Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Startordre på 23,1…skal vi videre ned? :dizzy_face:

Lavt volum og synes det kan virke som noen «jobber» kursen ned. At kursen skulle tryne ytterligere fra februar snart 10kr på så lavt volum med slike start og sluttordre synes jeg er rart.

Men med liten interesse kan selvsagt syltynne volum flytte kursen mer enn merkelig. Hvorfor viktig med lav sluttkurs som mulig flere dager (og godt lavere enn volumvektet pris) og åpne bid lavt kan virke som noen vil tryne sentimentet. Skjønner ikke helt hva som skjer annet enn at investorer venter avklaring vacc og mulig Asia partner for RELEASE?

Naar man ser paa kursen, virker det som om markedet tror en Vacc emisjon vil vaere det foerste som kommer fra PCIB.

2 Likes

I teorien ja, men det fremstår ekstremt urealistisk i og med at enigheten om avlesningstidspunkt allerede er vurdert og satt i samråd med FDA. Det kreves jo uansett et minimum av tilfeller for at resultater skal bli statistisk signifikante.

Største problemet til TI er ikke moderatorene, men brukernes mulighet til brukerstyrt moderering. Inklusivt i dette er neandertalerbruk av emojier.

2 Likes
7 Likes

Har ikke fulgt så nøye med på tråden må jeg innrømme, folk er ikke så veldig aktive med å bruke rapporteringsfunksjonen.

Men ja det er ganske mye HO-tendenser nå med folk som spammer ned det samme innholdet gang på gang, og det er på tide at folk begynner å legge litt sjel i innholdet som produseres.

Dette inkluderer @stav098 , @Investor6 og @Jensemand som ikke får bruke denne tråden til å mase om at de er uenig i modereringspraksisen, de kan ta kontakt direkte med @pdx om de har et problem.

Hold fokuset på selskapet og på å poste kvalitet, så kan man være så kritisk som man bare vil.

18 Likes

Tror dere PW er like overrasket hvis kursen går opp? Den største knappen på PCen dems er mute…

1 Like

Da er det vel like greit og trå til slik at Pcib ikke trenger og hente mer penger i framtiden. Kjør 10 mill aksjer til kurs mellom 15-20 burde gå greit.

Det er da ingen poeng kritisere kurs og selskap minutt for minutt.
Støtten på 25 er brutt, thats life. En utrolig kjøpsmulighet spør du meg.

Se gjennom Chem og Release presentasjonen.
Tror du alt som står der er bløff så selg alt du har. I motsatt fall kan det være et godt tidspunkt kjøpe på.

11 Likes

Tenk dere det scenario, hvis det blir en avtale nå plutselig :grimacing: da vil jeg tro det er en som hadde blitt svært overrasket :astonished: men uansett, så hadde det vært digg :clinking_glasses:

Litt morsomt dette med “prising” av aksjer og manipulering/robotvirksomhet. Kjøpte 500 på hvv 23,60 (470) og 23,62 (30). 4 sekunder etterpå ble det flere småhandler på 23,5, før den nå igjen spratt opp 10 øre​:sweat_smile::sweat_smile:

Det som er spinnvillt er at man kan plukke en del på disse nivåer faktisk.

Høy risk å legge ut såpass som 8-9000 aksjer, selv om det egentlig ikke er allverden. Hva er greia her?

Godt å se forøvrig at “den blide sørlending” fortsatt er Bull. Vi trenger flere sørlendinger med stoisk ro. En ro som vi forøvrig finner hos PW. Som mest sannsynlig ikke føler seg veldig “truet” av enkelte snurte småaksjonærer her på forumet.

God helg. Så gleder vi oss til fortsettelsen👍

13 Likes

Jeg er os bull og tager den med ro - har dog kun så jeg kan plukke 1000 engang i mellem.

8 Likes

Enig, Jeg snitter også meg jevnt og trutt nedover nå, det jeg føler jeg har råd til å sjanse med, så får vi se når det snur, kommer det en partneravtale på fimachem i Asia, så går det nok fort opp. Ceviraavtalen med asieris kom ihvertfall veldig overraskende på meg, det produkter lå jo i dvale lenge, men plutselig skjedde det. håper og tror vi får oppleve det samme i pcib. Lykke til alle aksjonærer.

14 Likes

Med rsi på 27 er den uansett oversolgt. Kjøpe på de kursene her vil uansett være lønnsomt. Så får tiden vise, men håper at det kommer noe forløsende snart!

4 Likes

Var lite fundamentalt bak oppgangen til over 80 - er vel like lite fundamentalt for kurs under 40. Bør være forholdsvis fornuftig å kjøpe nå.

2 Likes

Uten positive nyheter fra selskapet er det ingenting, som tilsier at kursfallet vil stoppe opp.
Håper PW kommer på banen rimelig kjapt.

1 Like

Litt rart at de virker så uanfektet av kursen. Ville tro det også ligger i deres interesse å «massere» markedet og holde det varmt. Trenger man plutselig en emi så er det jo fordel og ikke ligge helt på bunn. Forstår ikke den stillheten.

2 Likes

Det er dette som bekymrer meg, At PCIB bruker altfor lang tid paa og slege inn fimaVacc og fimaNac, slik at noen kommer til og slaa oss paa opploepssiden;-((

Two patients with advanced Hodgkin lymphoma were told their tumors were so resistant to treatment that hospice was their best option. Then, they were enrolled in a clinical trial of a novel immunotherapy involving so-called natural killer cells. After treatment, they saw COMPLET REMISSION.

4 Likes

Det er også det ene jeg bekymret meg litt for allerede da jeg kjøpte mine første aksjer i PCIB i 2016. Da tenkte jeg også at de tross alt ser ut til å ha et betydelig forsprang. Men jeg ble litt mer usikker når det het seg at Ultimovacs holder på med å utvikle en vaksine mot “de fleste krefttyper” som kan være klar i 2023 eller 2024. Jeg vet ikke hvilke disse “fleste krefttypene” er og hvilke det ikke gjelder. Når samarbeidet med PCIB ble avsluttet fra Ultimovacs side og en også der knapt har fått noen forklaring, ja da virker det mest naturlig å tenke at de er en konkurrent som vil kunne “spise opp” en god del av inntektspotensialet også for PCIB. Og det gjelder vel kanskje Vaccibody også, for det jeg vet. Etterhvert har “utklekkingen” hos Radforsk begynt å virke potensielt “kannibalistisk”. For pasientene kan det jo være positivt, men som investor…
For et par år siden tok jeg ihvertfall for gitt at PCIB uansett ville være foran med gallegangsstudien. Men det virker nå mer usikkert. Det er sånn sett kanskje ikke så rart at kursen ligger der den gjør og at det ser ut til å være såpass vanskelig å finne noen partnere som er villige til å investere i dette… “Alle” venter vel på at det skal komme noe annet, mer lettvint og mindre kostbart. Derfor blir det også vel lettvint å (bort)forklare “radiotausheten” fra visse skribenter med at de kun skriver hvis det har kommet noen nyheter av betydning.

6 Likes