Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

For ikke snakke om sheriffen :sweat_smile:
Han dekker seg nok ikke idag, venter nok til vi er på 70+

1 Like

Takk. Mr.O.

Men da kommer jo du til 3x dagens kurs med bare 1% markedsandel i US og Canada.
Eeeen prosent!!!

Kostnaden blir jo mye høyere med 1% selvsagt, men da er jo salget også ekspanderende…

1 Like

Joda greit nok at jeg er optimistisk men veiskillet kom i mai 2018 når vi entret
USAs blærekreft overvåkings marked, som har 1,2m-1,4m prosedyrer per år, sammenlignet med dagens marked av 325.000 transurethral reseksjon av blæren (TURB) prosedyrer pr.år.

tar vi bort de 10 flexiscopene i min beregning samt setter ned bruksfrekvensen på RIGID scopes til 18 prosedyrer/kit i kvartalet pr.scope havner vi på ca 20mill for US.

Men vi vet at allerede den 07.aug hadde vi 4 flexiscope oppe å gå, så får vi fasiten imorgen tidlig om hvor mange de har fått utplassert frem tom. 30.sep

Husk det som du skrev for 1 mnd siden:
NBI har klassifisering C i AUA guidelines , og «may be used», mens Cysview har B og «should be used», NBI har ikke refusjon, Cysview har refusjon. For å få refusjon må man dokumentere klinisk-økonomisk nytte, det har ikke NBI klart. Cysview og BLC har (lett) gjort det.

NBI er parkert for lengst i forhold til BLC og Cysview.

2 Likes

Fortsett gjerne diskusjon om Q3 rapporten her:

:slight_smile:

Obs: Vil du være prøvekanin på en helt ny og kul forum-funksjon? Vi forsøker å lage et sanntidsreferat fra presentasjonen i morgen: bli med og bidra da vel :slight_smile:

Se Photocure: Kvartalsrapport - Q3 (PHO.OL) for mer info.

2 posts were merged into an existing topic: Photocure: Kvartalsrapport - Q3 (PHO.OL)

Jeg vil berømme de som tok gårsdagens utfordring. Dagens markedsreaksjon kan ikke sies å være overraskende når man sammenligner forventninger med faktisk oppnådd resultat (dette kvartalet).

2 Likes

Ja sånn er det å bomme på mål og få rødt kort i samme slengen.
Helt klart en overreaksjon av dommeren (markedet) :red_gift_envelope:

Limer inn denne fra Opp på HO -

_Litt forklaring til 3q. Ledelsen tok til seg at de burde forklart bedre hvorfor antall nye Scope ble lavt i 3q. Salg av til eksiterende kunder var greit selv med 2 ferie måneder. 3q var starten på salg av Flexiscope, mange nye selger ble ansatt og skulle læres opp. De er nå totalt 27 selgere. Backloggen øker bra, husk “lead time” kan være 4-6 måneder fra et sykehus bestemmer seg til innvilging på sykehus budsjettet innvilges. Skal et nytt sykehus ha både et rigid scope og et flexiscope kan investeringen komme opp mot USD 250000. _
_Photocure er i en fantastisk situasjon, Ingen konkurrenter, full refusjon både i TURBT og oppfølgings markedet. Og det beste av alt, dette blir pasient drevet, ingen vil vel godta bare å bli sjekket med hvitt lys når en enkel tur på nettet sier at Blue light er det som gjelder. Selv myndighetene i USA har indirekte sagt dette gjennom sine refusjonsordninger og anbefalings koder. _
De neste kvartalene vil nok vise at dette blir fantastisk.

4 Likes

Det jeg lurer veldig på nå er hva i all verden som skal løfte kursen neste 3 mnd? Kan ikke forstå annet enn at vi er nødt til å vente til neste kvartalspresentasjon før det kan skje noe som helst? På den måten skiller Photocure seg kraftig fra Nano bla.
Eller er det triggere jeg ikke kjenner til?

2 Likes

Ingen kan si noe med sikkerhet, men det er ingen bombe om det kommer innsidekjøp, analyser fra meglerhus, partneravtale eller introduksjon i nye markeder f. eks. Men for all del, har du mer tro på andre selskaper er det ditt valg.

1 Like

For å nå estimatet for 2018 fra Edison som er 201.5 mnok må de få en omsetning i q4 på 69.9 mnok ( ytd er 131.6 m). Q4 i fjor var på 39.4 mnok så de må få til en vekst på 77.4% bare for å følge kurven som gir kursmål 44kroner. Det er jo betydelig høyere enn veksten i Q3 på 25%.

Nå er ikke omsetning alt da, før Q4 og ikke minst ved Q4-presentasjonen kan vi få vite mye om utvikling og forventninger.

1 Like

VHar tydeligvis ikke vært mye småprat om Photocure de siste dagene. Kanskje ikke så rart all den tid det har vært en mildt sagt begredelig utvikling.

Det har på andre fora vært diskutert opp og ned hva som var årsaken til denne korreksjonen. Jeg skal la den diskusjonen ligge og kun konstatere at vi nå befinner oss tilbake på det nivået vi var på den dagen da ledelsen presenterte Q2 resultatene.

Men dersom kursnivået var riktig ved presentasjonen av Q2 og Q2 uåinnholdt positive nyheter og utsikter, så er det vel tilgir å si at korrigeringer har blitt vel negativ. Kanskje ikke så unaturlig. Oppturen vi fikk utover i august var trolig i kraftigste laget, og nedturen vi nå har lagt bak oss har vært litt vel negativ.

Dersom vi intillegg velger å vende blikket fremover, så kan jeg vanskelig se at det er mange gode grunner til at kursen skal bli liggende på dette nivået veldig lenge. Det er også lånt ut vel 300k aksjer som er solgt i markedet og som nødvendigvis må handles tilbake.

I den grad Bellete ikke bløffet oss rett i ansiktet, noe jeg ikke har grunn til å tro, hadde de en del salg de ikke evnet å lukke før utløpet av Q3. Det forteller meg at vi trolig kan registere minst samme antall salg i Q4 som i Q2, bare at det denne gangen vil være flexiscope som selges. Det er derfor god grunn å anta at inntektsgrunnlaget for PHO vil være om lag 100% bedre ved inngangen til 2019 enn det var ved inngangen til 2018.

Jeg velger å forholde meg til det fundamentale. Men basert på dette tror jeg PHO går inn i et år som kommer til å bli meget godt for oss PHO aksjonærer. Så får tiden vise hvor markedet er villig å legge aksjekursen.

(Og mens jeg skrev dette innlegget var kursen oppe og satte ny dagens toppnotering. Det blir trolig ikke den siste i dag.)

Du konkluderer altså at nedturen nå er ferdig etter 1 dag uten betydelig nedgang (så langt, fortsatt noen timer igjen av dagen).

Kanskje litt vel positivt å konkludere nå?

bare en liten rekyl no så veksler eg alt til pcib.

helst opp til 50, men 44 holder :wink: i løpet av uken takk .

Vel, det må du gjerne si. Men når det inntreffer slike korreksjoner er fet ganske normalt at nedturen vedvarer 3 dager. Korreksjonen i PHO hadde vedvart i 3 dager mandag 12 NOV. Derfor er det rimelig stor sannsynlighet for at nedturen er lagt bak oss. Det ser vi også på dagens kursutvikling så langt. Kjøpsinteressen er på vei tilbake og det er ikke like enkelt å finne sleger.
Et annet poeng er at shorterne har 300k aksjer de skal dekke inn. Når situasjonen snur og kjøperne vender tilbake, så vil shorteren få konkurranse om de få aksjene solidaritet vil være tilgjengelig. Så skal de tjene penger på denne shorten bør de ikke vente for lenge før de begynner å handle tilbake aksjene. Og jeg ser ikke bort fra at de allerede har startet den prosessen.

I et slikt klima kan ting skje fort. Vi må heller ikke glemme at det kan komme melding om refusjon i Australia og New Zealand når tid som helst. Skjer det vold et bli enda tyngre for shorterne å få tak i aksjer. Og som ikke dette er nok, så kan vi ikke utelukke flere insidekjøp.

Det er summen av alt dette som gjør meg rimelig sikker på at vi å skrubber bunnen og at vi trolig ser et vendepunkt i dag.

1 Like

Og robotene jobber for harde livet for å holde kursen nede. De skal få litt å jobbe med da…

1 Like

Hver eneste nedgang akkurat nå er på noen få aksjer etterfulgt av en normal ordre opp igjen. Noen jobber hardt med å holde kursen nede ser det ut som.

38,50, 1500 stk
38,30, 2 stk
38,30, 3 stk
48.65, 780 stk
38,35, 4 stk
38,65, 906 stk
38,35, 8 stk
38,70, 3260 stk

PHO har vist tendenser i begge retninger i dag, og retningen har som regel vært bestemt av utslaget i futuren for USA. Denne er nå på sitt beste for dagen, og da ser det vel også lyst ut for PHO enn så lenge. Fallet er en klar overreaksjonen, men det forhindrer ikke at overreaksjonen kan bli enda klarere gitt en depressiv børs. Unngår vi nye store børsfall så tror jeg det er overveiende sannsynlig at PHO unngår en tur nedom 33.

Photocure var på vinnerlisten i ca 3 min for litt siden :smile: