Når det er klart
Gleder meg til å tracke individuelle bevegelser hvis det er det som kommer da
Er det noe muffins med dagens lister? Ser ikke endringer🤔
Ser sånn ut. La oss se om alt er normalt i morgen
En gladnyhet til alle som bruker aksjonærlister, snart får du tilgang til lister for alle* aksjene på Oslo Børs, Merkur (Euronext Growth), Axess + NOTC her på TekInvestor. Vi går da fra dekning av 72 aksjer til 337 Som vanlig oppdatert daglig med topp 50 aksjonærer. Håper det vil gi deg en edge i 2021
‘*’ dette inkluderer ikke de få aksjene som er registrert i utlandet, sjekk ISIN nummeret til aksjen, starter det med NO får vi lister for den aksjen
Jeg sier fra når listene er lagt til - håper å ha det på plass i løpet av en ukes tid.
Er du ikke Insider kan det være lurt å bli det
Tekinvestor blir bare bedre og bedre! Takker for alt arbeidet du har lagt ned i dette forumet! @pdx
Tusen takk til alle dere som bidrar og spesielt Insiderne som lar meg holde på
Flott det, men jeg opplever mye rot med AZT listen
TI er best. Ingen over, ingen ved siden
Mye rot med TRVX listen også.
Det er et fantastisk, og ganske så banebrytende arbeid du gjør her! Det å senke terskelen og ikke minst kosten for å få tak i lister er et sjeldent skritt i småaksjonærers favør. Og noe som burde støttes av alle som er opptatt av at børs ikke skal være et sted der det er fritt frem for større aktører å ræ*pu** små, og der de store pluss husa sitter med mye mer og bedre informasjon enn resten av markedet i de aller aller fleste tilfeller!
Enig i det, et vanvittig levelling playing field tiltak
Egentlig er det ingen grunn til at man i Norge ikke skal ha full tilgang til aksjonærlister for alle registrerte aksjeselskaper. Det vi har i dag er kun et øyeblikksbilde av det som blir innrapportert av av selskapene én gang i året vha aksjonærmeldingen.
Heldigvis jobber regjeringen med en løsning på dette; “elektronisk aksjeeierbok”.
Husk også at man har full rett til å kontakte ethvert aksjeselskap og be om innsyn i deres aksjeeierbok etter aksjeloven §4-6.
Dette virker fortsatt å være i startgropa, men forhåpentligvis kommer det en offentlig løsning etter hvert. Kan nevnes at selskapene tar seg betalt for å gi deg listene, alt fra 500–2000 kroner for hver liste, så jeg vil si dette er en relativt god deal for øyeblikket
Det er valgfritt å ta seg betalt, og jeg har til nå ikke fått noen krav om betaling fra de jeg har bedt om innsyn i. Men du har rett i at loven åpnet for det. Trolig fra gammelt av da man måtte ta ut papirkopier og sende de i posten.
Så bra, det er en stund siden jeg har gjort det selv
Å få tak i listene er en sak, men å drive med slikt selv dag for dag og for flere selskaper er en kjedelig jobb.
Holdt på med det 3 ganger i uken i månedsvis på Photocure.
Betalte heller ikke for det, men var begrenset til topp 20.