Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Spesiell uke med nesten 10 prosent fall. Aggressivt nedsalg mandag og tirsdag og ny optimisme i formiddag inntil Dan startet orienteringen kl 11. Derfra falt kursen 4, 6 kr med økt falltakt da det ble kjent at enda en opsjonsfest er på beddingen.

Spent på utviklingen videre når markedet og analytikere får litt tid til å absorbere oppkjøpet.

3 Likes

«Markedet» i utgangspunktet ikke fiendtlig til oppkjøpet, AGM-agendaen derimot. Får se om BW begynner å handle igjen fremover. De har nå engang måttet gi tommel opp til både oppkjøp og meldt strategisk retning. Som alltid fremstår handelen preget i begge retninger av tradere og aktive/mindre badeshorts. For dem som trader denne dag ut og inn, som man ser av alle gjengangerne på listene, så er det en pengemaskin.

2 Likes

Funker – Tak for hjælpen

DK

1 Like

Stemmene mine til generalforsamlingen er avgitt på VPS. Nå kan jeg med god samvittighet klage på styret resten av året. :joy:

10 Likes

https://investor.vps.no/vip/#/yourCorporateActions

“Siri, fortell meg hvordan markedet demonstrerer mistilit”

"Her har du visualiseringen din:

"

12 Likes

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-123?utm_source=email&utm_medium=email_campaign&utm_campaign=newsletter

7 Likes
15 Likes

At today’s dispatch ceremony, logistics trucks loaded with Cevira® departed from the Beijing Tianzhu Comprehensive Bonded Zone. Asieris and SPH Kyuan Trade stated that the first batch will cover hundreds of hospitals nationwide, with subsequent batches to be shipped as planned to ensure a stable clinical supply.

9 Likes

Jeg er nesten 100% enig i din stemmegivning, skal gjøre det samme. Hva skal styret med slike fullmakter på generelt grunnlag, bør stemmes ned. Kan og noen forklare meg hva kapitalforhøyelse har å gjøre med “merger” stem imot.
Har de et spesielt case kom å få det godkjent av en generalforsamling.

Jeg oppfordrer alle til å stemme som Savepig.

2 Likes

Desperat forsøk på å bytte ut marginryttere med vekstkåte investorer ved å endre narrativet.

WP Schitzel.

Jeg har stemt tilnærmet likt som savepig. Go team!

2 Likes

Hvis man sammenligner Cxbladder og Assure MDx, på sensitivitet, spesifisitet og negativ prediktiv verdi, så er AssureMDx hakket bedre på alt.

Sensitivitet
Cxbladder 90%
AssureMDx 95%

Spesifisitet
Cxbladder 77%
AssureMDx 83%

Negative prediktive verdi
Cxbladder 99,3%
AssureMDx 99,7%

Ofte litt greit med en analogi selv om mange forstår forskjellene her er det ikke alltid lett å ta det på stående for, men tenker man en sikkerhetskontroll på en flyplass som sjekker for folk med farlige gjenstander.

Forestill deg en flyplass med 1000 reisende.
Målet er å finne de få som har med seg en farlig gjenstand.

1.Sensitivitet = hvor flink vakten er til å oppdage de skyldige

La oss si at det blant de 1000 reisende er 20 personer som faktisk har en farlig gjenstand.

En test med 95 % sensitivitet vil oppdage 19 av de 20.

Den slipper kanskje én person gjennom.

sensitivitet handler om:
"Hvor sjelden overser vi noen som faktisk har problemet?

2.Spesifisitet = hvor flink vakten er til å la uskyldige gå videre

Blant de 980 som er helt uskyldige:

En test med 83 % spesifisitet lar omtrent 813 gå rett gjennom.
Men omtrent 167 blir stoppet for ekstra kontroll selv om de egentlig ikke har gjort noe galt.

spesifisitet handler om:
"Hvor ofte skaper vi unødvendig alarm?"

3.Negative prediktive value:
Tenk deg at du kommer til sikkerhetskontrollen. Vakten ser på deg og sier:
“Du kan gå. Jeg tror ikke du er farlig.”

NPV er da:
Hvor ofte har vakten rett når han sier “du kan gå”?

Jeg tenker at spesifisitet har en ekstra økonomisk verdi, uten om å undødig skape alarm, for det sluser færre unødvendig inn i systemet, ekstra cystoskopier, ekstra konsultasjoner, ekstra CT-undersøkelser osv.

Særlig verdifullt er det å kutte tidlig her for det gir større verdi til AssureMDx, og større verdi til Cysview.

Photocure har nå en verdikjede:
Blod i urinen->AssureMDx->Høyrisikopasient->Urolog->AI->BLC->Cysview->TURBT->Oppfølging-> Biomarkør + AI->Ny BLC med Cysview

Og så til kanskje det viktigste og det er muligheten til å skaffe gode måledata over hele fjøla, dette er imperativt i den nye AI-virkeligheten vi nå går inn i.

Når man etter hvert sitter på biomarkørdata, cystoskopi-bilder, patologi og behandlingsutfall så sitter man på datasett og verdikjede de store sikler etter, og som er integrerte teknologiplattformer.

AI blir ikke bedre enn inputen man gir, men har man god input er det et særdeles kraftig verktøy.
Og da er selvsagt en plattform lysår foran et enkelt steg i en verdikjede.

Jeg synes dette er helt riktige veien å gå for Photocure for å bli “The bladder cancer company”.

13 Likes

Jepp, det er ikke nok med skyhøye lønninger og bonuser som stimulans til å gidde gjøre jobben sin. De får tydeligvis ikke tildelt nok med opsjoner heller, derfor er det visst nødvendig å utvide rammen for outstanding options til 13% dvs. ca. 3,5 millioner utestående opsjoner.

Det er til å bli kvalm av hele greia :nauseated_face: :face_vomiting:

3 Likes

Skjønner ikke helt krisemaksimeringen her…

Denne teksten:

"I henhold til allmennaksjeloven § 10-14 gis styret herved fullmakt til å gjennomføre én eller flere
kapitalforhøyelser samlet begrenset oppad til 6 780 205 aksjer pålydende NOK 0,50. Samlet økning av
aksjekapitalen kan utgjøre NOK 3 390 102,5.

Stod også i 2025. Lignende tekst er også tilstede for tidligere år.

Godkjent ble 10%, som ikke ble tatt i bruk. Dette er standard tekst på alle AGM’er.

Det som er verdt å se er at begge løsninger for oppgjør for oppkjøpet ligger på bordet.

Dem vil ha godkjenning for tilbakekjøp:

Styrets forslag innebærer at generalforsamlingen gir styret en fullmakt til erverv av egne aksjer med en samlet pålydende verdi tilsvarende 10 % av Selskapets aksjekapital. Aksjer ervervet av Selskapet skal kunne benyttes ved en eventuell senere nedskriving av aksjekapitalen med generalforsamlingens samtykke, godtgjørelse til styrets medlemmer, for insentivprogrammer eller som oppgjør i eventuelle oppkjøp av virksomheter.

Og:

Styret foreslår derfor at generalforsamlingen vedtar fullmaktene slik angitt under punkt 14.1 og 14.2 nedenfor,
for å sikre styret fullmakt til å oppfylle Selskapets forpliktelser i henhold til Aksjekjøpsavtalen.

Fullmakt til kapitalforhøyelse i henhold til Milestone 1

"I henhold til allmennaksjeloven § 10-14 gis styret herved fullmakt til å gjennomføre én eller flere
kapitalforhøyelser samlet begrenset oppad til 373 817 aksjer pålydende NOK 0,50. Samlet økning av
aksjekapitalen kan utgjøre opp til NOK 186 908,5.

Fullmakt til kapitalforhøyelse i henhold til Milestone 2

kapitalforhøyelser samlet begrenset oppad til 747 654 aksjer pålydende NOK 0,50. Samlet økning av aksjekapitalen kan utgjøre opp til NOK 373 827.

Og begge disse fullmaktene for milestone 1 og 2 kan KUN brukes til dette formålet. Ergo, hvis dette blir trigget er det kjempepositivt for Photocure!

7 Likes

Jeg stemte ikke i mot dem heller. Avsto fra å stemme for å vise misnøye mot at de begir seg ut på et halsbrekkende binært løp istedet for å gi cevirapengene til aksjonærene.

4 Likes

Synd at positive cevira nyheter drukner i shitshowet til The Excited´s

2 Likes

Det jeg spesielt ikke liker er den generelle godkjenningen til styret som totalt er i lomma på Biardwood og spesielt dette med “merger”;

The authorisation may be used to issue shares in order to secure the financing of the Company’s
development. The authorisation can also be used in connection with acquisitions, mergers and other
business purposes that serve the Company’s development. Shares may be issued against cash deposit or
against other assets (contribution in kind).

The authorisation includes decision on merger according to Section 13-5 of the Norwegian Public Limited
Companies Act.

De gjentar dette punkte med “merger” i punkt nummer 2. og 6. Dette må godkjennes på generalforsamling.

Er der nogen der ved hvilken pris PHO får pr. Dose Hexaminolevulinate som købes af Asieris.

Prisen PHO for i US er vel rundt $1100 med en magien på ca 94% Rundt NOK 9.200
Udgift pr dose i US for PHO er rundt NOK 460.

Salgspris til Asieris er forhåbentlig ikke under NOK 1.000

Dansken

Du snakker om 2 forskjellige ting.

Cevira er ikke tilgjengelig i USA.

1 Like

Skal inn der jeg også. Problemet er at jeg har kun 3500 aksjer på ASK, de andre 96500 ligger i en Zero konto :disappointed_relieved: