Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hele selskapet og teknologien smulder bort. Det er egentlig der vi er akkurat nå.
Det er leeenge siden mange her begynte å bli kritisk til både ledelse og styret.

Men så er det mulighetene som ligger der godt gjemt en plass. Bestandig håp i et hengende snøre. Men ærlig talt så virker veien for comeback nå veldig vanskelig. Ikke bare må de erstatte CEO når alt er som svartest, de må også skaffe kapital i et vanskelig kapitalmarked på ekstremt lavt MCAP.

Og når først skippern forlater skuta så er det alltids en fare for at andre følger med.

Jeg har bestandig undret meg over spesielt de to største aksjonærene. Must og Myrlid. Var det bare fire and forget når de gikk inn eller bryr de seg i det hele tatt om hvor selskapet er på vei??

Selv om de er de to største eierne av selskapet så er de inne med en lav prosentsats av tilgjengelig kapital (i alle fall ved entry point). Har Must egentlig vært delaktig/tilstede på selskapets kvartalspresentasjoner?? Noen som vet?

Får dessverre dårligere og dårligere følelse for hele selskapet. Teknologien ser ut til å virke som bare det, men man evner bare ikke få realisert mulighetene. Dette er ikke bare et Covid problem. Egentlig begynner jeg å få en feeling for hele Radforsk. De er sikkert kjempegod på basalforskning men så stopper det der.

Sånn - dagens rant.
Nå håper jeg selskapet drar en kanin opp av hatten å beviser at jeg tar feil!

13 Likes

Hovedpatentet på Amphinex utløper senere i år f.eks. :neutral_face:

2 Likes

Jeg legger ikke ut henvendelsen. Den inneholdt noen spørsmål, samt konstruktiv kritikk.
Den handlet vesentlig om generell IR, og etterlysning av en plan rundt hvilken strategi de jobber etter i de gjenværende programmene.
Og så formidlet jeg en bekymring rundt CEO, men den saken er nå på vei ut av PCIB sin verden.

Jeg synes en styreformann burde hatt en mer fremtredende rolle slik situasjonen i selskapet har blitt (jfr markedets syn). Jeg vet blant annet at han ikke har ønsket å delta i podcast, og har heller ikke som jeg vet vært med under Q.
At han dukket opp i webcast etter Release-exit, gjorde lite fra eller til.

5 Likes

du virker super solid, bedre enn noen i selskapet. komunikasjonsmessig

1 Like

Det som er avgjørende for PCIB fremover er å få inn rett person til å lede skuta.
Pengene som er igjen og penger som potensielt skal hentes må skape resultater og positivitet rundt selskapet igjen.
For Det nytter ikke å henge fast med knuste drømmer som vi holder på med. Det er bedre å rive av plasteret og bli ferdig med det.
Vi må se fremover

Årsaken til at jeg ikke selger nå er at jeg vil se hvem som blir ansatt og høre hva han/hun ser for seg de neste årene. Klarer han/hun å bygge tillit og vise fremgang går vi fort oppover. Om det så er 9 kroner så er det vesentlig mye bedre enn der vi er i dag.
Jeg håper på positive meldinger fremover -
Men dette er høy risiko - nesten som å kjøpe en lottokupong. Du kan bli rik - men du kan også miste alt.
Jeg krysser :raised_hand_with_fingers_splayed::crossed_fingers:

5 Likes

Tillitsbasert ledelse handler om å lede og skape resultater gjennom tillit. Slik blir tillit nøkkelen til og fundamentet i tillitsbasert ledelse. Per har nok i lengre tid følt at han ikke har tillit i markedet. Det kom for eksempel til syne under sist podcast, hvor han hadde en merkelig opptreden mot Jonas Einarson. Der fremsto Per som han merket presset. Hvordan tilliten har vært bland medarbeiderne og styret i PCIB, får vi aldri vite, men det har uansett ikke kommet Per til gode når det ikke vises på utsiden i form av resultater. Over tid er det belastende å tilsynelatende mislykkes, selv om du isolert sett føler tillit på innsiden. 14 år slik gir selvsagt stor belastning.

Selve begrepet tillit staves likt begge veier – og er i sin natur gjensidig. Tillit utvikles gjennom relasjoner og er et uttrykk for kvaliteten på relasjonen. Gjennom gjentatte tillitsskapende handlinger, bygges tillit opp over tid. Dette skjer i daglig samhandling mellom leder og medarbeider, mellom kolleger, og igjen til markedet – og også uttrykt gjennom organisasjonens interne praksiser.

Tillitsbasert ledelse er basert på et positivt menneskesyn; at mennesker har et grunnleggende ønske om å gjøre en god jobb, mestre og bidra til fellesskapet. Med dette som utgangspunkt handler ledelse om å skape de nødvendige forutsetningene for at mennesker kan og vil ta ut sitt beste. For å oppnå dette, må man som leder bidra til å utløse energien og engasjementet hos medarbeiderne i felles retning. Dette kommer til uttrykk gjennom ledere som utviser en ekte tro på menneskers betydning, både i praktisk ledelse og gjennom hvordan de bygger virksomhetens organisasjonskultur.

Jeg vil tro at Per mest sannsynlig i dialog med styret har kommet til at han ikke har den forløsende energien og engasjementet, til å utvikle PCIB i retningen og det neste steget som forhåpentligvis konmer. Det er ikke nødvendigvis enkelt å skru over bryteren om det skulle komme positive nyheter heller. Da er det enklere å nullstille i nye omgivelser.

Mer dramatisk tror ikke jeg det er. Om PCIB er nær eller fjert fra å lykkes, tror ikke jeg har påvirket denne avgjørelsen. Per er bare et menneske, vil PCIB det beste, og nok er nok om energien mangler.

Rømmer flere skuta (feks noen av de sist ansatte), blir jeg skeptisk, selv om det selvsagt kan være noen som udramatisk følger i fotsporene (Per har vell vært i tospann med Skuggedal).

Til slutt vil jeg poengtere at jeg synes det er spennende at PCIB tross teppebombet mcap, fortsatt har muligheter til avtaler innbefattet penger gjennom eksisterende samarbeid (OliX og eTheRNA er vell de som gir lavest odds)

Jeg forventer snart info til markedet. Vi har gått fra mange løse tråder, til nesten ingen fiber å trekke i.

Ronny Skuggedal, can you hear me! Vi trenger IR!

26 Likes

Mye negativitet her nå, på tide å handle mere da👍
Produktene er. Fantastiske,og ting vil falle på plass🇳🇴

1 Like

Uansett utfall for PCIB til slutt og aksjekurs, så har noen pasienter fått flere leveår enn de i utgangspunktet ville fått takket være fimaChem. Det er uvurderlig for de det gjelder.

Undres på om vi noen gang får vite resultatene fra den avbrutte fasen. :man_shrugging:t3:

2 Likes

:ok_hand:

5 Likes

Ingen panikk i markedet at Per går men ei heller jubel så hvordan tolke det? Det må være godt for Per å se at hans fratredelse blir tolket temmelig nøytralt. Er nok andre ting som betyr vesentlig mer og jeg likte ideen med å finne ny sjef internt. Da får vi en som kjenner både selskap og resultat.

4 Likes

Ja resultatene kommer,og derfra skal de vurdere om de kan brukes til noe.

4 Likes

Tror virkelig noen at etter 14 år så forlater Per posten før et nært forestående økonomisk gjennombrudd? Er det ikke grenser for naivitet blant aksjonærene? Håper selvfølgelig jeg tar feil, men her er det ikke lys i tunnelen på lang tid.

3 Likes

Selv @Jubel har tatt et skritt tilbake, moderert seg og det oppleves som en mer realistisk tilnærming etter siste smell.
Men nye brukere har tatt over for å messe om fantastiske produkter. Produkter som pr dags dato ingen har vært villige til å betale en krone for.
Det er vondt, men på tide å stikke fingeren i jorda og innse at investeringen er tapt om ikke et mirakel skulle skje.

2 Likes

Hvis du leser gjennom denne tråden igjen så vil du se at 9 av 10 innlegg ikke er slik du beskriver. Det er langt fra noen hallelujastemning her.

Det må være lov å småprate om hvilke muligheter som eventuelt finnes selv om det står dårlig til. Dersom ståa var slik du beskriver, at de fleste her tror på en innbringende avtale, så ville ikke kursen vært 4,39. Kursen, småpraten og status gjenspeiles ganske greit synes jeg.

Hvis de kjører igang Vacc fase 2 så trengs det gode resultater, finansisering og en meget god plan; ikke mirakler.

10 Likes

Enig i mye av innlegget ditt. Og småpraten bør ha plass til både de som fortsatt har troen og de som har mistet den👍

1 Like

Kan være enig med deg om Per har valgt å gå frivillig fra posten sin.
Er du sikker på han hadde noe valg??

Er vel ingen her som vet om han gikk frivillig eller ikke. Men hvis han skal gå hele oppsigelsestiden når han har ny jobb som venter, så tenker jeg det er frivillig. Kan selvfølgelig ta feil.

1 Like

Det er en selvfølge at det også “er plass til både de som fortsatt har troen og de som har mistet den”. Men den kommentaren din om “nye brukere har tatt over for å messe om fantastiske produkter”, den er simpelthen usann. Har man selv mistet troen som du ser ut til å ha gjort da er det vel heller ikke helt uvanlig at man trigges av det minste tegn til positivitet. Og så kvitter også noen seg åpenbart med egen frustrasjon ved å overdrive så grovt i negativ retning at man simpelthen lyver.

4 Likes

Jeg har vært i markedet i snart 30 år og har opplevd både jubel og havari. Var en gang 17.største i HEX med 585k aksjer snitt ca 3,5 . Jeg ROPTE KJØP KJØP KJØP og ble mer mobbet enn forgudet. Plutselig skulle alle ha og kursen gikk til 39. Jeg gjorde meg 3-4 mill men var ute med alt før 16. Hadde jeg hatt nerver til å sitte ville jeg gjort 20 mill. Samme historie i PSI ( nå Strongpoint) satt med 600k og snitt 3.8 ca. Gikk ut på 17-14 med 6 mill i pluss. Det var innertier for den ramla til 7-8 men senere til 37 så der også kunne jeg gjort mye mer. En annen historie var GGS som kosta meg flesk. Har vært med på MYE begge veier og derfor sitter jeg i PCIB helt til kassa ev er tom eller vi går på andre smeller. Kan plutselig komme en eller flere som ser verdien av vår teknologi og da smeller kursen i taket. At noen ikke har troa er helt greit men da anbefaler jeg å hoppe av og finne andre aksjer. MYE bra og sikre ting du kan satse på. Det som er bra med aksjer er at vi alle gjør det vi har tro på uansett hva andre måtte mene. Hurra for oss.

14 Likes

Å lyve er det ikke noe hyggelig å bli beskyldt for. Men for noen kan faktisk enkelte innlegg oppleves som kvalmende naive. Akkurat som enkelte kan bli provosert negativt av innlegg som bare er ment som realistisk av forfatteren.
Bra vi er enig om at det er takhøyde for begge sider, men og bevisst lyve er ikke greit🙏

1 Like