Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Du er utømmelig tristesse - det går fint an å skille mellom (åpenbar) lekehandel og det som faktisk ble servert i dag. Ikke spesielt overrasket over at noen benytter muligheten jeg, del av gamet.

1 Like

Det klarer fint PHO selv

2 Likes

Javel - nyanser er lite på moten.

4 Likes

Svenskene, shorterne, amerikanerene. Mange å skylde på, sannheten er ræva resultater.

4 Likes

Hadde det vært noen få mill lavere opex hadde pipa vært en helt annen hos dem som tydeligvis er meget skuffet, men ja så klart, at det ikke spruter penger av PHO i kjernedriften er liksom ikke noe nytt. Her trengs det nedklassifisering og mer til.

At man aldri kan lære! Selg dagen før kvartal presentasjoner og så kjøp på resultat dagen. Hadde jeg gjort det de siste 2-3 årene hadde jeg hatt dobbelt så mange aksjer enn det jeg har i dag. :see_no_evil:

1 Like

Har en sterk fornemmelse av at denne dagen representerte den siste skuffelsen som pho-aksjonærer måtte svelge. Resten av dette året tegner til å bli en fin reise! Potensielle triggere står i kø!

4 Likes

Vente 3 dager, så kjøpe seg inn, og så selge før Q1-tall?

Det var ingen skuffende rapport eller presentasjon for meg var det en overbevisende rapport med mange triggere som du sier. Fins det en aksje på OB med større oppside jeg vet om ingen. Selvsagt skuffet over aksjekursen.

1 Like

Bare for å presisere, det var kjøp av egne aksjer jeg ikke ville ha.

Litt av en karamell:

Men kursbevegelser i aksjen må sees i sammenheng av at det er en god skokk med tradere som koser med å kjøpe på 50 og selge den ned når den er høyere.
Har store tvil på at det blir endringer av betydning å se på topp 50.

Hvorfor vil du ha utbytte i stedet for tilbakekjøp?

Utbytte utbetales enten man trenger likviditeten eller ikke og gir deg skatt som gjør at du får ett mindre beløp å kjøpe flere aksjer for enn utbetalingen fra selskapet.

Kjøper selskapet tilbake aksjer kan du selv velge om du blir sittende med alle dine aksjer, eller selger det du trenger tilsvarende utbytte selskapet kunne utbetalt. Du får med andre ord ett valg om når du vil ha likviditet og når du vil betale skatt.

Så tilbakekjøp er alltid min preferanse.

6 Likes

Betaler ikke skatt på Ask eller zero, dvs utsatt skatt.
Ved utbytte er det jeg som velger hva jeg vil gjøre med penga.
Ved tilbakekjøp får jeg ingenting, du forutsetter vel at aksjen skal stige, men det
Gjør den sjelden. Penga ut av vinduet når de sletter aksjene.
Utbytteaksjer tiltrekker seg flere kunder og bedrer mulighetene til kursstigning.

Helt ok hvis de kjøper for å bruke aksjer til oppkjøp eller lign.

Det er jo et tredje mulig alternativ. Nemlig å finansiere gunstig ekspansjon.

Forutsetter ikke noen prisstigning.
Du kan uansett selge noen aksjer og vil allikevel sitte med like stor eierprosent. Som da kan likestilles med utbytte.

2 Likes

Dette sier Handelsbanken etter tallene:

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7pjYdwsS5L3rcu6WaxdsNxY

4 Likes

CENTER FOR DRUG EVALUATION, NMPA

Cevira 3 plass

3 JXHS2400035

https://www.cde.org.cn/main/xxgk/listpage/369ac7cfeb67c6000c33f85e6f374044

7 Likes

……og da var alle lyspærene slukket.

17 Likes

Any day now?

Da er det store spørsmålet, hva skjer nå er det snakk om dager, uker eller måneder? Noen som har sett nærmere på det og har en hypotese?