Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Ny ansatte CCO Boyd Adams godt gang allerede :muscle:

3 Likes

For tidlig å se hvem som krysset 14m aksjer den nittende?

Kommer halv elleve i morgen kveld

1 Like

Trodde det var t+2. Blir ikke imorgen kveld t+3?

Skal stemme at det er t+2, men mulig at det er visse unntak. Aner ikke. Får se om det dukker opp noe på morgendagens liste.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-boeing-eye-fast-output-plastics-loom-future-jets-2025-03-24/

Mer kompositt = mer titan

2 Likes

Hvor lenge varer cash og tror du de klarer nå break even før de må ha en emisjon eller forventer dere en emisjon til?

Hvis ordrebok fylles opp, er banken din beste «venn».
Og ditto…….

Selskapet har allerede meldt at de vurderer ulike finansieringsløsninger for å sikre arbeidskapital frem til inntektene virkelig tar seg opp. Så noe kommer. Hvorvidt NTI vil hente penger utenom avhenger nok av om de endelig klarer å levere etter guidingen. @Christian hadde et innlegg som kjapt tok for seg hvor tight det vil bli:

1 Like

Latterlig av Altitude å bruke FaTV til å hausse kursen (selv om jeg vil påstå at han kan ha sine ord i behold), for deretter å selge noen få dager senere.

Det er vel sånn det er i denne bransjen :man_shrugging:t2: Altitude får holde på som de mener er mest profitabelt gitt tidshorisonten de trader med. Tror vi det gikk 14 mill aksjer fra Goldmann i forrige uke fordi de har tenkt som posten til Christian og begynt å lukte på rykter om en emisjon?

Altitude var vel netto kjøper?

Alpine=/=Altitude.

1 Like

Så det er snakk om flytting mellom konti bare og ikke rent salg?

Rose Park Advisors som skjuler seg bak kontoen. Investeringstesen er følgende: “Rose Park Advisors invests in early to late-stage companies in software, information technology, and fintech industries, with a focus on the United States, particularly in San Francisco and New York.” Forklaringen kan vel gjerne være at NTI har gått forbi modenhetsfasen hvor det er typisk for fondet å forbli investert. Fondet har vært investert i NTI i mange år, hadde endog styreplass for noen år siden.

Alpine og Altitude er ikke samme aktør.

Mao, nei. Altitude kjøpte nada.

PS; lot være å poste bildet av broparten av kjøpersiden her inne av respekt for at det er betalingstjenesten som drifter siden.

Der blingset jeg, ja, beklager.

Tenkte det var greit å legge ut transaksjonene siden noen (ikke jeg) allerede hadde lagt ut samme bilde på xtrainvestor, og siden du hadde lagt ut selgerne.

Jeg sitter igjen med inntrykk av at vi har byttet en langsiktig tidligfase-investor, med et knippe mindre tålmodige investorer som pleier å treffe godt. Ganske fornøyd med det. Hva synes du?

1 Like

Ja akkurat… nti er en av mine favoritter. Der er solid på så mange plan. Bare merker at når det ligger i bakhodet som du sier så gir det en viss uro…irriterende…

For egen del har jeg forlengst akseptert at det eksisterer en risiko som ikke lar seg kontrollere. Sett i lys av at selskapet fortsatt har til gode å treffe på en eneste guiding. Ytterligere forsinkelser (wave 3) grunnet eksterne forhold vil føre til kraftig kursfall, mye støy og behov for påfyll av kronasjer. I realiteten kun en forskyvning av det uunngåelige; inntoget til NTI sin RPD-teknologien i større og større omfang. Ingen kime til mulige fallgruver og kursen ville vært på et helt annet nivå. Det som trumfer alt er den totale mangelen på røde flagg knyttet til selve teknologien. Og vissheten om at de eneste reelle hindrene for sky is the limit er tykkhudet tålmodighet.

For å gå i spekulasjonsmodus:

Dersom det skulle bli en ny emisjonsrunde,

• Når tror vi denne annonseres?
  • Hvor mange penger tror vi NTi vil forsøke å hente inn?
  • Til hvor mange aksjer?
  • Tror vi det blir en ny tegningsrettsemisjonsrunde på størrelse med den forrige, eller tror vi de henter kapitalen privat? En blanding?