Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Har bare plukket opp at det er nevnt behandlingspris mellom kr 4.000 og 10.000 på diverse diskusjonsfora, men har ikke noe mer håndfast.

Men jeg husker også at Hestdal i sin tid hevdet at Cevira hadde blockbusterpotensiale.
Og lykkes de med å kommersialisere produktet bredt både for markedene i Kina, Europa og USA er såklart det meste mulig med tanke på inntekts-potensiale.

Det er bare å legge seg ned i boka og vente på at noen vil selge seg ned. Billige aksjer å få kjøpt nå.

Omsetning har stoppet helt opp igjen. Her er man “stuck”, enten man vil eller ei.

Her er det bare å være tålmodig kjøpe på svake dager, har stor tro på at vi skal langt opp.

Det snakkes nå om at børsfesten er slutt. Vi har ikke sett mye til den festen i denne sektoren. Er det vår tur nå, eller vil vi evt. følge resten av markedet ned?

Ny klinikk oppført på Cysview.

Moffitt Cancer Center
12902 USF Magnolia Drive, Tampa, FL 33612

11 Likes

Smeller vel i morgen i pcib og nano. Vi får kanskje noen nye aksjonærer meget snart :+1:

Vi kunne virkelig trenge en suksesshistorie i norsk biotek nå. At folk skygger unna sektoren er ikke vanskelig å forstå.

1 Like

Ja, man må vel kunne konkludere med at for flere både selskap og aksjonærer så har det utartet seg til rene mareritt nå etterhvert.
Det er ikke helt uventet kanskje, men likefullt trist på alle måter.

Aksjebevegelser blant topp 20 fra 15.08.2022 til 19.08.2022

Handler over 10.000
SEB sine 5 klient kontoer +49.000 aksjer
The Bank of New York BEL +57.000 aksjer
RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A IRL +50.000 aksjer

Topp 20 øker fra 49.49% til 49.91% av alle aksjer.

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

2 Likes

De ligger og tar i mot alle som vil selge.

Ned 6 kroner foreløpig.

Kommer det nye skop næste uge så er vi ude af den faldende trend i og med udsættelses usikkerheden forsvinder.

1 Like

Ja selgerne/shorterne har hatt full kontroll og vært aggressive de siste dagene. De har drevet kursen nedover med å selge på kjøps pris og kjøperne har bare vært villige til å ligge å ta imot. Jeg har kjøpt litt hver dag men skjønner lite av denne risikoen selgerne tar. Med alle de positive nyheter som kan dukke opp når som helst er det en risiko sport. Mulig vi skal ned å teste ca 93 etter Q2 og 85 for 6mnd siden men da gikk den rett til 120 på en mnd. Merkelig at de store aksjonærene finner seg i dette tullet.
Ser frem til å få datoen for lanseringen av de nye scopene og utplassering. Synes også det er merkelig at det ikke legges en verdi på Cevira som er i phase III med alle pasienter innrullet i studien og bare 6 mnd til vi får svaret. Det er og uten tvil et milliard marked for Cevira. Hadde andre biotech selskaper blitt verdsatt på denne måten skulle verdien på di vært null.
Jeg har som strategi å bli sittende i aksjen siden jeg har stor tro på selskapet, men må innrømme at børsen er uransakelig.

1 Like

Hadde ventet en mer aggressiv Briarwood med sine 13,6% av aksjene. Siden Asieris tar Cevira gjennom phase III med de forholdsvis store milestone utbetalingene, skjønner vi at det er stor sannsynlighet for godkjenning for kommersiell salg av produktet. Da snakker vi milliarder for en rimelig kreftbehandling som pasientene vil ha råd til å ta. Asieris kjører også phase III på Hexvix i Kina som vil føre til godkjenning og salg i et stort marked. På disse 2 produktene er det ikke snakk om de blir godkjent, men når.
Hadde de “populære” selskapene innen biotek på OB hatt slike utsikter ville aksjekursene gått til himmels. Ekstremt risikofylte selskaper er tingen for biotek flokken å være investert i og ikke i trauste Photocure som uten tvil vil stige i verdi i tiden som kommer.

1 Like

Ja det er Briarwood jeg fester min lit og vurdering til, også de andre store aksjonærene som sitter i ro.

Kursutviklingen i Photocure i en liten sketsj

1 Like

Go griner imens vi venter på de 350 :heart_eyes:

Er du inne å kjøper nå sterkt rabatert pris, først 140 så 150 og rett til 350. Du får ikke bedre deal.
Er en shorter nå som vil kjøpe tilbake 3000 til 4000 aksjer på 94,55, ikke la han få det.

Er det ingen som vil kjøpe på disse prisene?