Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92033877

Tidslinje 00 59 30

PW opplyser her at der er diskusjoner vedrørende fimaVACC men at de avventer studieresultatene for fimaVACC.

13 Likes

Måten NANO utførte sin siste emisjon er beundringsverdig. Raskt unna gjort. Jeg kritiserer ikke PCIB her, for de fikk pengene sine og er fullfinansiert. Men PCIB emisjonen føltes lang og smertefullt for aksjonærer, skulle ønske det ble gjort like fort som NANO sin.

Pcib kunne ikke gjøre det på samme måte som Nano. Aksjeutvidelse med 10 % hadde ikke gitt nok penger inn.

11 Likes

Jeg tror PW regner med minst 2 avtaler i 2019, med upfront payment naar han uttalte dette. Han har mottatt signaler, slik at han vet saann ca. hvor langt unna disse er. Han var sikkert overbevist om at minst en av disse skulle komme i 2018. Derav “spennede” uttalelsen.

4 Likes

Her er data fra de ulike kohortene og nederst har jeg samlet de 6 pasientene som vi vet har fått minst en behandling med dosen som er valgt for den pivotale studien, altså 0.25 mg/kg.

Rett og slett oppsiktsvekkende data. Satt opp på denne måte er median OS 31,15 mnd, men ikke endelig, da 3/6 pasienter er i live. Tar vi med den ene pasienten i kohort 4 som ikke rakk å få noen PCI-behandling, er median OS endelig på 30,6 mnd. Igjen rett og slett oppsiktsvekkende data. Fra 12 mnd til drøyt 30 mnd er jo knock-out. Tenk hva det vill betyr ift pris og markedspenetrasjon.

Håper å få tid til å gjøre en simulering av når kontrollarmen kan bli avbrutt, hvis 30 mnd er forventingsverdi i fimaChem-armen.

29 Likes

To keep track of potential competitors, EMA granted odd to incyte recently:

This is also an interesting read:

2 Likes
2 Likes

Er ikke dette sterke data ift ABC-02 studien?

Dette kom for 3 måneder siden og er såvidt jeg husker diskutert behørig her på tråden?

Det er bedre ORR i denne Incyte-studien enn i ABC02; 40% versus 26%, og noe bedre PFS; 9,2 mnd verss 8,0 mnd.

Det er ikke en direkte konkurent til PCIB. PCIB har sin indikasjon utenfor leveren, såkalt perihilar gallegangskreft, en extrahepatic cholangiocarcinoma; eCCA. Mens dette er inne i leveren (intra) en såkalt iCCA.

Incytes sin løsning er også targeted therapy , og gjelder FGFR2, som er en mindre andel av iCCA

FGFR2 fusion genes are drivers of the disease – occurring almost exclusively in patients with intrahepatic cholangiocarcinoma (iCCA), a subset of the disease – and are found in up to 20 percent of iCCA patients.

17 Likes

Takk for oppklaring. Ikke alltid like lett for en lekmann å holde tritt.

3 Likes

Blir interessant å se om det kommer noe nytt, annen ordlyd i PCIB-presentasjonen fra konferansen i Salt Lake City denne uken…?

2 Likes

Når vi først er inne på konkurrenter holder også Arqule med på med gallegangskreft og nærmere bestemt iCCA og FGFR2, for en uke siden kom de med resultater, litt dårligere responsrate enn ABC02.

“The provisional results The preliminary analysis of the second phase registration study enrolled 42 patients in the study. Of the enrolled patients, only a subset of 29 had an evaluation because they were already through with the baseline imaging assessment. The 29 patients showed an objective response rate of 21% with the disease control rate being 83%. The DCR reflected the percentage of patients that partially responded and those that had as stable disease. Safety and tolerability data collected from the 42 patients enrolled in the study showed up to date consistency with derazantinib results from earlier clinical studies. The progress of the study Basilea’s Chief Medical Officer, Dr. Marc Engelhardt. Indicated that the company was pleased with the progress they have made in achieving such an important milestone. He stated that the preliminary data showed positive response rate, as well as a promising safety profile, considering there have been poor”

11 Likes

Jeg har ingen forventninger til det, men det hadde vært en ekstremt hyggelig overraskelse om de ligger frem positive data fra extnsion studie!

2 Likes

Cholangiocarcinoma Foundation Annual Conference, Salt Lake City, Utah, January 30-February 1, 2019 https://cholangiocarcinoma.org/misc2/2019-annual-conference/

Det ser ikke slik ut :frowning:

Dette er ikke en vitenskapelig konferanse, så det er usannsynlig at de presenterer noe nytt der.

De har en liten stand på konferansen. Det er fint at de er tilstede. Men det er nok ekstremt lite sannsynlig at de presenterer noe nytt der. Uten å kjenne konferansen inngående, virker det for meg som om det er en liten konferanse og ikke et egnet forum for å presentere noe nytt.

2 Likes

I was trying to compare some statistics for cholangiocarcinoma in EU based on EMA orphan drug designation reports (pci biotech and incyte). see below how statics changed from
2016 to 2018. the change represents 16,4% more cases in 2018 than in 2016

2016: pci bioteh

image

2018: Incyte

image

6 Likes

Det samme gjelder andre publikasjoner.

Etter at denne ble lagt ut på tråden :

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/apt.15050

Poengterte jeg at de operer med en insidensrate på 3/100 000 i den vestlige verden, isteden for 1-2/100 000 som PCIB. Dersom det stemmer er det jo en øker jo det markedet vesentlig for PCIB.

Det ser altså ut som om PCIB er konservative i sitt anslag.

9 Likes

For meg er det irritrerende at nogle finansdirektører føler seg hævet over reglerne for oplysningsplikt for børsnoterede selskaber. Reglerne er meget klare
Intern viden skal som utgangspunkt straks offentliggjøres.
Intern viden må som udgangspunkt ikke videregjives
Intern viden er oplysninger som må antakes merkbart at kunne få betydning for kursen, og som har spesifik karakter.
Med disse regler in mente er det uforståeligt for meg, vis PCIB har sendt resultater videre til et eksternt firma for evaluering uten at offentliggjøre dette innen. Måske er eksterne medarbejdere med denne viden registreret på særlige fortrolike lister, hvor de får mundkurv på, men for meg er dette en overtredelse av de klare regler.
Når tingene engang offentliggjøres burde finanstilsynet orienteres dersom ovenstående ikke er overholdt, og så er det ligemeget hva man hedder, eller hvor flegmatisk eller arrogant man er.
Når man derfor snakker om særlike begivenheter hvor det vil vere smart at offentliggjøre børsmeddelelser, så er det ulovlikt i min terminologi

1 Like