Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Historisk om BLC.
Nå har PHO styrt på i mange år og gjennombruddet for BLC skjer vel i disse dager.
De 2 store andre produsentene av scopes , olympus + en til har erklært at de skal også satse på BLC scopes.

Hvorfor skal dette produktet plutselig begynne å bli foretrukket nå etter 10 -talls år?
Hvorfor har det ikke allerede overtatt markedet worldwide?

Ja , det vet jeg ikke men det er jo påfallende å se hva som skjedde da CEO’n HD ble byttet ut mot nåværende CEO.

Kan de opprettholde dagens pris men 10 doble antallet solgte behandlinger så hjelper det vel på :grinning_face_with_smiling_eyes:

Økning i salget i US , Canada , europa , norden , osv
Nye salgsområder Kina , taiwan , etc
Nye produkter , kommende blockbuster : cevira worldvide

Alt dette kan da ikke gå galt.
Det nekter jeg å tro.

lykke til

1 Like

Ja helt enig med deg, det eneste vi kan gjøre nå er å kjøpe litt hver dag. Tror at denne nedgangen har til dels blitt påvirket av fallet i de andre biotech aksjene.

Tror på ingen måte PHO er noen safe haven kursmessig i tilfelle et større markedsfall. I min tid har det knappt vært en situasjon med større problemer og usikkerhet enn det vi opplever i verden nå.
Cuba krisen var dramatisk, men kortvarig. Nå er det vanskelig å øyne noen snarlig bedring.
Å frykte et mer alvorlig fall i aksjemarkedet er derfor ikke unaturlig, så noen selger nok unna det de kan for å redde det som reddes kan.
Selv velger jeg å tviholde på mitt prinsipp om ikke “å selge høns i regnvær”.
Da får man dårlig betalt og risikerer å måtte kjøpe tilbake dyrere.
Men jeg forbereder meg mentalt på en tung tid, fullt investert i aksjemarkedet som jeg er.

1 Like

Mye enig i dette, man må planlegge for en skikkelig regnværsperiode

Det jeg fester min lit til er Briarwood sin posisjon og vurdering av selskapet. dessuten sitter SEB med store poster. Skulle tro at disse store aktørene ikke er interesserte i å se aksjekursen gå mye lenger ned. rent teknisk er den vel og snart helt utbombet.
Fra børsmeldingen i dag;
As Photocure continues to grow and expand its global reach, Medical
Affairs will have an increasingly important role in navigating the complex
health-care environment. Anders will be able to provide a strategic approach
beyond addressing the heightened regulatory and compliance regulations, to
further build a Global Medical Affairs organization that will have a strong
foundation for future scalability and capability globally."

1 Like

Ser at @anon80503862, i en annen tråd her, Disseksjon av norsk biotekproblematiser ganske tungt over at PHO fortsatt ikke guider.

  1. august:
    "Oslo (Infront TDN Direkt): Photocure håper å kunne gi guiding til markedet neste kvartal.

Det sier Dan Schneider, konsernsjef i selskapet, under kvartalspresentasjonen onsdag.

–Jeg kunne likt å ha guiding til markedet, men vi har bestemt oss får ikke gi guiding grunnet usikkerheten i markedet. Vi håper å komme tilbake med dette neste kvartal, sier han og fortsetter:

–Vi må vente til vi har kontroll på det som ligger utenfor kontroll, til det er mer sikkerhet der ute. Vi så alle hva som skjedde i februar. Vi vil ikke gi guiding også måtte endre den noen få måneder etterpå, sier han.
Schneider sier også at selskapet ikke nødvendigvis vil guide på omsetning, og at de nå vurderer alternative KPI-er."

Nei, det er ikke bra.
Ved neste presentasjon er i alle fall de nye KS-scopene lansert. Får vi tro.

Jeg tror DS er nå bare forsiktig, han vil se og presentere resultater før han gir mer guide. Han hadde veldig optimistisk guiding før Covid slo ned og slo den i stykker. Nå vil han se at de ting han ikke kontrollerer har kom under kontroll e.g. covid og nye scope.
Jeg tror og som jeg baserer meg på er at det er en tid før de nye scopene og en etter. De har gjort en kjempe job med å selge BLC med scope som var antikvariske. Med nye scope vil utskiftingen gå raskt, salget vil gå lettere og bruker frekvensen gå opp.

1 Like

Jeg synes vi kan forvente en OPEX guiding. og markedet trenger å bli guidet at denne skal være under kontroll.

Revenue ser jo alle går rette veien.

1 Like

Nytt fra Asieris;
Asieris Included in the SSE STAR Biology and Medicine Index - Asieris Pharmaceuticals

Being included in the Index is therefore a testament to the outstanding scientific and technological strength of Asieris (688176.SH) as a whole.

Dette lover veldig bra.

3 Likes

Nå er vi på 80 tallet og selgersiden ser klart sterkest ut.

Det er en eller flere kjøpere tilstede får se om de mener alvor. Skulle tro at MS og SEB det er nok ned nå.

Vel, even44, de nye skopene lanseres senest i slutten av denne måneden, og mest sannsynlig allerede ila et par uker. Som jeg nevnte tidligere vil de da ha skiftet ut alle som ligger i OPP’en, 30+ skop ila 4 uker, og med 2-3 produserte skop pr dag gjør dette vei i vellinga !
Til tross for vedvarende staffing shortages, tror jeg vi skal se et fin-fint q4, og med stadig økende markedsandeler, sikkert også et pent løft for q3.

Nå gjelder det å puste med magen :wink:

3 Likes

Ja skal puste med magen trass i at vi nærmer oss lavpunktet for et år tilbake. Det fins ingen logikk i det men børsen har sin egen.
Har lyst å spørre deg om denne datoen for lansering, hvorfor har KS 6. sep. og PHO slutten av sep.? Det spiller i grunnen liten rolle men det hadde vært fint å få en dato nå, vi er i begynnelsen av sep.

Den er hylende oversolgt på timeschartet, er nok en del småfisk som selger i frustrasjon over at den falt under 90.

Pho har tidligere satt slutten av september som worst case. Nå ligger det an til en noe tidligere dato. For Pho betyr lanseringsdato den dagen de første nye skopene blir levert sykehus/klinikk. Fra og med erklært leveringsdato vil KS produsere 2-3 skop pr dag.
Her er det uansett nå snakk om små forskjeller i tid.
Er trygg på at alle «OPP» skopene er byttet med nye ila en måneds tid fra nå.

Tusen takk

Har den ikke sett oversolgt ut over ganske lang tid nå
Hjelper lite hvis den gjør det hver dag, men bare synker videre

Opplevde noe jeg ikke har registrert før etter at jeg fylte på litt mer med pho. Fikk ordrebekreftelse øyeblikkelig da jeg handlet på laveste salgskurs, men handelen kom ikke fram på sist handlete ordre. Har snakket med megler som sier at aksjene er tatt fra en underbørs, noen som har registrert noe slikt ?

Jepp, det har jeg opplevd dog ikke i Pho.
Jeg fulgte det ikke opp, men det foregår endel snåle finurligheter.

Noe annet jeg ikke skjønner, hvordan er det mulig for noen å ligge som skjult selger uten å vise en eneste aksje?
Si man har en ordrebok med laveste selger 92, kjøper ligger på 88 og man legger seg på kjøp på 90 og svusj så går kjøpet gjennom.
Er det noe SL som ligger igjen som ikke vises?