BudSpencer: Vet ikke om jeg henger helt med på “simulere IR basert på fargebilder”. Simulere (identifisere) fotoner med bølgelengder som ikke finnes i fargebildene? Vil fotoner med lavere frekvens påvirke de som finnes i fargebildene? Er det “filtrere” du egentlig mener her?
Edit: Leste kommentaren din igjen. Med denne setningen så oppklares nok min forvirring om hva du vil fram til her: “Det forutsetter at informasjon som fremkommer i et bilde med kontrastmiddel og BLC også eksisterer i WLC bilder”.
Kom over denne for litt siden, noen som har sett på og har noen tanker?
https://www.nature.com/articles/s41598-024-77781-0
Conclusions
This training and subsequent validation study show an excellent diagnostic potential of DNA methylation markers NRN1 , GALR1, and HAND2 for non-invasive detection of BC and the ability of these markers to substantially reduce the number of cystoscopies.
Algoritmen kan lære at ansikter/hud er varme f. eks. Altså ekstremt lite egnet til medisinsk bruk.
Kan vel i teorien redusere et generisk antall i screening-setting? Samtidig vanskelig å se for seg at man ikke må inn og få billeddiagnostikk for alle som gir utslag på at «noe» faktisk er galt/forverres.
Dette er ikke enten/eller. Det beste beslutningsgrunnlaget får man når man kan kombinere flere ulike metoder. Ulike metoder bidrar med ulik type informasjon som til sammen gir et totalbilde, som i et puslespill. Måling i urinprøven sier lite om lokaliseringen til cellene som produserer stoffene som man detekterer. Men kombinert med billeddata vil jo informasjon fra urinprøven kunne bidra til å gi enda bedre grunnalg for å stille korrekt diagnose. Som når man kombinerer f.eks. CT med blodprøver.
Det ble postet i forrige småprattråd, men da var den ikke fagfellevurdert.
Etterfulgt av en diskusjon om hva dette betyr for PHO der Snøffelen og jeg problematiserte litt rund hva som kreves for å ta dette til klinisk bruk.
Hva med Ai og terapautisk effekt ?
Slik jeg har forstått dette så er der innvolvert en ikke ubetydelig tilleggs (terapautisk) effekt ved bruk av BLC og som ikke forekommer når en bruker WLC.
Mon tro om ikke BLC kan brukes på mange andre “problemstillinger” også.
Ikke populært det jeg kommer med nå men lufter tanken igjen , hvorfor ikke sjekke ut muligheten for gjenkjøp av PCI-biotech teknologien (som ble faset ut av PHO )
Sitter PCIB på løsningen med DELIVERY-gåten med hvorledes en kan få levert medisin i cellene uten problemer så er det litt av en bombe.
Failure is not an option
lykke til
Bortsett fra at for Photocure, så er strengt tatt failure en option.
Skulle det komme en eller annen ny teknologi som tar ut bunnen av hele lønnsomheten til hexvix/cysview, så kan styret velge å avvikle den delen av selskapet og bare sitte og administrere inntektene fra cevira og betalt utbytter.
Skulle ikke forbause meg om de også i et slikt scenario vil tilegne seg selv bonuser og opsjoner
Sku vi ikke tage og gøre noget ved 63 i morgen👍
Finnes ikke tilstrekkelig klinisk dokumentasjon på terapautisk effekt ennå. Det krever kliniske studier, i hvert fall fase 3 (klinisk effekt), sannsynligvis også fase 2 (dosering), men siden det er et allerede godkjent produkt for diagnostikk med bra sikkerhetsprofil og lang historikk kan man kanskje slippe unna fase 1 (sikkerhetsprofil).
Men det er vel et bra spørsmål på neste GF eller kvartalspresentasjon å utfordre Dan på hvilke planer selskapet har rundt terapautisk effekt.
I dag ble det omsatt 128 000 aksjer, som er en del høyere enn snitt ( rundt 3-4 ganger høyere). Tilbakekjøp av 300 000 aksjer vil derfor i seg selv kunne ha en effekt på kursen - men for min del er det viktigste at PHO med dette stunten gir beskjed til markedet at en mener kursen er for lav, og jeg oppfatter dette som at selskapet ser positivt på fremtiden og har mer enn nok cash. Når så vi sist et norsk biotek selskap som kjøper tilbake egne aksjer…
Kjøp og salg sist uke blant de topp 50 aksjonærene viser ett nettokjøp på 66577 aksjer. Så topp 50 kjøper av små aksjonærene. Det ser lovende ut for fortsatt kurs stigning.
Hvordan vet du at det er Briarwood som “gjemmer” seg bak Morgen Stanley kontoen ?
Kan det ikke være flere kunder som de holder / kjøper aksjer for ?
Vi vet det fordi den korresponderer nøyaktig med eierandel og vi har legacy flere år tilbake i tid for alle kjøp/salg. Omformulert: det kan ikke være noen andre - det er Briarwood sin PHO-beholdning/konto.
De flyttet vel også aksjene til egen konto ifm GF for en tid tilbake siden om jeg ikke husker feil.
Stemmer (ikke at jeg husker nøyaktig når). Det var for øvrig Briarwood som i stor grad bidro til å ta aksjen fra ~60 til 120+ i sin tid gjennom betydelige kjøp over børs. Antakelig for mye å håpe på at de skal handle mye og lenge denne gangen også, men lov å håpe. De burde ha svært god innsikt i det som rører seg i- og rundt selskapet.
Det ser ut for at nå har styret med tilbakekjøp av aksjer, største eiern Briarwood og styremedlem bestemt seg for at nå skal kursen opp alle kjøper aksjer. Får se hvor langt opp de vil ha kursen.
Fra AI:
Når en Citizen Petition stenges for kommentarer, går FDA videre til vurderingsfasen. Her er de typiske neste stegene i prosessen:
- Gjennomgang av kommentarer : FDA vurderer alle innsendte kommentarer og informasjon.
- Intern vurdering : FDA-eksperter analyserer dataene og vurderer om forespørselen i petitionen er vitenskapelig og juridisk forsvarlig.
- Beslutning : FDA tar en endelig beslutning om å godkjenne, avslå eller delvis godkjenne petitionen. [Dette kan inkludere å utstede, endre eller tilbakekalle en regulering eller ordre]
Tiden det tar for FDA å vurdere en Citizen Petition kan variere betydelig avhengig av kompleksiteten i forespørselen og mengden informasjon som må gjennomgås.