Ifølge listene har han tatt hele beholdningen fra Songa på over 14 millioner aksjer.
Norsk titanium ser sprek ut i dag.
Jeg tipper at hvis Airbusavtalen kommer innen fornuftig tid, dobler denne seg på et par dager fra disse nivåene. Aksjen har en historie med voldsomme kursbevegelser i begge retninger.
Er jo også andre mindre avtaler som kan dukke opp.
Norsk Titanium’s RPD® Titanium Alloy Material Properties Officially Accepted For Publication in the MMPDS Handbook
Airbus er fortsatt “committed” - det er positivt!
Tro hvem “a qualified supplier” kan være? Ikke mange kvalifiserte w-DED leverandører å velge mellom…
“Airbus has recently started serial integration of largest w-DED parts into the A350’s Cargo Door Surround area. These particular Airbus-designed parts for this exploratory phase were 3D-printed by a qualified supplier using plasma w-DED, ultrasonically inspected by Testia Bremen and finally machined and installed in Airbus factories.”
Min utheving.
Dette bekrefter at Airbus fortsatt er committed til additivt produserte titanstrukturer og at teknologien har passert et viktig modenhetsnivå samt at én (eller svært få) leverandører nå sitter i en strategisk posisjon for fremtidige programmer.
Det er vanskelig å komme utenom at de matcher beskrivelsen nesten for godt.
Exploratory phase, men serial integration er et stort ord i Airbus språk.
Cargo Door Surround er et strukturelt kritisk område. NDT hos Testia. Dette er langt ifra et lab eksperiment.
Kanskje en stille comeback historie på gang 
For å være helt tydelig. Det er ingen tvil om at det er Norsk Titanium som er nevnt som " a qualified supplier". Sammenlign bildene fra NTIs presentasjon (titandel nummer 3 fra venstre) og bildet fra dagens artikkel hos Airbus.
Er det ikke til og med Carl Johnson (tidligere interim CEO i NTI) som er avbildet i midten der?
Uansett ingen andre selskap det kan være.
Tro om det hadde vært litt mer fart i kursen hvis Airbus like godt hadde skrevet «Norsk Titanium»?
Så her sitter vi med litt mer informasjon enn resten av markedet. Etter å ha puslet sammen noen helt offentlige kilder.
Carl johnson er vel Chief Technology Officer nå etter CEO fratredelsen. Gode nyheter om Norsk Titanium nå får ordre om større deler.
Dette, sammen med kommentaren fra nåværende CEO på Linkedin:
«stay tuned, we expect several groundbreaking announcements in early 2026»
gjør at jeg hvertfall sitter godt lastet her. Virker som markedet sover.
Er vel et marked som har brent seg mer enn en gang på å tro at den O`store forløsningen befinner seg rett rundt neste sving. Når det er sagt; sitter med en post selv.
Har du link til den kommentaren? Eventuelt screenshot
Hva er egentlig nytt med det dere har puslet sammen i dag? NTI hadde jo 100% børsmeldt om det var noe nytt å melde?
At airbus ikke er død for norsk titanium. Wave 3 var guidet i slutten av 2025.
Det nye ligger i hvordan Airbus nå omtaler dette offentlig og ikke i en ny kontrakt.
“Serial integration” Et ord Airbus har vært ekstremt forsiktige med tidligere.
Største w DED deler hittil og i et mer strukturelt krevende område.
Tydelig spesifisering av plasma w DED og ikke bare generisk “DED” eller “AM”
Ekstern NDT (Testia) som i industriell kvalitetssikring og ikke en R&D lek om man vil.
Dette er ikke børsmeldingsstoff, men et klart modenhets og forpliktelsessignal fra Airbus så det gir ganske mye ny informasjon til de som følger teknologien tett.
Nå får det snart være grenser for hvor mange ganger Airbus skal fremsnakke NTI uten at det blir signatur ----) kontrakt -----) produksjon -----) penger
Ponte har bundet seg til masten med “Stay tuned: we expect several groundbreakking announcements in early 2026” (min utheving).
Det er flertall , jeg tenker også mer enn to, early 2026 er i mitt hodet senest april 2026.