Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Tarek Hegazy står ikke oppført som primærinsider NORSK TITANIUM NOK 1,33 | Euronext Live kurser

Bakgrunnen er nok at selskapet befinner seg på Euronext Growth. Clearstream-kontoen hadde 14 mill overskytende aksjer 16 mai når man tar vekk White Crystals. Spesielt at retails øker proporsjonalt sett så kraftig, men på ingen måte umulig at det befinner seg noen hissige tyskere som dundrer løs på kjøpsknappen.

Dette ble diskutert tidligere og man kom frem til at de ikke er primærinnsidere.

Edit: Se notat over.

De er oppført som primærinnsider på NTI sin egen hjemmeside, og antall aksjer White crystals eier har ikke endret seg siden 31.12.2024 hvis du sammenligner årsrapport med oppdatert liste NTI’s hjemmeside. Samtidig, etter min mening, sier det seg selv at de måtte børsmeldt. Den clearstream kontoen har jo solgt også…

2 Likes

Godt observert og det gir definitivt mening at vedkommende er primærinsider hvor kjøp børsmeldes :+1:

1 Like

Jeg må innrømme at sjeldne jordmetaller bekymrer meg litt, da flyene til både Boeing og Airbus er avhengig av disse og Kina er eneste leverandør av flere. Vi får se om det ordner seg.

1 Like

Godt NTI kjøper Titanium hovedsakelig fra Japan nå da…

Hvis det var et svar til meg : Hjelper ikke om de kjøper titan fra Japan hvis Boeing og Airbus ikke har de andre delene de trenger til flyene sine…

Trump svinger en del men den tweeten er vel så nærme to streker unner svaret vi kommer? Det løser seg 🫡

1 Like

Boeing har 12-14 måners varelager av produksjonskritiske komponenter er det estimert…

“Etter pandemien har Boeing hatt økt lagerbeholdning , blant annet pga. forsinkelser og produksjonsutfordringer. Oppsummert: Boeing har trolig ca. 12–15 måneders varelager”

Norsk Titanium AS: Agreement on USD 10 million Loan Facility with Claret Capital Partners Ltd. to strengthen liquidity and support strategic growth

1 Like

Hva skjer i NTI? Har vi gått fullstendig jalla? :sweat_smile:

Clearstream banking som er en handelsplatform i Tyskland har økt greit siden Mai, tyskerne våkner til en god NTI fremtid :muscle:

4 Likes

Lukter litt wave3 fomo :see_no_evil:

Prematurt så det synger etter.

Few months var jo CFO sine ord ved Q&A på forrige Qpres.

Nahh… Var veldig tydelig på at NTI hadde fått muntlige lovnader, men at de ikke var mer eksakte enn innen årets slutt.

“Well, so the answer when I asked specifically that question, it will happen this year. They were not more specific than that.”

Innen årets slutt er godt nok for meg i og med at de var langt mer sikre og bombastiske i sine uttalelser rundt dette enn ved tidligere anledninger.

Året blir kortere for hver dag, slik at å posisjonere seg her er det åpenbart mange som ser verdien av. Det er også korrekt at ordene “in the next few months” ble uttalt den 8 mai.

Kilden ble også oppgitt til å være Chief Procurement Officer hos Airbus.

Det vi ser nå er første fase, som kun dreier seg om innhenting etter kursfallet nylig.

Hadde det vært forventning om kontrakt omtrent i “morgen” så hadde volumet vært langt høyere og mer som i tidligere NTI rally. Antar stort volum i dagene forut for kontrakt (fra dem som vet), og tilsvarende høyt volum og reprising når tildeling skjer fra markedet ellers.

Kontrakten kan i prinsippet komme når som helst, det er det vel få som vet eksakt. Spennende uansett…

Hvordan kan de være mer sikre når alt faller ned på hva Airbus måtte ha av løpende prioriteringer fremover? Ingen som bør tro at det er en big deal for Airbus om det likevel ender med utsettelser inn i neste år. Sier ikke at det skjer, men at det er fullstendig in the open sett fra utsiden.

Burde man vektlegge en slik frase når samme person var tydelig på at det eneste de har å gå etter er muntlige lovnader som har skissert innen årets slutt?

Alltids mulig, men er det fair om man får en ekstra premie med på kjøpet kontra kursnivået i tiden før kollapsen hvor det fortsatt var forventinger innbakt mtp at troverdigheten til selskapet har fått seg et ekstra skudd i baugen?

Ja. det er min mening.

Han kan vanskelig fortsette som CEO om ikke så skjer slik jeg ser det og ville neppe gått ut så markant om han ikke var svært sikker på at tildelingen snart vil skje. Noe han også gjentar med “90%” og “100%” bemerkningene i samme Q&A setting.

Etter flere utsettelser så tror jeg Airbus snart vil lande denne tredje kontrakten med NTI.
De har jo ingen andre hovedsamarbeidspartnere innen 3D Titanium heller.

Blir jo tolkningsspørsmål dette, selvsagt kan Airbus utsette igjen for "n"te gang, men tror ikke de gjør det igjen denne gangen. Og selvsikkerheten på at kontrakt snart kommer var som nevnt også mye kraftigere ved denne presentasjonen enn tidligere…

Tror også kontrakten når den kommer blir større i volum enn hva vi hadde forestilt oss. Dette har jo NTI også indikert tidligere (4.2.) Airbus ruster da også opp produksjonskapasiteten kraftig om dagen.

Vi må heller ikke glemme at kursen var over 4 kr tidligere på samme forventning, tror vi skal der igjen i tiden utover nå.

Er så møkk lei av å lese bullshit rundt dette som har null rot i virkeligheten. Det eneste som sies i forbindelse med 90% eller 100% er sannsynligheten for at NTI vil bli tildelt kontrakten. Uten tidsantydning overhodet

Og nei, vedkommende har ikke gått hardt ut i det hele tatt

Risikoen med å forbli long når det verserer så utopiske forventinger blir uforholdsmessig høy.