Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

God korrelasjon mellom PCIB og EQNR i det siste.
Skulle nesten tro at PCIB hadde til hensikt å levere den siste oljen :wink:?

1 Like

PCI Biotech korrelerer ikke med AstraZeneca enda😂

Håper AZ sier noe imorgen om sin mRNA satsning, marked, pipeline og teknologi. Lærerikt å følge presentasjonen også for PCIB aksjonærer.

3 Likes

Ikke noe poeng å henge seg opp i top20 listene. Står ikke selger bak navnet her.

Fokus på ballen geiran! Og stabil både topp 20 - og 50 liste viser stabil aksjonærbase. Verdifullt

2 Likes

Det er akkurat det fokuset jeg har. Ballen er ikke aksjonærlistene. Disse kan og vil bli manipulert om man ønsker det.

He, he, trodde det var trygt å være på aksjeforum før jeg skulle stå på tredemølla og se skiskytter-stafett. Tok feil der, men det er vel verdt en titt selv uten spenning.

2 Likes

Ta det bare , bare rolig , for vi har god tid , og når det nok ( tatt fra en dansk sang ) Dagens kursfall er helt uinteressant , total omsetning er ikke nok til å komme på sisteplass på TOP 50 engang. Ikke bekymre og stresse seg. Smile og le, Dere har satset på rett aksje.

3 Likes

Fy fan, det er sååå gøy å være med på denne rollercoasteren som pcib er :roll_eyes::astonished::thinking::laughing::joy:

4 Likes

Hvis man orker å trade , kan man sannsynligvis tjene like mye som man taper - og da får man jo underholdningsverdien GRATIS…Noen har fjernet muligheten til å gi Ruben2 hjerter , men det går jo like bra uansett :slight_smile:

6 Likes

Refererer til tidligere innlegg om at PCIB følger oljeprisen, da får nok en fin Alle Hjertens Dag :+1:

Vet ikke om det er riktig at det er så mye underholdningsverdi magesår og søvnløse netter :rofl:

2 Likes

Vel , det faktisk en underholdningsverdi i å trade , for de som liker det. Det er tross alt 50% for at det går opp , og 50% sjanse for at det går ned. Egentlig veldig gode odds , selv om noen skriver om “lotto” eller " å ta et lodd" i biotec. Egentlig dreier det seg om å lese og forstå , lese og forstå. Og selvsagt satse på vinnerhesten. Er man engstelig , så kan man bedrive diversifisering.

2 Likes

Ja, eg er helt enig, det er bare å kjøpe også vente til du har gevinst før du selger :see_no_evil:

2 Likes

Er det noen her som har sjekket ut AZ-presentasjonen?

4 Likes

Veldig stille her. Kanskje det diskuteres på en annen tråd?

1 Like

Så vidt jeg kunne se er det ikke noe i 4Q rapporten som gir et hint til PCIB eller PCI teknologi.

Ikke uventet i mitt syn, les om deres pipeline så skjønner man lett hvor enormt dette selskapet er i forhold til de norske selskapene. https://www.astrazeneca.com/content/dam/az/PDF/2019/full-year/Full-year_and_Q4_2019_results_clinical_trials_appendix.pdf

1 Like

PCIB har vaert en tur i USA, det paagaar forhandlinger med AZ, (kanskje med Biontech og samarbeidspartnere ogsaa, og vi venter paa Asia deal for fimaChem.

Vaar leveringsteknolgi har gjennom mange aars forskning vist at den virker, og naa skal det hoestes ved og inngaa avtaler det foelger penger med. Det beste av alt, er at BP avtaler innenfor disse segmentene i pharmaindustrien normalt betales veldig godt.

Det eneste jeg kan se som gjoer at vi muligens maa vente litt paa signaturene, er at vi venter paa godkjennelse av fimaNac patentet. Og PCIB er ganske sikkert kontatket og snakker helt sikkert med flere BP selskaper om dagen, selv om ingenting er meldt om dette. For suksessfull levering av nakent RNA har garantert kke gaatt disse hus forbi.

3 Likes

Mulig noe info relatert til forskningssamarbeidet mellom PCIB og AZ fra dagens AstraZeneca presentasjon👍:

Fra Polygon i tråd over:
«* VEGF-A, som AZD8601 stimulerer, et “biologisk legemiddel inne i kroppen”

  • AZD8601 er hjertebarnet til forskeren i Sverige som nå skal besette fire nye stillinger
  • Forskeren i Sverige blir helt tydelig parafrasert av Walday i intervjuet i fjor sommer, så vi kan regne med at disse to har snakket en del sammen.»

Se side 4 med overskrift:

Q4 2019 New Molecular Entity (NME)1 pipeline

Da er det gledelig i så fall når nå i fase II med 22 new m enities og se der er AZD8601. Det satses!

Og se hva # tegnet betyr på denne siden:
« 1 includes novel combinations and additional indications for assets where the lead is not yet launched # Partnered and/or in collaboration; ¶ Registrational Phase II/III study»

@polygon jeg tror du er på sporet! Så et spørsmål, Vil ikke da AstraZeneca ha en avtale med PCI Biotech når de lister opp denne indikasjon blant 22 new entities i phase II? Er det kun millimeter fra avtale nu? Dere som kan biotek, hva mener dere? Polygon vurderer om PCIB teknologi mulig vil kunne benyttes i fase III, se under. Det blir uhyre interessant om det fasiten blir en avtale mellom AstraZeneca og PCI Biotech.

Per nu setter Arctic Sec i sitt kursmål på PCIB på 78 kr tilnærmet kun verdi på fimachem ggk (RELEASE studien).

17 Likes

Mulig jeg ikke har fått med meg noe her. Men AZ kan da ikke ha en godkjent protokoll hvor PCIB produkter/metoder brukes uten at det finnes en avtale underskrevet eller at dette har blitt opplyst?

5 Likes

PCI Biotech har hatt samarbeid med AstraZeneca siden 2015. De har jobbet / forsket sammen noen år.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-expansion-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-astrazeneca/

Hentet fra Polygon:

«

polygon3802

2

361

2d

Moderna og AstraZeneca sin mRNA-medisin AZD8601 blir nå som en av få levert naked, uten en carrier. Dette har man sannsynligvis valgt for å unngå bivirkninger som er veldig lite kompatible med medisinens mål om å lokalt regenerere det vaskulære systemet, pluss at man kan gjøre det med denne fordi den blir injisert i muskler eller i huden (kontra i blodårer, hvor mRNA lever et mye farligere liv).

Tenk hvilken økning i effekt man kan komme til å se (eller HAR sett da, tror jeg :wink:) med nettopp denne mRNA-medisinen og PCI!»

5 Likes