Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Surt å måtte sitte å se på utviklingen uten å ha handlekraft. Jeg trodde jeg hadde en enestående sjanse da den dippet ned mot 100 i september/oktober og kjøpte på 102 for alt jeg hadde i reserve. En stund så det ut til å ha vært brilliant, men etter at kursen snudde på 126 har det bare gått gale veien. Det er vel bare et godt Q4 som kan løfte interessen igjen på kort sikt. Og en tilbakelagt pandemi på lenger sikt. Men risikabelt å kjøpe PHO er det vel neppe? Hverken på 92 kroner eller 102. Om man bare er litt tålmodig. Og det har man jo lært seg i denne aksjen :grinning:

2 Likes

Om det først blir q1 eller q2 reprisen kommer er ligemeget så længe laksesæsonen starter 16/4.

1 Like

når kan man forvente seg oppdatering rundt Cevira?

Det er vanskelig å si men de sa i sin oppdatering at de skulle bruke 15 mnd. med å få alle 300 pasientene inn i programmet. Det vil si 1. feb i år, mulig det er en milepæl utbetaling når det skjer. Siden Asieris er børsnotert nå mulig de kommer med en oppdatering når de har disse 300 innrullet i programmet.

takker, så det bør bli litt liv i aksjen snart da :money_mouth_face:

Det kom en oppdatering i desember:

Blir nok ikke ferdig innrullert før nærmere årsskifte 22/23 med takten de hadde da.

1 Like

Per 1. november hadde de 188 pasienter i programmet og 45 sites hvis jeg husker riktig. Hvis de greier 1 ny pasient hver måned i disse 45 sites er de i mål med 300 1. feb. Dette er bare antakelser fra min side.

De tallene må du forklare basert på henvisning til kilder.

Jeg leser at de skal ha 384, og har en takt på 15,5 pr mnd. ref innlegget i fundamentaltråden

I China skal de ha 300 pasienter i programmet og 84 i EU og US til sammen. Mitt regne stykke er enkelt 45 sites ganger 3 måneder fra 1. nov hvor de hadde 188 i China. Med den antakelsen har de per. 1. feb. 323 pasienter i programmet i china. Går ut fra at i China blir de 300 sett på som et program og de resterende 84 som separat.

Kan ikke forstå annet enn at PHO må være et fristende mål for oppkjøp når en hører Dan Schneider gjennomgå selskapets fremtidige forventede inntekter.
Det er jo helt voldsomt det potensialet der.

Akkurat nå er det jo nesten krakk i så og si alle vekstaksjer…olje derimot, det er tydeligvis det som er fremtiden :grimacing:

Begynner vi å se slutten på denne epidemien, oljemarkedet har hvert fall sett det og jeg leser dette i dag;

  • Taken together, it seems very likely that Omicron is not able to create too much trouble in countries with a high vaccination rate
    • It is rather the opposite, as Omicron burns rapidly through the population without creating too much sickness and need for hospital support, even more immunity is build up, hopefully vs. future variants, at least vs. serious illness.
      Tror dette er good news for PHO.
5 Likes

Mye positivt har skjedd under pandemien. Men luften gikk helt ut av aksjen da den sterke guidingen ble satt på vent. Håper Schneider klarer å snu stemningen til Q4 presentasjonen. For nå har vi fått mer juling enn fortjent. Kanskje satsningen på vekst burde justeres ned til fordel for overskudd?
Omsetningen nærmer seg MEDI, og med større vekt på overskudd burde kursen ha mye og gå på.

1 Like

Litt interessant utvikling i dag, det er kjøpere tilstede selv om shorterne prøver sitt beste. Føler vi er på et vende punkt.

1 Like
7 Likes

Ja ser at svenskene kjøper hver dag, en eller annen konto i SEB. Ser og at de som kjøper er forsiktige med å presse kursen oppover, men blir det lagt ut relativt store poster på salg blir de tatt.

1 Like

I 2020 kom det mange nye investorer inn i markedet, og ikke minst biotek/farma opplevde kraftig kursoppgang. Jeg tror mange hadde kort horisont og sparte når de likevel hadde fått redusert bevegelsesfrihet og pengene “hopet seg opp”. Det siste halvåret og vel så det har kanskje situasjonen vært omvendt? Gevinstene skulle realiseres og etterhvert var det overskudd på selgere og kursene fallt, noe som skapte frykt for tap og større hastverk med å komme seg ut. Nå sitter stort sett alle som kjøpte PHO i 2021 med tap og også mange som kjøpte i 2020. Det er en utrivelig situasjon for de av oss som trodde kursen ville ta seg fort opp igjen da den var nede på 100. Noen av de mer standhaftige småinvestorene har kanskje nådd smertegrensen og gir opp nå, mens de langsiktige og kjøpesterke kan plukke stadig rimeligere aksjer. Bunnen kan vel ikke være langt unna nå? Ikke noe er mer bittert enn å selge på bunn.

1 Like

Har du ikke postet denne før?

1 Like

Jo, på feil tråd. Slettet den der.

Photocure - "Återöppningscase"

19.01.2022

Aktieanalys

5

Photocure - “Återöppningscase”

Norska Photocure är sannolikt inte ett helt obekant bolag för Stockpickers läsare.

Stockpicker Foreign Affairs

Photocure

21.08.2021

Aktieanalys

13

Photocure – kursfall skapar läge

Photocure – kursfall skapar läge

Norska Photocure var ett av inslagen i årets Vinnarnummer (Newsletter 1838).

Stockpicker Newsletter

09.03.2021

Aktieanalys

12

Photocure kvarstår som en av årets hetaste Top Picks

Photocure kvarstår som en av årets hetaste Top Picks

Ibland går det fort. Det var inte särskilt länge sedan som vi adderade medicinteknikbolaget Photocure (som för övrigt också var…

Ser ut for at svenskene tror på “come back” for Photocue.
Artiklene er låst men overskriftene kan jo tolkes som guiding for et selskap med stort potensiale.

4 Likes