Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Når det er klart :joy:

1 Like

@pdx Får du hentet lister på NOTC-selskaper? CrayoNano er en het potet

Gleder meg til å tracke individuelle bevegelser :slight_smile: hvis det er det som kommer da :joy:

1 Like

Er det noe muffins med dagens lister? Ser ikke endringer🤔

Ser sånn ut. La oss se om alt er normalt i morgen :slightly_smiling_face:

1 Like

En gladnyhet til alle som bruker aksjonærlister, snart får du tilgang til lister for alle* aksjene på Oslo Børs, Merkur (Euronext Growth), Axess + NOTC her på TekInvestor. Vi går da fra dekning av 72 aksjer til 337 :slight_smile: Som vanlig oppdatert daglig med topp 50 aksjonærer. Håper det vil gi deg en edge i 2021 :champagne:

‘*’ dette inkluderer ikke de få aksjene som er registrert i utlandet, sjekk ISIN nummeret til aksjen, starter det med NO får vi lister for den aksjen :slight_smile:

Jeg sier fra når listene er lagt til - håper å ha det på plass i løpet av en ukes tid. :slight_smile:

Er du ikke Insider kan det være lurt å bli det :slight_smile:

97 Likes

Fantastisk, meget bra @pdx

2 Likes

Tekinvestor blir bare bedre og bedre! Takker for alt arbeidet du har lagt ned i dette forumet! @pdx :slight_smile:

1 Like

Tusen takk til alle dere som bidrar og spesielt Insiderne som lar meg holde på :slight_smile:

8 Likes

Flott det, men jeg opplever mye rot med AZT listen

TI er best. Ingen over, ingen ved siden

3 Likes

Vi skal komme til bunns i det @Oppturen :slight_smile:

1 Like

Mye rot med TRVX listen også.

1 Like

Det er et fantastisk, og ganske så banebrytende arbeid du gjør her! Det å senke terskelen og ikke minst kosten for å få tak i lister er et sjeldent skritt i småaksjonærers favør. Og noe som burde støttes av alle som er opptatt av at børs ikke skal være et sted der det er fritt frem for større aktører å ræ*pu** små, og der de store pluss husa sitter med mye mer og bedre informasjon enn resten av markedet i de aller aller fleste tilfeller!

:+1::+1:

20 Likes

Enig i det, et vanvittig levelling playing field tiltak

5 Likes

Egentlig er det ingen grunn til at man i Norge ikke skal ha full tilgang til aksjonærlister for alle registrerte aksjeselskaper. Det vi har i dag er kun et øyeblikksbilde av det som blir innrapportert av av selskapene én gang i året vha aksjonærmeldingen.

Heldigvis jobber regjeringen med en løsning på dette; “elektronisk aksjeeierbok”.
Husk også at man har full rett til å kontakte ethvert aksjeselskap og be om innsyn i deres aksjeeierbok etter aksjeloven §4-6.

3 Likes

Dette virker fortsatt å være i startgropa, men forhåpentligvis kommer det en offentlig løsning etter hvert. Kan nevnes at selskapene tar seg betalt for å gi deg listene, alt fra 500–2000 kroner for hver liste, så jeg vil si dette er en relativt god deal for øyeblikket :slight_smile:

1 Like

Det er valgfritt å ta seg betalt, og jeg har til nå ikke fått noen krav om betaling fra de jeg har bedt om innsyn i. Men du har rett i at loven åpnet for det. Trolig fra gammelt av da man måtte ta ut papirkopier og sende de i posten.

1 Like

Så bra, det er en stund siden jeg har gjort det selv :slightly_smiling_face::+1:

Å få tak i listene er en sak, men å drive med slikt selv dag for dag og for flere selskaper er en kjedelig jobb.
Holdt på med det 3 ganger i uken i månedsvis på Photocure.
Betalte heller ikke for det, men var begrenset til topp 20.

3 Likes