Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Nå snakker du om FimaCHEM ?
FimaVACC har jo “band-aid-like-device” mao plaster lignende, må man fortsatt beskytte seg fra sol ved å bruke dette ? Og hva med NAC ?

Når target i utgangspunktet er å behandle kreft er det nok ikke noe belastning og holde seg unna sol i 2 uker. Og som nevnt har jeg hørt det gjelder CHEM, usikker på om det er samme krav med VACC og NAC.

Men drug+device i slik omfang CHEM er, det holder BP seg stort sett unna, men mange andre store som jobber med slikt.

3 Likes

Kort fortalt er dette TTT og utvikling helt typisk biotek!

INGEN trodde på mRNA mor og plutselig ville alle investere, flere titalls år med forskning og ingen trodde på teknologien.
Flere tror nå på Moderna og selskap med denne teknologien :rofl:

Så GENMAB da som gjorde IPO i 2000 på 250kr. Også der gikk det i bølgedaler. Kursen var i 26kr i 2011.

Liknende kommentarer var det og negativitet på teknologien GENMAB som nu noen også lirer av seg her på PCIB (dog lov med synsing, men perfekt med diskusjon om stats og resultater som glimrer med sitt fravær).

Fasiten er nu enda ikke her :bomb::pray:. Helt topp at noen ikke vil investere eller har aksjer i PCIB (som flere her :wink:) Spesielt når noen vil øke sin beholdning.

4 Likes

Utdyper meg selv her, selv om jeg er på tynn is. Dersom det er systemisk levering så krever det åpenbart at man må holde seg unna sol. Gis/Gem leveres systemisk (fimaChem behandling), mens FimaVacc leveres lokalt, man kan da muligens slippe unna med å beskytte område ?

Slik jeg forstår det er “sol karantene” avhengig av om det er systemisk eller lokal levering !?

Men med alle mulige forbehold, har ingen kompetanse her, bare teorier etter å ha fulgt PCIB i 5-6 år. Og slike ting er ikke det jeg har hatt mest fokus på.

Regner med at flaskehalsen var for stor avstand mellom det AZ var villig til å gi og det PW ville ha. Uten andre nyheter enn at samarbeidet er avbrutt forholder jeg meg til opsjonene de ansatte fikk på rundt 40. Regner med at tiden arbeider for PCIB.

9 Likes

Spørs om man kan regne med rekruttering til release studiet i Ukraina fremover. Koronasmitten er stadig økende, mange er vaksineskeptikere og det er økt fare for krig mellom landet og Russland.

1 Like

En kan ikke se bort fra at det var for stor avstand økonomisk, men har vondt for å tro det. Da ville en vel sagt at interessen var til stede, men at de nå går til forhandlinger om nettopp økonomien og at ingen ting var avgjort. Begrunnelsen var da også noe helt annet enn det økonomiske aspektet

Begrunnelsen var da også veldig tynn. Etter å ha forsket i 5 år, måtte forlenge tenketiden med 6 mnd så kommer de frem til at dette var supre greier, men “nei, vi hadde ikke noe passende medisin å gå videre med på nåværende tidspunkt”

Er jo ikke utenkelig at AZ tenker, “lykke til med å få den prisen hos andre, vi snakkes om 1 år.”

Men nå er jo jeg fortsatt optimist til caset da, i stor grad forde vi har CHEM som fundament. De ble jo også skrevet at de ikke ønsket å benytte seg av opsjonen innenfor tidsrammen - men det er jo også tolket ihjel.

De ville vel ikke tatt sjansen på å la Pcib gå til andre hvis dette var noe de virkelig ville ha

-Midt i gjennom et europeisk land går en ‘grense’’ … Dette var noe drøyt. Putin kan sikkert tenke seg å annektere et område med rett linje fra Kharkov til Donetsk, men denne imaginære grensen er ikke i nærheten . Og slett ikke i nærheten av Kiev

1 Like

Det står deg selvfølgelig fritt å tro på begrunnelsen AZ gav, på tross av at PW og de ansatte trodde at opsjonene var en “gavepakke” med substansiell verdi. Å “tape ansiktet” overfor de ansatte vil vært en sur pille å svelge for meg! Men ennå er ikke siste ord sagt siden slutten av opsjonstiden fremdeles ligger foran oss.

1 Like

Hva har opsjonene med AZ sin beslutning å gjøre ? De fikk kurs etter markesverdi på opsjonstidspunktet

Hvor ofte har ikke dette skjedd i business tidligere og i alle bransjer. mRNA teknologien lot flere gå fra seg i titalls av år!

Apple var som kjent null tiltro. Sto i det og var konsekvente med utvikling og vi vet alle fasiten her. IBM, Spotify osv de fikk flere avslag enn ja før det løsnet.

Skjønner du ikke har tro på PCIB helt greit. Case closed før det diskuteres noe om fakta for en gang skyld, please?
RELEASE studien og førstelinje behandling med tilnærmet doblet levetid innen ind onkologi, i biotek kort tid til avklaring, mulig blockbuster kandidat, få hvis noen reelle konkurrenter. Hva prises 1 linje produkter som dette til blant peers. Pareto Equity Research av PCIB gjorde en peer vurdering på 250-300kr (Research sa 4 ganger da kurs var 70-80kr). Finn peer prising på tilsvarende studier i onkologi mot PCIB mcap :partying_face:

@yrune :wink:jasså litt som at det ville vært smart å kjøpe Genmab på 26 kr og kursen gikk i 2400kr? Nu viste det seg at når de fleste hadde mistet troen løsnet det og det ble 100 gangeren. Å lage fasit av det ene eller det andre som nu gjøres gjentatte ganger her inne med tanke på pris nytter ikke som en vurdering! Glad marked ikke er effisient og at det ALLTID er mulig å kjøpe gull for prisen av gråstein!

4 Likes

Det er mye jeg virkelig vil ha, men ikke er villig til å betale prisen for…

Å snakke mer om AZ nå føles som å piske den døde hesten. Fokus nå burde være CHEM og fremdriften der. VACC og NAC får være en bonus og gledelig overaskelse som kan smelle om alt fra i morgen til 10 år frem i tid.

2 Likes

Det som går igjen i denne tråden er slike utsagn som får det til å fremstå som PCIB er i mål/burde være i mål allerede. Jeg skjønner overhodet ikke grunnlaget. ALLE små biotek som går på børs har jo gode resultater som utgangspunkt. Hvis ikke hadde jo ikke grunnlaget for videre satsning vært til stede. Så vil sikkert mange her mene at PCIB sine resultater er noe helt for seg selv. Det kan godt være for alt jeg vet(og de vet), men det er fremdeles så tidlig i utviklingsløpet at det mest bør anses som indikasjon på resultater i fremtiden.

Jeg tenker flaskehalsen burde være åpenbar (den heter egentlig FASE 2) og jeg har skrevet det gjentatte ganger her før, men føler det er som å snakke til døve ører… :slight_smile:

Oppkjøp-/partneravtaler KAN selvfølgelig overraske når som helst (også som i “alle” andre biotek), men det ville være nettopp det, en overraskelse, ikke noe som er rart om det ikke skjer ut fra hva man vet i dag.

Et mer nærliggende håp i mine øyne er oppsving i rekrutteringstakt, men det er vanskelig å finne grunnlag for positivitet her så lenge selskapet ikke oppdaterer om dette og FPDUSA uteblir. Samtidig forsterkes sannsynligheten for at emisjon er nødvendig for å nå interim analyse.

En inngang nå basert på forventning om nært forestående FPD USA synes jeg kunne virke interessant kortsiktig, men samtidig ville jeg IKKE bli overrasket over om de på Q1 kommer med ytterligere utsettelser i guidingen. Så for meg virker det nå mest nærliggende å avvente til evt kursfall da.

2 Likes

Spørs om FPD i USA er noe begivenhet, det burde ikke være det. Selskapet har jo selv down played vikigheten av USA. Erfaringsmessig blir jeg ikke overrasket over ett kortvarig kurshopp for så å sige ned igjen med mindre de kan mate på med flere gode nyheter. Så fint for tradere, skuldertrekk fra meg som sitter long. FPD USA er 1,5 år på etterskudd nå, det viktigste er guidingen overall. De hadde vel planer om en 5-10 pas i USA, det er vel hentet inn med å inkludere Asia.

6 Likes

Også rekrutteringen i Taiwan henger i en tynn tråd: Politikk | Kina truer med krig dersom Taiwan erklærer uavhengighet

Vi får satse på rekrutteringen er trygg i Norge, og at ikke jemtland/herjedalen- konflikten med Sverige blusser opp igjen.

4 Likes

Mye bra nu @lenny :joy::joy::joy:

Tror ikke de som skriver nu bør inn i biotek. Risiko og TTT

Akkurat som generelt i biotek stav. Genmab gjorde IPO
i 2000 på 250 kr. Du påstår ingenting ble gjort og kursen i 26kr i 2011. De 11 år med grusing av kurs er feil å se på som tapte år som i PCIB. I disse år la forskning og utvikling, patenter og gode resultater grunnlaget for de neste 10 årene som førte til 100 ganger avkastning i Genmab. Slik er biotek. TTT. Hold deg unna biotek med slik risikoprofil og vurdering av TID!

Hvis du ikke er glad i Pareto finnes analyser med kursmål i 80kr leiet fra Arctic og i 40kr leiet fra ABG. Tilnærmet all verdi er tillagt RELEASE i kursmål (NAC og VACC blir sett som en kuriositet og liten verdi).

Denne er uhyre interessant Lenny :crossed_fingers:

1 Like

-Det er mye jeg virkelig vil ha, men ikke er villig til å betale prisen for…

Tror ikke de som styrer i PciB vil overprise selskapet.
Da er det like sannsynlig at de ikke vil selge/inngå samarbeid. For de har da hatt det rimelig godt disse 10 åra. Og vil fortsette med det . På aksjonærenes bekostning :wink:

Den katt og mus leken der har pågått i over 50 år vel. For mange fra TW er Kina virkelig fienden, men i senere tid har det blitt mer avslappet forhold i befolkningen «hatet» mot Kina er ikke så entydig mer.

Jeg sjekket litt opp i dette for en stund siden. Fint hvis en biokjemiker e.l. vil korrigere

1 Like