Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PatientSky Group

Bare å feste setebeltet, i dette tempoet her så vil MSIP være ute ila morgendagen🙂

1 Like

Tar et lite lodd og følger med selv - snart tomt fra MSIP og Handelsbanken Nordenfond.

2 Likes

Gjorde det selv også. Må det bære

PatientSky is revising it’s 2021 revenue guidance down to NOK 205-210m from previously guidance of >NOK 240m. The decline from previous revenue guidance comes 2/3 from delayed PaaS revenues and 1/3 from lower SaaS revenues. The EBITDA-margin guidance is subsequently revised down to >20% from previous guidance of >25%.

The Paas revenue revision of NOK 20m represents a 14% group revenue downgrade and is due to a delay in product development. We plan to onboard several of the +30 partners already in the pipeline with a fully scalable and commercial ready platform in 2022.

The SaaS revenue revision of NOK 10-15m represents a 7-10% group revenue downgrade and stems from factors including commercial execution, PMI headwinds and churn. Particularly upselling of video and VOIP has proved more difficult as patients have been returning to physical visits as COVID restrictions and worries have eased.

Despite the negative update, we remain positive for the ongoing transition to a more focused platform company. Recent important initiatives include organizing into business units, promoting a talented CCO PaaS and continuing to pursue our mission to deliver revolutionary and innovative eHealth solutions.

We have identified and begun to address the key issues that need to be resolved and foresee an improved commercial situation heading into 2022 and beyond.

Rent fundamentalt fremstår det som ganske natta at denne oppdateringen fra 7. juli - hvor de nedjusterer guiding med ~15 prosent - skulle rasere mcap og kurs med over 50 prosent, eller?

Kan hende det er dette Blystad, Dragesund mfl. også har vurdert?

Ikke vet jeg, kjenner ikke caset godt nok. Interessant med andre meninger.

2 Likes

det jeg tenker også h3nk1, falt for meget med den nedjusteringen der. Synes Risk / reward er brukbar her nede til at man tar et bet, samme ser det ut som Blystad og han Dragesund tenker.

Der spratt den, endelig i pluss igjen :sweat_smile::+1:

CB incoming, ser ut til at det er støvsugd tomt.

Edit:

Kanskje ikke, får se hvem som vinner frem.

Å hei… satt med fingeren på knappen i dag tidlig…

Edit: Ser ut til å bli XI/ASP-sirkus det her

Det er en ting, en annen er at mcap er banket kunstig lav så vidt jeg kan forstå. Fint om andre har betraktninger å dele rundt prising.

Siste jeg har funnet er:

No er vel prisinga på selskapet satt til rett over 700 mill (i dag ~650 h3nk1 red anm.). Dei var vel verdsatt til over 1 miliard når dei vart notert og har siden kjørt to emisjoner og henta inn 850 mill. Selskapet er med andre ord prisa til under det dei har henta etter notering, så eg vil påstå at selskapet er ganske så rimeleg om ein har litt tidsperspektiv. PSKY har vel rundt 400 mill i cash så eg skjønner ærleg talt ikkje prisinga her.

Eg har jobba i Infodoc nokre år. Dette er det siste selskapet som PSKY har kjøpt, og hovudgrunnen til at eg har tatt posisjon i aksjen. Infodoc har så langt eg veit ein veldig god standing bland legekontor sidan dei heile vegen har hatt brukarstyrt utvikling av produktet. Ledaren av produktrådet til Infodoc sitter i styret i Infodoc og er med å legg premissane for kva selskapet skal fokusere på, så kundane til Infodoc er stort sett ganske så lojale. Eg kan ikkje snakke for dei andre applikasjonane som er under PSKY sitt eigarskap, men her vil det nok komme synergier etter kvart.

1 Like

Her er det bare å henge seg fast, stor kjøpsinteresse.

Mange ser hen til CARA eller NORDH. PSKY virker billig, etter min ringe vurdering.

2 Likes

Interessant. Mye tyder på at man ser en forbigående feilprising som kan dras nytte av.

Ser de kjører webinar i ettermiddag.
Jeg skrev “Aksjonær” i klinikk og fikk lenke tilsendt :slight_smile:

Tenkte det er greit å ta en titt under panseret.
image

https://app.livestorm.co/patientsky/patientsky-clinic-demo?s=57c8e8a3-e8f5-494c-a441-9b0ac25ad4f8&fbclid=IwAR1XVlrgrKD1w8oNxu0_wZQJklxjjiGGKvVxU_X_Vxl1RKlJgOZBHc21KBo
https://fb.watch/7DbaNNBnmO/

3 Likes

Folk må ikke glemme å ta gevinst her. ALLE pumperene dere vet navnet på sitter i aksjen. Siste man ut får røde tall på kontoen.

1 Like

Hvis noen fra topp 20 med stor eierandel kommer seg ut, er det noen som vet noe.

Tror du ikke de skal posisjonere seg til Q og så kjøre den opp? Selskapet fremstår jo dust underpriset. Kun siste ukes tid den har blitt handlet under 3,60-70. Og en monster kapitulasjonsbar i dag på toppen. Ser pent ut til tross for gutta krutt, synes jeg. De er da grådigere enn dette?

Litt tidlig å ta gevinst nå, ellers enig i det du skriver.

Jeg aner ikke. men det er flinkere og rikere folk enn meg og deg som kjører showet.

Så viktig å ha kontroll på risk.

Enig det.

Samtidig, så tenker jeg det er mer sannsynlig enn omvendt at aksjen skal reprises i retning “normal” enn at den skal prises enda nærmere kontantbeholdning, etter at en ~15 prosent nedjustert guiding raserte mcap med 50 (!) + prosent. Og ulvene i aksjen er grådige, og de skulle man tro tjente mest å jage nordover.

Disclaimer: tar feil hele tiden.

jeg solgte.

Gratis penger, og vi vet jo hva det er som skjer her nå.

1 Like