Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Financial calendar

Ifølge listene har han tatt hele beholdningen fra Songa på over 14 millioner aksjer.

Norsk titanium ser sprek ut i dag.

Jeg tipper at hvis Airbusavtalen kommer innen fornuftig tid, dobler denne seg på et par dager fra disse nivåene. Aksjen har en historie med voldsomme kursbevegelser i begge retninger.

Er jo også andre mindre avtaler som kan dukke opp.

5 Likes

Norsk Titanium’s RPD® Titanium Alloy Material Properties Officially Accepted For Publication in the MMPDS Handbook

7 Likes

Norsk Titanium AS: Exercise of RSUs and share capital increase

Airbus er fortsatt “committed” - det er positivt!

8 Likes

Tro hvem “a qualified supplier” kan være? Ikke mange kvalifiserte w-DED leverandører å velge mellom…

“Airbus has recently started serial integration of largest w-DED parts into the A350’s Cargo Door Surround area. These particular Airbus-designed parts for this exploratory phase were 3D-printed by a qualified supplier using plasma w-DED, ultrasonically inspected by Testia Bremen and finally machined and installed in Airbus factories.”

Min utheving.

3 Likes

Dette bekrefter at Airbus fortsatt er committed til additivt produserte titanstrukturer og at teknologien har passert et viktig modenhetsnivå samt at én (eller svært få) leverandører nå sitter i en strategisk posisjon for fremtidige programmer.
Det er vanskelig å komme utenom at de matcher beskrivelsen nesten for godt.
Exploratory phase, men serial integration er et stort ord i Airbus språk.
Cargo Door Surround er et strukturelt kritisk område. NDT hos Testia. Dette er langt ifra et lab eksperiment.
Kanskje en stille comeback historie på gang :man_shrugging:

For å være helt tydelig. Det er ingen tvil om at det er Norsk Titanium som er nevnt som " a qualified supplier". Sammenlign bildene fra NTIs presentasjon (titandel nummer 3 fra venstre) og bildet fra dagens artikkel hos Airbus.

3 Likes

Er det ikke til og med Carl Johnson (tidligere interim CEO i NTI) som er avbildet i midten der?

Uansett ingen andre selskap det kan være.

3 Likes

Tro om det hadde vært litt mer fart i kursen hvis Airbus like godt hadde skrevet «Norsk Titanium»?

Så her sitter vi med litt mer informasjon enn resten av markedet. Etter å ha puslet sammen noen helt offentlige kilder.

2 Likes

Carl johnson er vel Chief Technology Officer nå etter CEO fratredelsen. Gode nyheter om Norsk Titanium nå får ordre om større deler.

2 Likes

Dette, sammen med kommentaren fra nåværende CEO på Linkedin:

«stay tuned, we expect several groundbreaking announcements in early 2026»

gjør at jeg hvertfall sitter godt lastet her. Virker som markedet sover.

2 Likes

Er vel et marked som har brent seg mer enn en gang på å tro at den O`store forløsningen befinner seg rett rundt neste sving. Når det er sagt; sitter med en post selv.

1 Like

Har du link til den kommentaren? Eventuelt screenshot

Hva er egentlig nytt med det dere har puslet sammen i dag? NTI hadde jo 100% børsmeldt om det var noe nytt å melde?

At airbus ikke er død for norsk titanium. Wave 3 var guidet i slutten av 2025.

Det nye ligger i hvordan Airbus nå omtaler dette offentlig og ikke i en ny kontrakt.
“Serial integration” Et ord Airbus har vært ekstremt forsiktige med tidligere.
Største w DED deler hittil og i et mer strukturelt krevende område.
Tydelig spesifisering av plasma w DED og ikke bare generisk “DED” eller “AM”
Ekstern NDT (Testia) som i industriell kvalitetssikring og ikke en R&D lek om man vil.
Dette er ikke børsmeldingsstoff, men et klart modenhets og forpliktelsessignal fra Airbus så det gir ganske mye ny informasjon til de som følger teknologien tett.

5 Likes

3 Likes

Nå får det snart være grenser for hvor mange ganger Airbus skal fremsnakke NTI uten at det blir signatur ----) kontrakt -----) produksjon -----) penger

Ponte har bundet seg til masten med “Stay tuned: we expect several groundbreakking announcements in early 2026” (min utheving).

Det er flertall , jeg tenker også mer enn to, early 2026 er i mitt hodet senest april 2026.

3 Likes