Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Dra inn den etterlengtede airbus avtalen nå så kan det starte å monne!

2 Likes

Lot meg faktisk lure et par strakser til å tro at det var DNB som kom med oppdateringen. Og så var det en betalt analyse. Tuppet først ut restbeholdningen på kr 1,8, tok tilbake litt. Får håpe at de treffer sånn noenlunde.

1 Like

Ny stilling utlyst:

Pleier å være ett godt tegn når man må ansette flere. :ok_hand:

Ikke mange som har trua for imorgen nei :sweat_smile:

Blir gledelig overrasket om inntektsestimatene til Carnegie slår til. Da har man å gjøre med et case som er i ferd med å friskmeldes. Sitter ikke inne med mange aksjer for å syne om det skjer, skal sies:p

2 Likes

Det er jo noen som kjøper aksjene som dumpes ut, så noen har ju troa…

Å Fylle opp før Airbus meldingen kommer kan være meget lurt. Kanskje vi får vite litt mere om hva som skjer imorra. :crossed_fingers:

Avhenger av grådigheten. Man kan like gjerne se på Airbus-meldingen som startskuddet. Går glipp av en del titalls prosent, men med trygghet med på kjøpet. Kun Airbus som kan vite når meldingen, med rimelig sikkerhet, kan forventes å komme.

Tipper at jeg selv gjør noe midt i mellom. Sitter inne med litt, fyller på når den er i boks. Får se hva signalene blir i morgen.

1 Like

Tvi tvi. Mange som har vært langsiktige her som snart fortjener risikopremien realisert.

We aim to strengthen our engineering team with a Systems Engineer to support our machine design on new and already established systems.

De styrker staben for både NYE og etablerte systemer.

Jeg som butikksjef henter også inn ekstra personale når det smeller til jul og omsetning og arbeidsmengde øker.

Liker at nyansettelsen skal overse nye design, noe som sier meg at de jobber mot å bli relevant for flere bransjer. (Atomkraft) f.eks.

3 Likes

Tenker vel mest at det i så fall gjelder de nye og større maskinene, som skal kunne printe større komponenter? :thinking:

Mye synsing på ansettelsen.
Det er en system engineer som slutter etter flere år. Her forsvinner mye kompetanse

2 Likes

NTI permiterade ju 4 pers i våras. Jeg har inballat meg at meg at jeg lest noe sted at de var designere. Men jeg kan ha feil.
Men hur som helst; jobber man noe sted som desingere eller annen utvikling, og det permiteres folk på ens egen avdelning er det første man gjøre at søke seg ny jobb før man selv ryker.

NTI falt vel fra 1.94 til 1…26 ved Q1-rapporten. Resultatene imorgen blir vel ikke all verden, men guidingen blir interessant.

Blir det mega skuffelse så kan man gå riktig langt ned.

Skal man følge “tradisjonen” så blir vel Airbus skjøvet til Q1 -26 :sweat_smile:

1 Like

Blir nok som alltid; holder fast ved guidingen helt til den ryker. Så blir vel gjerne en blåkopi av Q1, innen årets slutt. Hvor det er inntektene forøvrig som bestemmer kursretningen.

1 Like

Norsk Titanium AS - First Half 2025 Results & Support for Upcoming Funding Process

Er vel ikke mer å si enn :clown_face:

4 Likes

Norsk Titanium AS - First Half 2025 Results & Support for Upcoming Funding Process

Er det teknologien i seg selv som er problemet, eller er konkurransen for høy?