Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det var en god presentasjon, la også merke til den nedklassifisering av scope. Det må jo være en game changer. Det jeg lurer på er fremdriften i China, DS har en ganske pessimistisk schedule på godkjenning og lansering.

Bedre å være pessimist på schedule, for så å overlevere en motsatt.

1 Like

Fra Pareto : Jeg ser innen topp50 at ingen selger stort, men DNB leder kjøp.

1 Like

Oijj. Her gikk en kjempepost på slutten av dagen
|16:35:15|133,40|80 000
|16:25:42|133,40|204
|16:25:15|133,40|520
|16:25:15|133,40|11
|16:25:15|133,40|82
|16:25:15|133,40|165

1 Like

Photocure ASA – Major shareholding disclosure

On 8 April 2021 Briarwood Chase Management LLC on behalf of a private investment fund under its management acquired 261,101 shares in Photocure ASA. Following which Briarwood Chase Management LLC controls 1,416,150 shares in Photocure ASA, corresponding to 5.28% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through a private investment fund which is managed by Briarwood Chase Management LLC whose Managing Member is Aalap Mahadevia.

This notification is made public pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

3 Likes

Ny ATH i dag igjen. Photocure kjører på.

Etter det totalt fraverende av kjøpere, short selgerne får kursen ned ved bare små salg.

Då fekk vi svar på kven som solgte PHO ned i løpet av dagen.

DnB solgte jo bare litt over 3500 aksjer. Spent på utviklingen fremover, vi har vært bortskjemt den siste tiden :slight_smile: Jeg har så dårlig track-record på å prøve å time PHO at jeg skal prøve å unngå å prøve å være smart. Spent på om shorten snart delvis dekkes inn

Det er vel bare det dei solgte for å krysse grensa. Men er ikkje heilt sikker der altså.

1 Like

Aha, ikke sikker selv. Noen her inne er sikkert sikker og kan opplyse oss?:slight_smile:

Spm er om de fortsetter å selge seg ut eller om salgene stopper nå. DNB har vel kursmål 150 mener jeg å huske.eller var det 155?

kan jo være bare litt rebalansering av fondet etter at pho har gått bra i det siste.

1 Like

Et perspektiv å ha med seg er at fond ofte gjør en rebalansering når en post når en viss del av fondet, mens det kan virke som at største investor fortsetter å akkumulere og øker kraftig på dagens liste. At DnB reduserer noe er i seg selv ikke så dramatisk?

Ser i dag i aksjonær listen her at Morgan Stanley økte med 260000 aksjer og sitter på 8% av aksjene. Det må vel være kjøpt på torsdag eller fredag. Finner denne aksjonær listen her på forumet nokså lite nyttig da de ikke viser hvem som ligger bak kjøpene. Dette fondet som kjøpte seg over 5% vises ikke i aksjonærlisten.

Du må summere fondene som er forvaltet av DNB Asset Management.

Markeds psykologi for begyndere det her.
Men lidt sjovt at følge.

Ikke for viderekommende ? :slight_smile:

Næh flagmelding sender kursen til ath.
Der blir solgt lidt på ath og dagen ender temlig rød på lav volumen ny flag melding under 5 % igen.
Skaber usikkerhed og istedet for umiddelbar reebound starter dagen i rød.

Hva er så ditt postulat på veien videre, skal vi videre ned på lave volumer eller er de store fondene og meglerhusene som utgjør meste parten av de 50 største aksjonærer?

Jeg har intet postulat for vejen videre på den korte bane det afhænger helt af hvad de store gør.
Jeg syntes dog længe den har overrasket mig i styrke, så hvorfor skal den ikke blive hængende her mellem 125-140 før næste trin op kommer.
Ser vi 6-9 mdr frem da ser jeg den ligge i niveau 160-200 sådan lidt forsigtig skudt.