Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Jeg har sluttet helt å bruke Nordnet, slettet kontoene tidligere i vår.

2 Likes

har snust litt på dnb men hvilke andre valg har man som faktist er gode?

Nesten ufattelig at Netfonds hadde en mye bedre løsning, allerede for 20 år siden, enn alt annet i dag.
Nordnet skulle aldri fått lov å overta Netfonds. Datatilsynet og konkurransetilsyn burde stoppet det.

3 Likes

Interfacet er helt ubrukelig, Netfonds var jo en drøm i forhold, ja. Skulle ikke tro de som laget produktet brukte slikt selv for å være ærlig.

1 Like

Någon som vet om det ær møjligt att få inn pengar på Nordnet konto snabbare æn en hel dag ? Tar som regel hela dagen vid bankøverføring.

Det var en av tingene jeg brukte belåning til å håndtere tidligere :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvis du har konto i OBOS-banken, så har de en tjeneste der du kan velge øyeblikkelig overføring, da går transaksjonen i gjennom på sekundet. Og tjenesten er gratis

1 Like

Dessuten kan du be Nordnet om å ta grep selv. Jeg bruker dnb til aksjeformål og de slipper transaksjoner gjennom til min aksjekonto flere ganger om dagen, det tar sånn ca to timer som oftest.

1 Like

Har klagat så det skriker till Nordnet :blush:

2 Likes

Flott erpe80
Bare stå på. Du er kunde og du har rettigheter, det er slike som deg som gir Nordnet overskudd. Fint å kunne være til litt hjelp

1 Like

På de gamle Nordnet sidene (nå fjernet link dit fra nordnet.no) kunne man få oversikt over status realisasjoner nåværende år. Hvor finner man det nå, altså for 2021?!

Var Netfonds kunde og trivdes relativt greit med det, men ble overført (mot min vilje) til da gamle Nordnet. Nå har det blitt enda verre.

Har vi noen gode alternativer her på bjerget?

Billig, men ikke bra: Nordea

2 Likes

Wtf, har de så billige svenske aksjer. Så driver jeg og roter rundt på Nordnet.

Men de har ikke de svenske tullebørsene. I hvert fall ikke på ASK. :slight_smile:

Også er det vekslingskostnader som ikke kommer fram i den oversikten. Her er kosten ved kjøp av 5k Episurf:

Må jo være aksje- og fondskonto da?

Alt jeg trenger er Embracer og Evolution til 1kr minstekurtasje, kontra Nordnets 29 - NI OG TYVE - kroner.

1 Like

Valutavekslingen spiser opp det. Vet ikke om de har valutakonto. :slight_smile:

På 5k Episurf, inkl salgskostnader, så ble prisen rimelig lik btw.

Jeg har feita valutavekslings-gebyrer på Zero-konto også hos nordnet. Den er vel ikke større hos Nordea?

Mye dumme spørsmål her, beklager det :joy:

Rimelig tilsvarende vekslingsgebyr hos de to, men poenget mitt er at det er det som koster. :stuck_out_tongue:

Den beste måten er å ha valutakonto, og ikke zero-konto. Problemet er at man da må føre skatte selv :stuck_out_tongue:

Selv for en som “aldri” selger sine utenlandske aksjer?

Har kun noen få, som jeg ønsker å beholde i 10år+

Så har ikke tatt meg bryet med valutakonto enda.