Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Hvis de skal holde den fremdriften de har skissert i studiene, så må det avgjøres om de skal holde den med eller uten PCIB. Når det er sagt er det jo ikke gitt at ett samarbeide her betyr penger i kassa i 2022. Men en avklaring om det blir avtale og evt hva slags burde man forvente i 2022.

1 Like

Hmm, hva tror du sannsynligheten for dette er?

1 Like

Rasjonalet bak neste trinn i utprøvingen av fimaVACC er godt beskrevet her:

" Cancer patients with low or absent pre-existing anti-tumour immunity (“cold” tumours) respond poorly to treatment with immune checkpoint inhibitors (ICPI). In order to render these patients susceptible to ICPI, initiation of de novo tumour-targeted immune responses is required. This involves triggering of inflammatory signalling, innate immune activation including recruitment and stimulation of dendritic cells (DCs), and ultimately priming of tumour-specific T cells."

3 Likes

Folk må bare være klar over at det blir et langt løp når man starter fra scratch med en ny medisin:

  1. Planlegge proof of concept studie
  2. Kjøre emisjon for å finansiere proof of concept studie
  3. Starte opp og rekruttere proof of concept studien
  4. Analysere resultatene
  5. Planlegge en pivotal studie og finne partner som kan sponse CPI
  6. Kjøre emisjon for å finansiere en pivotal studie
  7. Starte opp og rekruttere den pivotale studien
  8. Kryss fingrene for positiv data

For de som er langsiktige nok og har lyst til å finansiere et nytt klinisk løp i PCIB fra scratch så er jo dette helt greit, men man må være klar over at dette blir en lang prosess med tilhørene behov for finansiering.

4 Likes

Ja, mye av arbeidet ble jo gjort før PCIB og Olix startet samarbeidet.

Jeg tenker det er litt tidlig å komme så raskt i klinikk, gitt de andre tidligere samarbeidene som har pågått over langt lengre tid ikke har kommet dit.

Men skal skal selvfølgelig aldri utelukke noe som helst, men for meg blir det et halmstrå folk griper etter i det “vakuumet” man nå er i.

1 Like

Må huske at det allerede er kjørt en Fase1 studie på VACC. Det er også blitt fortalt tidligere at en VACC studie ikke behøver å bli spesielt kostbar. Type 50 millioner. Noe de allerede har.

Når det er sagt så forventer jeg en emisjon før oppstart ja. Med mindre det dukker opp noe ekstern finansiering, men ja - forvent emisjon.

1 Like

33% kanskje ? Jeg tror ingenting før jeg ser det :slight_smile:

2 Likes

De må uansett kjøre to studier og de trenger kapital før begge to.

Så du mener at Olix bløffer på fremdriften sin ?

Må også huske at PCIB har hatt kontakt med Olix i nærmere 1.5 år, de var i dialog lenge før samarbeide ble offentlig.

1 Like

Hahaha, hvor tar du det ifra?

Samarbeidet har pågått i under et år. De måtte naturligvis snakke sammen før de inngikk samarbeidet.

Jeg tror det er litt snaut med tid, spesielt hvis man ser på historikken.

1 Like

Proof of concept studier kommer til å være med mindre end 20 patienter sagde Per.

Pris pr pasient er normalt omkring 1 mio i studier,( mindre når det er vaccination fordi det er mye enklere å administrere) så må vi se hvad de skal give for CPI.

Men de klare nok å gjøre første del av proof consept studiet for omkring 20 mio.

Hvis resultaterne er gode så udvider de dette både i pasient antall og indikation. Men da tror jeg at de som leverer CPI (i dette tilfælde Mærk og Bristol Meyer squibb) vil ha stærk interesse i å deltage.

24 Likes

Du skriver at det er lite troverdig med en avklaring i 2022. Og Olix sier de skal starte kliniske studier i 2022. Mener du at de skal starte kliniske studier og fortsette å vurdere i ettertid om de skal benytte seg av VACC/NAC ?

Ja, og tror du de kun har snakket avtale parametere i den perioden ? Jeg vil vel tro at mye av tiden er brukt til å kartlegge og legge en plan for hvordan dette samarbeide skal fungere raskt og smidig, med tanke på fremdriftsplan til Olix

Det er ikke riktig.

De har 116 mill på bok, de har brukt 15-20 mill i kvartalet på kliniske studier, disse er nå kraftig redusert og avsluttes første halvår, så de har penger til å starte VACC studie.

Når det er sagt tror jeg ikke de ønsker å starte uten å hente penger.

2 Likes

Ahh, du misforstod meg/jeg var utydelig.

Jeg mente Olix og PCIB sammen i klinikk i 2022, -ikke Olix uten PCIB i klinikk i 2022.

Jeg skjønner ikke hva du mener ?

Samarbeide er formelt på OLX104C, Olix har planer om å ta dette til klinikk i 2022.

Jeg tolker det som at vi får en avklaring i 2022. Som vi vet ble det ikke noe AZ avtale forde de allerede var godt i gang og ikke ønsket å gjøre endringer på studien. Tenker du at det samme skal skje her ? Jeg syns jo det virker rart i dette tilfelle.

1 Like

Man kan klø seg i hodet ( med eller uten hår ) av mye rart. Med alle de spennende resultatene om kreftbehandling , så er det nok mange som blir forbauset om aksjekursen til smadrete PCIB uventet går over ATH fordi mange får hår på hodet. Sånn er nå verden…Ettertanke: HVIS nå Olix annonserer at de skal kjøre alopecia-forsøk med PCIB-metoden , så kan du være temmelig sikker på at dette blir vellykket. Hvorfor ? Fordi de da garantert har utført uregistrerte innledende forsøk (“hemmelig”) med tilfredsstillende resultat. Slike ting kan vi ikke google oss til.

10 Likes

Per mumlet noe om wet ink, Ronny mente han ikke var dum

4 Likes

Det er vel slik at business development har mye å gjøre (rapportert sist Q). Også nyansettelser indikerer dette. Nina Gustafsson startet feks i høst hos PCIB. Hun kom fra Karolinska Institutet, hvor flere forskningsgrupper ble lagt ned som følge av dette. Kan noen ringe RS og spørre hva business development jobber med, og legge det ut her etterpå?
Hvis ikke PW og RS lyver, vet vi at det er stor interesse for teknologien. Det er også sagt konkret at Asiapartner vedr fimaChem var på trappene, men ble terminert (selvsagt) når Release ble stoppet.
Vi vet også at vi ikke får vite noe før vi får vite alt. Dette gjelder både positive og negative nyheter.
Biotek er tro og håp om bedre medisin/behandling for pasientene. Jeg ser ikke hvorfor det ikke skal kunne komme positive nyheter i PCIB (som mcap indikerer nå), når teknologien har gode resultater, og der er uløste behov i markedet.
Forresten: småbiotek og mangeårig samarbeidspartner (over 5 år) til PCIB, eTheRNA, inngikk nylig samarbeid med Merck innen mRNA. I første omgang uten penger vel og merke: https://www.etherna.be/wp-content/uploads/2022/02/Press-Release_eTheRNA-Announces-Research-Agreement-with-Merck-to-access-mRNA-technologies.pdf

11 Likes

Så forskrudd kan verden være Økonomisk verdi av hår på hodet kan være mange, veldig mange , tusen ganger større enn behandling av gallegangskreft. Akkja…HVIS PCIB blir med på dette , så gjenoppstår fantasier om aksjekurs på både et og to tusen kroner…lenge før fimaChem skulle avleses… De gale har det godt :slight_smile:

6 Likes

Og så svarer jeg meg selv : Tidsfaktoren ( rent kursmessig )…generelt : TTT innen biotec som vi alle her vet…men dette gjelder IKKE for alopecia. Her får du svar før året er omme-…under har skjedd før. …Skjer det så “nå” ? Ken så veit… Får holde på mine 33% mulighet for at det skjer

1 Like

The companies will evaluate results achieved from this research collaboration to explore the potential for further development and partnership.

OliX samarbeidet er vel det jeg har mest forhåpninger til på kort sikt om det ikke skulle dukke opp noe ut av det blå, men det er en ganske god sjanse for att OliX tar 104C til klinikk uten PCIB og likavel velger å fortsette samarbeid og forskning.

Hva dette kan gjøre med aksjekursen om de starter opp 104C alene vil jeg helst ikke tenke på, men det betyr ikke nødvendigvis att løpet er kjørt. :crossed_fingers: