Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Continuing the discussion from PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1 - #8020 av vegar_beider.

Previous discussions:

:champagne: :clinking_glasses: :partying_face:

Nå blir det bra :sweat_smile:

14 Likes

Bare noen tanker i stillheten. Jeg har brukt forholdsvis mye tid i søkearbeid og lesing av PCI generelt, og paper (uten å finne gull til dags dato). Det siste året er det mindre og mindre nytt å finne. PW sa 1H 2020 at PCIB gikk i en «ny fase» (kommersialisering). Jeg skal ikke påstå at det er bevisst at kortene holdes tettere til brystet, men har en følelse av at de foregår noe sett i lys av det ansettes folk uten at det går noen ut. Den absolutte stillheten etter kursraset og negativt opplevd Q sist er påfallende. Jeg gleder meg i så fall til den første positive nyheten kommer. Før det blir det nok rimelig trist å se på børsverdien (mcap knapt 400 mill uten cash?). Det fundamentale og bemanningsøkningen gir meg forsiktig optimisme. En positiv nyhet på slike verdier vil kunne skape et enormt løft. La meg tippe at partner i Chem står høyest på prioriteringslisten? Det vil kunne gi mer ressurser i rekrutteringsarbeidet, som ellers er bekymringsfullt. Standard avtaler gir mindre risk for pharma (lav cash og større milestones). I så fall vinn-vinn da vell få aksjonærer tviler på at PCI fungerer, og vil komme i mål en gang i fremtiden på mange områder)

En emisjon på kurs knapt 15 med tross alt finansiering lenge ennå, har jeg personlig ikke tro på. De frir ikke akkurat til publikum for tiden……

28 Likes

Takk for dine tanker , lenny…akkurat det med nyansettelser stadig vekk burde vel vise - til og med for de største pessimister - at det åpenbart bygger seg opp til noe…som vi selvsagt ikke får vite før det smeller. Akkurat emisjonredsel ofrer jeg ikke en tanke. Selvsagt er det ekkelt for oss longere å se på dagens aksjekurs…det mange lurer på er hvor lenge vi må se på dette nå. Jeg tipper maks et par måneder. Kanskje uker.

7 Likes

Ja det er jo ikke lenge til 17/11 så det er jo ikke så dårlig tippet :wink:

3 Likes

Der er begyndt at komme større ordre på købsiden end salgssiden, dog forsøger de (forståeligt nok) at købe til lavest mulige pris. Jeg tænker dog, at det er et fint tegn, at udbud/efterspørgsel ændres.

9 Likes
7 Likes

How about days without good news from company since 31st may

3 Likes

I fravær av nyheter vil jeg trekke fram denne svært interessant artikkelen fra juni i år, skrevet av noen av Sanofis beste forskere

Spesielt denne formuleringen her bare roper PCI lang vei!

An interesting delivery platform to consider is light-triggered lipid formulation. In
fact, after injection of classic LNPs (locally or systemically), there is no option to physically
trigger the endosomal escape. **Light-triggered formulations, thanks to specific wavelengths
> suitable for therapeutic use, allow a precise spatiotemporal release of the cargo inside
> the cell, which can be needed in some diseases to specifically target organs, or simply to
> decrease systemic toxicity

Disse har jo virkelig forstått PCI-teknologiens fortrinn, det å levere cargo målrettet til riktige celler i riktig organ for få å best mulig virkning med minst mulig bivirkninger. Som tatt rett ut av PCI-læreboka vil jeg si.

Bare det at PCI-teknologien gjør alt dette uten å pakkes inn i et liposom, den kan levere nakent. Som kjent er liposomer i mange sammenhenger en kilde til bivirkninger da de introduserer et fremmed stoff i kroppen.

Jeg forventer at selskapet kaster seg over disse og selger seg inn med hud og hår. Jeg ble her og nå vesentlig mer optimistisk på at en deal på fimaNac kan være nært forestående.

57 Likes

Mycket intressant artikel Investor, läst igenom nu på morgonen. Hoppas PW och gänget är på bollen och kan få visa upp AZ resultaten för Sanofi :pray:

Accordingly, NP need to incorporate features to control cell targeting, intracellular trafficking and the intracellular release of the mRNA in the cytoplasm for its translation [20]

Targeting och release= fimaNac

Accordingly, understanding the correlation between intracellular bottlenecks and therapeutic activity is critical to further advance mRNA therapy [3,28].

A bottleneck called delivery.

However, PEGylation also decreases the cellular uptake of NP and their endosomal escape ability [31]. The compromise between enough PEG-lipid to decrease non-specific interactions, yet not too much to allow endocytosis, has been referred to as the “PEG dilemma” [34].

Utvecklingen av LNPs är komplex, många delar i molekylen som ska göra att den tar sig in, inte blir förstörd, klarar att komma ur endosomerna ä, inte orsaka off target effects.

A recent report optimized endothelial cells targeted by the conjugation of an anti-PV1 antibody to MC3-based mRNA LNPs [50]. Using 70 nm LNPs conjugated with a PV1 antibody or an isotype control, they reported a 14-fold increase in lung accumulation of targeted LNPs, mirrored with a 24-fold increase in mRNA expression in the lungs over untargeted LNPs. However, no functional mRNA targeting was observed, whereas PV1-targeted LNPs predominantly accumulated in the lungs (lung-to-liver ratio of 2:1); a two-fold higher luciferase expression in the liver over the lungs was detected.

Off target effect samt Accumulering utan effekt.

The linear regression of mean fluorescence intensity with Fluc levels revealed a weak correlation (R² = 0.15), illustrating that uptake alone is not a good predictor of mRNA transfection efficiency. However, the linear regression of Rluc luminescence with Fluc levels demonstrated a high correlation (R² = 0.76), corroborating that endosomal escape success governs mRNA transfection efficiency. Developing new techniques or compounds to enhance the endosomal escape is then crucial to improve the efficacy of mRNA LNPs

Nya tekniker för att öka endosomal release, låter bekant :relaxed:

Moreover, if endosome escape is crucial, so is escaping kinetic, as it has been shown that after successfully escaping the endosome, mRNA faces a crowded environment once in the cytoplasm, which limits its free diffusion and is a source of protein–mRNA interactions that will affect its intracellular fate [85,86].

Tolkar det som att ju högre andel mRNA som tar sig ut ur endosomerna ökar chansen att mRNA får chansen att koda det önskade proteinet.
Här är fimaNac perfekt anpassad med effektivast leverans med hög andel mRNA och låg andel delivery vehicle.

After endosomal escape, only a fraction of the internalized mRNA reaches the cytosol [3,70,87]. Indeed, a considerable proportion of the delivered mRNA is exocyted, which is a fate also reported for siRNA delivery [70,92]

Belyser vikten av att få in mycket mRNA i cellen utan oönskade biverkningar. Återigen fimaNac.

Most of the mRNA vaccines under phase II/III clinical trials are mRNA LNPs injected intramuscularly [3,11,33]. Such local administration would be well suited to light-triggered enhancement of endosomal escape, by the incorporation of a responsive unit, which is a feature already demonstrated for chemotherapy and DNA delivery [137,138,139].

För framtida pandemier eller senare mutationer av Covid-19.

30 Likes

God morgen med-aksjonærer. Et lite hjertesukk fra en eldre herre med begrenset språk-kunnskap. Er det ikke mulig for dere som ønsker å formidle gode nyheter til oss litt “enkle” at dere oversetter med egne ord til norsk og får alle oss “enkle” også til å juble over glad-nyheter? Mulig det er vanskelig å finne akk perfekte norske ord for alle detaljer men prinsipp og ca rett gjengivelse er mer enn bra nok for meg og sikkert noen få eldre til? Mitt språknivå er akk nok til å rope på en kelner og bestille en drink på flere språk men teknisk engelsk er for meg det samme som swahili. Tror det er noe få til som sliter med samme som meg? Dette er resultat av å bruke tida på å studere klassen vakre damer i ung alder i stedet for å lytte til lærer som sikkert var kjempeflink men så var det dette med interesse da. Fysikk og matte- ja takk - språk - nei takk.

5 Likes

Takker for tipset men er dette slik “Google translate” så er min erfaring at det ikke er brukbart i måneskinn?

Kort och förenklad sammanfattning:

Studien tar upp många utmaningar med att leverera mRNA för att göra kroppens egna celler till medicinfabriker.

Största utmaningen är att få tillräckligt med mRNA att levereras till rätt organ/plats och få tillräckligt med mRNA att ta sig ut ur något som kallas endosomerna dit nästan alla mRNA medikament hamnar när de tas upp av cellen.

Kan mRNA smita ut i cellen har den sedan möjlighet att koda för ett protein eller stänga av ett protein som är skadligt.

Forskarna tar upp att en ljus-aktiverad utsläpp av mRNA från endosomerna vore en spännande och väl lämpad metod.

De tar upp biverkningar på oönskade platser där PCIB visat i sina AZ-studier att de har en väldigt målriktad leverering med väldigt lite/inga biverkningar där de inte önskar att mRNA skall uttryckas.

Sammanfattninsvis är att hitta ett bra och säkert sätt att leverera mRNA den stora utmaningen.

Där tror jag PCIB har en bra lösning för många indikationer men självklart inte alla.

33 Likes
4 Likes

Ser de ref til

[4] Jerjes W, Theodossiou TA, Hirschberg H et al. (2020) Photochemical internalization for intracellular drug delivery. From basic mechanisms to clinical research. J Clin Med 9: 528

Som er Berg, Høgset +++++++ hele gjengen

14 Likes

:star_struck: . Stemmer det @Logdec :muscle:
Krysser (igjen) fingrene for at PCIB teknologien nu endelig er klar for en deal. Dette vil i så fall validere teknolgien med slike resultater og etterspurt løsning og behov :pray: og igjen kunne føre til ordentlig prising av biotek teknologi.

5 Likes

Takker for den Temlor. Fortsett slik. :hugs:

4 Likes

Ja da er det bare og håpe på gode meld framover,har kjøpt meg opp så jeg har snøt 20 k i det minste. Så vi tar en super meld i Chem i første omgang,så kommer Nac som neste.Du er vel klar med reker og rødvin Arve ?

5 Likes

Melding 12 okt 21 fra Olix P (PCIB sin samarbeidspartner hvor det i børsmelding 5 mai 21 av samarbeidet kunne leses og tolkes at det indikerte annet samarbeid?)

Commenting on the announcement, Dong Ki Lee, CEO of OliX Pharmaceuticals said: “We are very excited to collaborate with PCI Biotech. Combining our proprietary asiRNA platform with PCI’s leading fima NAc delivery technology will significantly accelerate our efforts to bring our dermatological RNAi programs to the clinic. We also expect to expand the area of application to our cancer immunotherapy pipeline and mRNA vaccines developed by our subsidiary, mCureX, in the near future.”

Kanskje det kan komme kommersiell avtale også med PCI Biotech her? Nå har Olix sikret midler :» OliX Pharmaceuticals will receive a down payment of 6.5 million U.S. dollars, as well as up to 450 million U.S. dollars based on important milestones and franchise license sharing.»

Uansett interessant å se store summer i avtaler!

Oversatt google:

The board of directors (the “Board”) of Hansen Pharmaceutical Group Co., Ltd. (the “Company” and its subsidiaries collectively referred to as the “Group” or “Hansen”) is pleased to announce that, on October 11, 2021, Hansen (Shanghai) Health Technology Co., Ltd. and Jiangsu Haosen Pharmaceutical Group Co., Ltd. (collectively referred to as the “licensee”, each of which is a wholly-owned subsidiary of the company), have entered into partnership with OliX Pharmaceuticals, Inc. (KOSDAQ: 226950() OliX Pharamceuticals") entered into an exclusive license cooperation agreement (“License Agreement”).
According to the license agreement, OliX Pharmaceuticals will use GalNAc-asiRNA platform technology to discover lead drugs and ensure the development of drug candidates for targets in liver-related cardiovascular, metabolic and other diseases. Hansen will have the exclusive commercial rights of these therapies in China (including Hong Kong, Macau and Taiwan) (the “region”), and OliX Pharmaceuticals will have rights in other regions outside the region. OliX Pharmaceuticals will receive a down payment of 6.5 million U.S. dollars, as well as up to 450 million U.S. dollars based on important milestones and franchise license sharing.
Seeing that OliX Pharmaceuticals is a pharmaceutical company with a leading position in the field of siRNA research and development and a mature clinical stage portfolio, the company expects to use its innovative technology platform to conduct drug research and development for liver-related targets to solve a wide range of unsatisfied Clinical needs, covering areas including cardiovascular diseases, metabolic diseases and other diseases. OliX Pharmaceuticals is a clinical-stage pharmaceutical company that uses its unique RNA interference technology to down-regulate the expression of disease-causing genes to develop therapies to treat a variety of diseases. OliX Pharmaceuticals is a company listed on the Korean Stock Exchange (KOSDAQ: 226950).
1

To the best of the company’s knowledge and belief, OliX Pharmaceuticals is independent of the company and its connected persons (as defined in the Hong Kong United Exchange All Limited Securities Listing Rules (“Listing Rules”)), and is not related to them. According to the Listing Rules, the transaction contemplated under the license agreement does not constitute any notifiable transaction or connected transaction of the company.
Hong Kong, 202

20 Likes

Greidde du å åpne nettsiden til OliX?

Av en eller annen grunn har ikke jeg kunne åpnet den på noen uker, andre som sliter med det?

Edit: Merkelig ja, den var treg før også, begynner vel å virke plutselig. :man_shrugging: