Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Det var det jeg var redd for. Fck. nordnet har meg bundet til masta

Vet ikke om jeg gidder prosessen med å holde et AS oppe bare for en morsom “hobby” Får sjekke med regnskapsfører hva papirarbeid og kost det byr på hvert år.

Blir litt tannløst over frustrasjonsflytting når jeg kun oppretter en backupkonto ala ASK på pareto, og flytter ting gradvis. :sleepy:

blir pareto her nå ass, handler via as så bør jo være greit

Du finner endel info om investerings AS her:

1 Like

Pareto gir godt inntrykk ved å besvare mail på 35minutter
Og kommer med et godt poeng og stikk til Nordnet. Kanskje verdt å tenke over for flere av oss.

Vi har dessverre ikke investeringskonto. Pt foreligger det ingen planer om å tilby dette produktet. Dette er dessverre problemet med zero kontoen. Du og andre risikerer å bli sittende fast hos en aktør, selv om kurtasje og produktet endrer seg i kunden sin disfavør. Jeg mener at dette helt klart er underkommunisert fra Nordnet sin side.

1 Like
1 Like

Nordnet tilbyr oppdatert versjon av Infront Web Trader til sine kunder nå - detaljer om nye features her:

3 Likes

Nordnet får mye fortjent tyn om dagen, men akkurat på dette punktet med emisjonen i NAS og hvordan kundene deres burde agere synes jeg de var veldig proaktive i den perioden med å informere.

Fekk mail i dag

Så hvor er Min konto? Tja si det.
For å finne min konto må eg gå på gamle Nordnet! Hva med å legge det til i mailen så eg slepp å bruke tid på å finne det :roll_eyes:

Jeg fikk også mailen i dag, men det er en stund siden de endret kurtasjen min, så var jo bare tull. :stuck_out_tongue:

Ser eg har kurtasje klasse Spesial hva no det betyr.

Sikkert denne

Så da er det ikkje fra og med 01.11

Hvem har Pareto her inne?

Nye nordnet bare fortsetter å imponere.

Gamle:
image

Nye:
image

Oslo Børs:

Jeg , hva lurer du på?

Egentlig bare om det er bra greier.

Hvordan er vekslingsavgiften hos Pareto? Jeg handler veldig mye utenlandsk, og en av måtene jeg trader på innebærer at jeg selger posisjonen med mellom 2-4% gevinst i snitt. Nordnet har “skjult” denne avgiften, og når den kommer på 0,5% totalt (kjøp og salg), så utgjør det for mye av gevinsten på disse tradene.

1 Like

Pareto ang valutaveksling uten valutakonto:

https://www.paretosec.no/aksjehandel-paa-nett/annet/hvordan-fungerer-automatisk-veksling

2 Likes

Står dette noe sted btw?

Dette er grunne til at jeg ikke handler mye annet en norsk. Nordnet blodsuger deg på valuta veksling, mtp summene som flyttes. Det er nesten billigere på flyplassen. Dette så ut som særdelses gode vilkår

Bedre hvis du har valutakontoer, men da må du på gamle nordnet, og du kan ikke bruke zero konto.
(og jeg like zero’n men det låser meg til nordnet. så vurderer å realisere deler og flytte til pareto

Du må inn på “Se kostnadsfordeling”. Der står alle kostnader tilknyttet handelen du har tenkt å gjennomføre. Ikke så veldig skjult, men godt nok til at man ikke får opp det totale kostnadsbildet når man skal gjøre en kjapp handel.

1 Like

Jeg holder på med å flytte over til pareto nå :slight_smile: Mest pga vekslingsavgifter, men også det at Nordnet har en lei tendens til å være nede når mye skjer på børsen.

1 Like