Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Pcib fimaVacc (PCIB)

Nå må du holde de forskjellige programmene fra hverandre tror jeg.

Det er altså interesse for FimaVacc, for det er laget en avtale innen dette området siden data ble presentert. Det forsvant liksom i all tristessen med AZ og NAc i fjor høst.

3 Likes

Polygon

Det virker, som du er glad i å ro?
Du har vel fått med deg at PCIB gikk på Knockout og fortsatt sliter med å reise seg?

Jeg er gammel roer ja. Men jeg prøver ikke å komme meg vekk fra noe jeg har skrevet før, hvis det er det du mener?

Sånn kursmessig mener du? Det har jo alle fått med seg ja. Og jeg tror verdien av PCIB sin teknologi vil synliggjøres om ikke veldig lenge, og det er derfor jeg er aksjonær. Er du? Eller ønsker du å bli?

6 Likes

Vil du våge deg på et guesstimate på tidsperspektivet her? :slightly_smiling_face:
Eller forutsetninger for dette.

Kan tenke meg at det vil skje innen Vacc siden det er et ganske hett tema for tiden
Man kan vel tenke seg at f.eks Coronaviruset muterer til en meget motstandsdyktig variant…Hvem skal stoppe det da utenom FimaVacc

1 Like

Dette passer bedre i fimaVacc tråden enn på småprat:

6 Likes

Fra dagens tsjekkiske aviser:
Verden har ikke nok lipider til produksjon av mRNA.
Artikkel fra agentura Bloomberg.

17 Likes

Ser den når det gjelder koronavaksiner. Men når pandemien er over så blir det kanskje et overskudd igjen?

Overskuddet av lipider kommer når fimaVACC blir standard leveringsmetode for neste generasjons Covid-19 vaksiner og alle andre nye vaksiner som baseres på mRNA eller siRNA… :wink:

5 Likes

Indikasjonen er vel at det kan bli en årlig coronavaksine av risikogrupper ihvertfall?

1 Like

Når ting roer seg etter hvert kan det hende det er en overkapasitet. Spesielt hvis LNP produsentene øker produksjonen. Det blir også stadig flere vaksiner godkjent som ikke krever LNP for å leveres. Så det er nok problem som er såpass kortvarig at PCIB ikke vil klare å utnytte det tror jeg.

Det viser at vaksinasjonsteknologi aldri har vært viktigere for det moderne samfunn. Det er og vil bli tilført enorme ressurser til forskning, utvikling og produkter som en forsikring for helse og verdensøkonomien.

Helse og blant annet vaksinasjonsteknologi er inne i en megatrend. PCI Biotech er posisjonert med en spennende teknologi med gode resultater i fase 1. Enorme muligheter er det ikke tvil om at det er for PCI Biotech sin teknologi. Blir spennende å følge PCIB sin teknologi her og hva slags avtaler og senere mulig produktløsninger og mulig CF?! :muscle::crossed_fingers:

1 Like

Nope, da ville jeg sett på mRNA presentasjonen til PCIB og AZ samt lyttet til podcast once more :partying_face:.

Men det er ikke one size fits all.
PW sier faktisk at de ser på løsninger ved sin teknolog mot COVID 19.

Teknologien innbefatter belysning slik at PCIB ser på løsninger hvor det kan være aktuelt i 2 gen vaksinasjon. PCIB sin leveringsteknologi har flere sought out solutions innen mRNA.

Intramuskulært blir vanskelig. Derimot det som settes i huden er muligheter de ser på. I huden og under huden. Her er det PCIB sier de har muligheter og ser på.

Jeg håper PCIB undersøker muligheten til å bli med på dette samarbeidet ConserV Bioscience and eTheRNA immunotherapies to Collaborate on Development of mRNA Vaccines for Infectious Diseases

Men det står LNP og intranasal delivery så jeg vet ikke.

1 Like

PCIB har forløbig ikke samarbeid som inkluderer fimaVacc gjeldende eTheRNA. Heller ikke innen eTheRNA sine vaksiner. Som eTheRNAs covid-19 vaksine, skal denne HIV vaksinen leveres intranasal. Jeg har aldri sett fimaVacc bli nevnt i forbindelse med intranasal levering heller.

PCIB og eTheRNA samarbeider innen FimaNac, og jeg har heller stor tro på at det vil inngås et videre samarbeid/partnerskap rundt mRNA. Jeg har også håp om at dette kan utvides til å gjelde det felles selskapet eTheRNA (25%) har med det kinesiske topp-10 pharmaselskapet (75%).
De har uttalt målsetning om å bli ledende innen mRNA, og da kan de ikke kun tilby levering med LNP, som er førstegenerasjons leveringsmetode, med klare svakheter innen bivirkninger og systematisk/presis levering av mRNA.

Utvides eksisterende samarbeid (fra 2016), skal dette meldes markedet.

10 Likes

Særdeles interessant artikel vedr. mRNA

The mRNA vaccine revolution is just beginning | WIRED UK

For de interesserede.

33 Likes

Fik hørt podcasten, og da fremtiden kommer til å handle om fimaVacc syntes jeg det var høveligt og trekke frem denne tråden igjen.

Før det første syntes jeg det var en meget god forklaring på hvorfor de måtte nedlægge RELEASE. Om end det var umådelig trist, var det den rigtige beslutning.

Der var flere interessante ting om den nye fimaVacc studien som blir et proof of concept studie.

Det er billigere end RELEASE
De har nedsatte en core group med højt estimerede KOL,s som jeg hører det.
Og ikke mindst, de har udviklet “vores eget produkt” som kan patenteres.

Og det sidste syntes jeg er meget vigtig og interessant. Det er nemlig helt afgørende for at fimaVacc skal få en klar værdi, og hvis dette viser seg å virke i en god cancer indikation.

Så vil det både give fimaVacc og dermed også pcib en ny “synlig” værdi.

Regner med at vi hører mere om dette på q4.

Jeg har altid ment at det er i fimaVacc og fimaNac at de store værdier for Pcib ligger. Lad os håbe at det kommer til at lykke. Teknologien fejler i hvert fald ikke noget.

40 Likes

PCIB og prosjekt s0m skal fjerne lakselus:

https://www.fhf.no/prosjekter/prosjektbasen/901689/

seriøst opplegg , er pcib påvei til å gjøre comeback?

1 Like

Husk det som ble sagt i podcasten, at metoden fungerte mot lus i vann, det neste var å utvikle en metode slik at det også fungerte mot lus på laksen.
Dette er i ferd med å patenteres.

1 Like

Det er flere aktører som utvikler metoder for å fjerne lakselus. At PCIB skal vinne dette kappløpet er vel som å tro på julenissen :santa: