Da kommer det ikke mer penger fra Kina med det fĂžrsteđ
SÄg ikke den komme. Det er vel high risk spill Asieris gjÞr nÄ?
Jeg leser det som et frekt og street smart motbud. Med logikk og plan om Ä «mÞtes pÄ midten».
Med mindre de gir f**n i intellektuelle rettigheter og kopierer virkestoffet selv og bryter kontrakten med PHO. Funker selvfĂžlgelig bare for det kinesiske markedet, men de har nok en annen forretningsmoral/tradisjon enn vi har.

NÄ venter jeg bare pÄ en forklaring for hvorfor dette er egentlig er positivt for Photocure
De har jo en dÄrlig sak nÄr de selv sier at de betalte Photocure milepÊlutbetaling i henhold til lisensavtalen. Og sÄ sier de at de vil ha pengene tilbake. SÄ da var liksom ikke Cevira godkjent i det hele tatt i Kina da? For noen tullinger.
Ser ikke helt logikken her
.
Dette slÄr kjempenegativt ut for Asieris hvis det gÄr helt til domsavsigelse.
Dem har allerede publisert pressemelding der dem innrÞmmer produktet fungerer som det skal. Alt annet fungerer uten problemer. Det er kun en uenighet pÄ hva det dekker og belÞpet.
Og nÄ komme med dette, ETTER dem faktisk har begynt Ä selge produktet? 

Asieris surrer seg bare inn i ett nett av problemer nÄ.
Tenker PHO stiller sterkest her, men kineserene prĂžver seg som vanlig.
Det samme tenker jeg. Og de kan nÄ bare drite i Ä signere seg en global partner fÞr dette er lÞst. Hvem i alle dager vil signere seg opp nÄr der er en viss risk for PHO jenker tilbake hele lisensen?
Kan vĂŠre en smart sak dersom de har tenkt Ă„ kjĂžpe PHO.
Og ikke minst, hvem vil ha en partner som oppfĂžrer seg slik?
Best case er fremdeles full seier til Photocure. Men nÄ har sannsynligheten gÄtt betraktelig ned.
Base case er forlik. Og nÄ er det ikke nÞdvendigvis kun snakk om split av de 42 mnok. NÄ er stÞrre belÞp aktuelle.
Bear case er er full sier til Asieris, om enn usannsynlig. Royalties prosenten vil jeg da heller ikke tro er fredet.
PÄ toppen av alt har Photocure allerede brukt mesteparten av disse pengene, og skal ut med enda mer, pÄ oppkjÞpet av Vesica.
Mens her inne er historien at Asieris ikke har lest avtalen. Det er det kun Photocure som har, og full seier er eneste tenkelige utfall.
Kanskje det ikke er noen partner?
Deilig samarbeid det her da. 
Uten Ä ha lest avtalen sÄ tipper jeg den sier at regulatorisk godkjenning i kina gir rett pÄ milestone utbetaling.
Bra, du tipper mye rett 
Bra DNB har satt verdien pÄ Cevira til null sÄ da er det bare oppside fra her.
Photocure har i flere mÄneder vÊrt i konflikt med Asieris, selskapets kinesiske utviklingspartner om utbetaling av en milepÊlsutbetaling.
Oslo BÞrs-selskapet mener de har krav pÄ 11 millioner dollar etter at legemidlet Cevira ble godkjent og innfÞrt i Kina tidligere i Är. Asieris har forelÞpig betalt 6,6 millioner dollar av belÞpet.
Asieris er imidlertid helt uenige i dette premisset. Det kinesiske selskapet mener godkjenningen fra de kinesiske myndighetene ikke har funnet sted, og at de dermed ikke skylder milepÊlsbetalingen. De la frem denne pÄstanden mandag 3. august, og melder samtidig at de gÄr til motsÞksmÄl mot Photocure.
«Photocure fastholder at milepÊlen er nÄdd og vil med full kraft kreve full betaling fra Asieris i henhold til lisensavtalen.», heter det i en pressemelding fra Photocure
âDet kinesiske selskapet mener godkjenningen fra de kinesiske myndighetene ikke har funnet sted, og at de dermed ikke skylder milepĂŠlsbetalingen.â
Er jo en helt barnehage statement!
Enig i at dette i utgangspunktet fremstÄr som et taktisk innspill i volgiftsakn. Asieris selger jo vitterlig et produkt i Kina. SÄ er jo det Äpenbare spÞrsmÄlet om ordlyden ogsÄ kan tolkes i betydningen alt eller ingenting = milepÊl trigges av CIN2+CIN3⊠da vil jo Asieries ha vist storsinn nÄr de utbetalte 6.6 MUSD.
NĂ„ risikerer uansett PHO 6.6MUSD for Ă„ fĂ„ 4.4 MUSD. De har litt mer skin in the gameâŠog kan bli litt mer medgjĂžrlig.
PHO bĂžr frigi avtalen slik at aksjonĂŠrer kan gjĂžre seg opp en mening om risikoenâŠ
Hvis dette pĂ„virker royalties blir jeg svĂŠrt overrasket, det bĂžr vĂŠre relativt svart/hvitt. Men PHO altsĂ„âŠ
Har ingen anelse hva ordlyden i avtalen er siden vi ikke har sett den, men det her hÞres nÄ helt sÊrt ut.
Produktet er i salg pÄ mnd to, men ingen godkjenning gitt?