrettene). Om aksjene handles til 1,7 kr etter børsnotering, ville det faktisk vært mer lønnsomt å selge tegningsrettene i stedet for å bruke dem.
Så det er verdt å nevne at differansen mellom verdien av tegningsrettene, kostnaden ved innløsning og den senere aksjekursen er nettopp hvorfor mange velger å selge tegningsretter når de vurderer det som mer gunstig. Det lave nivået på tegningskursen (1,07 kr) ble fastsatt for å sikre kapitalinnhentingen, og dette kan ha presset ned markedsverdien av aksjene. Hvorfor aksjene handles lavere enn det totale kostnadsgrunnlaget kan også reflektere lav markedstillit eller overskudd av aksjer i markedet etter emisjonen.
Mye bra gullkorn fra konferansen. Kommer til å øke kraftig neste uke, NTI kommer til å utgjøre ca. 60-70% av portisen
Tror dette blir en fin aksje å sitte i i årene fremover ja. Løste inn mine TR og ser for meg å øke videre her på 2 tallet.
Solgte halvparten på 2,49.
Planlegger å kjøpe tilbake på 1- eller 3-tallet
Eg har så lav GAV at eg selger ikkje noe nå, men har god avkastning på NOM, MPCC, Avance Gas. Så de ryker nok en post på hver for å få enda mer i NTI🫡
Sendte inn spørsmål til presentasjonen under halvårsrapporten om NTI planla å begynne med kvartalsrapporter og det ble benektet den gangen. Gledelig å få svart på hvitt at de har tatt til fornuften.