hvordan vet du at det er det?
Hvorfor skal jeg ikke det når NTI er eneste leverandør av DED til Airbus?
Sikkert et godt poeng, ser ihvertfall at det virker å være inne i NTI fabrikken i NY. Så det er jo bra.
Kan ikke det her være Premium Aerotec sitt eget lokale og de selv som har produsert?
Nærmer seg 10% opp i dag, noen nyheter jeg har misset?
Er så lite som skal til for at denne flyr i taket
Gleder meg til resten av året.
Se vedlagt slide fra dagens Airbus pres i Berlin.
Leser jeg sliden rett om at de kutter CO2 fra 808 ton til 286 ton fordi det produseres flere deler med DED fra 2023 til 2025?
Da skal jo det med utgangspunkt i Chat GPT sin beregning være 34-104 nye unike deler.
(NTI mgmt er med på bildet på denne sliden)
Har du link til hele presentasjonen?
Jeg så den på live stream i dag tidlig. Ikke mulig å laste ned presentasjon ennå.
interessant resonnement. Hvilke forutsetninger la du til grunn for å komme til dette antall deler?
Chat GPT sier at gjennomsnittlig CO2 besparelse per del på Airbus A350 er på mellom 5-15ton per del ved å bruke DED.
Jeg tror de referer til co2 besparelse fra den konrete delen på bildet. Den veier under 10 kg, og burde dermed medføre en besparelse på ca 200 og 300kg co2 per del. Det tilsvarer et sted mellom 1700 og 2600 deler for at det kumulativt skal gi en besparelse på ca 500 tonn co2 - noe som også rimer med antall fly airbus vil produsere i perioden.
Med andre ord tror jeg ikke du kan bruke denne opplysningen til å gjette på total leveranse fra nti eller antall unike deler.
Kan være jeg tenkte feil, men min assumption var at CO2 utslipp i sliden var per fly (ikke del).
“Norsk Titanium utviklet seg positivt og steg 9.1 prosent til en sluttnotering på 2.39 kroner. Aksjen brøt opp gjennom motstanden ved 2.39 kroner i en rektangelformasjon. Dette utløste et kjøpssignal på økende volum og en videre oppgang til 2.87 kroner i løpet av fire måneder indikeres.
fra analyse nytt hos investech”
“Fire måneder” her er rent teknisk . Alle som kjenner aksjen vet at det er nyheter som beveger denne, og da betyr motstands nivå og støttenivå ikke så mye lengre. Kursen var jo over fire kroner i august i fjor på et tidspunkt vi var langt lengre unna å utnytte produksjonskapasiteten på 300 deler.
“Airbus stod på en scene i går og pratet om at de har fått leveranser i et år fra NTI og har ikke funnet én feil”
Årsrapporten 2026 må nesten feires sammen på en bar et sted
Må kjøpe enda mer i morgen. Hei forresten, og takk for tipset om dette stedet.
Edit: Her snakket han om en del og 3 år før andre underleverandørers kontrakter utgår. Jeg fikk ikke helt det inntrykket av Q&A-en NTI hadde sist. Hva tenker dere om dette?
Dersom dette har noen negativ innvirkning på guidingen til NTI så er det vel litt vel amatørmessig fra NTI i tilfellet. NTI har gjentatt målet med guidingen såpass ofte at jeg renger med de har oversikt over dette. Regner med at du tenker på om dette kan føre til forsinkelser osv i forhold til guiding. Jeg vet ikke men bare regner med at NTI har oversikt over dette når de opprettholder guidingen.
Delen han snakker om er fra Wave 2. Guidingen for 2025 på 70-90musd i ARR er delvis basert på økningen som kommer med Wave 3.