Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Mulig jeg virker ufin nå, men det får heller være.

De siste tiden har det vært ufattelig mye vas av posting her inne.

Mangen av postene dine @kreinh er repetisjon på repetisjon. Og ting du drar opp med jevne mellomrom har blitt svart på flere ganger. Bant annet det du drar opp igjen nå angående Kina.

Det er ikke Photocure som kjører det løpet. Ferdig arbeid. Dan kommer med info og oppdateringer på kvartalsrepresentasjoner, så sant det ikke av såpass viktighet at markedet må ha info der og da.

Og på generelt basis, om melding av ditt eller melding av datt, det er ikke det som er kursdrivende over tid. Man kan få kortsiktige svinginger, men thats it. Og så lenge det ikke har fundamental verdi, vil en slik fremgangsmåte kun være skadelig og useriøs over tid.

Når du i tillegg klarer å dra inn useriøse poster fra FA som i beste fall ikke engang er backet opp med kilder/dokumentasjon, så får jeg gnagsår i øynene. Og spesielt når dette er belyst fra andre skribenter på forumet her.

Vær så snill å løft kvaliteten på postene dine. Inntill videre putter jeg deg på “ignore” lista.

10 Likes

Skjønner ikke helt hvilke oppdateringer du savner.

Cevira er utlisensiert 100% til Asieris. Altså er dette 100% kontrollert av Asieris og informasjon/oppdateringer her vil komme fra Asieris og ikke Pho.

Cevira fase 3 er en «A Double Blind, Prospective, Randomized, Placebo Controlled, Multi-center Phase 3 Study» eller det Snoeffelen i sin tid kalte for «Gull Standarden»

Dette betyr, om jeg forstår riktig, at det ikke kommer noen form for resultater på bordet før hele studien er 100% ferdig, data analysert og rapport skrevet.

Estimated Study Completion Date : December 2023
Edit: Eller medio 2023, @Hayen

Kilde : se link fra @Snoeffelen over

4 Likes

Ja, og DS har på siste q pres anslått medio 2023.
Inntil da er det ingen grunn til å forvente noe som helst om cevira.
@kreinh : Ta en pause fra Cevira og parker ville spekulasjoner

2 Likes

Ja, sorry. De ligger litt foran opprinnelig plan👍

1 Like

Helt entydig feedback fra medlemmene her at det ikke ønskes at spam fra HO dupliseres over til denne tråden, har derfor ryddet en del.

8 Likes

Takk for flott innlegg og som jeg støtter. Legger vi da til grunn at PHO blir kjøpt opp innen 6mnd eller max 9 mnd. er det noe som ikke henger på greip. Interessen for PHO er null,zero, av investorene på Oslo børs. Når volumet er så lite som nå og bid/ask har spread på over 1 NOK er det ingen som vil ta posisjoner ser det ut for så godt kjenner jeg investor miljøet på OSB. Hva er grunnen til denne bedrøvelige situasjonen når potensialet til PHO er så potent. Er det historisk årsaker, PHO har holt på i 20 år hvorfor susses nå? Er det Styreformann som få har tillit til? Har ledelsen en for dårlig aksjonær strategi? Ikke vet jeg men det er noe som styret og ledelsen må ta fatt i. Hvis vi ikke får en reprising av PHO før budet kommer blir vi avspist med en max. 40% oppside over nåværende aksjekurs. Ingen av oss er vel interessert i et slikt skam bud, vi er vel ikke fornøyde før min. 300. Her på forumet virker det ikke å være nok kraft til å løfte kursen, de 50 største sitter i ro og tar imot det som kommer. Briarwood er ikke interesserte i i løfte kursen de har som investerings strategi å kjøpe seg opp over 50% og vil sikkert kjøpe så billig som mulig. Asieris er også ikke interessert i å løfte kursen de vil også kjøpe så billig som mulig. Det vi får håpe på er at noen med kraft begynner å se faren og begynner å ta tak. Det andre vi kan håpe på er at det blir bud krig mellom Asieris og Briarwood og andre. Det ser vel ikke ut for at PHO med DS i spissen greier å løfte kursen med gode resultater før bud kommer.
Dette var bare noen tanker en søndags ettermiddag.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det selges unna Off Book godt at det er noen som tar imot. Ser at de 20 største aksjonærene øker litt. Understreker min teori at de ligger og tar imot det som kommer.

Vi får vel en oppdatering, pressemelding fra den Offisielle launchingen av nye scope i US den 13 okt. Mulig vi får også hvor mange gamle scope er byttet ut og i bruk. Kan vel sette litt fart i kursen. Noen som er fristet til å kjøpe her? Husk det kommer bud snart.
Ny flagg melding en konto i SEB over 5%

St. James Hospital i Leeds, UK.

6 Likes

SEB har i det siste kjøpt 285 075 aksjer fra den utskriften jeg har fra PHO til melding i går. Har nå 1, 371 075 aksjer på den kontoen, men vi vet ikke hvem den kontoen tilhører.
SEB har også 5 andre kontoer blant de 20 største med 2 710 256 aksjer.
Totalt har SEB 4 081 331 aksjer som er neste like mye som MS/Briarwood og også over 15%.
Det er en uting at disse investorene kan gjemme seg bak Bankene/meglerhusene.

1 Like

@Rodjer ingen nyoppføringer på cysview.com siden nyheten om nytt HD scope klart ?

Korrekt,
Står fortsatt på " Antall Sites: 207"

Takker.
Litt overraskende må jeg si…

Heller tvert imot
Først skal ca 30 eksisterende sites få byttet ut fra gammel til nytt.

Deretter vil sites uten scope få det nye fra KS.

At det ikke legges til nye sites på cysview.com pt er derfor som forventet.

5 Likes

Høres fornuftig ut, og minner meg om en tidligere kollega som i en samtale uttrykte en “strategi” om å gå rett på bonusoppgavene, og glemte litt av minimumsoppgavene/det som absolutt må gjøres, da selvsagt å få til bonusoppgavene var det som ga best uttelling på lønnssamtalen. Tipper at first things first er det som gir best resultater på lang sikt.

2 Likes

Av samme grunn er jakt på “lavthengende frukter” sjeldent en god strategi i et lengre perspektiv

1 Like

Fint å se SEB over flaggegrensen her om
dagen. Tenker også PHO ikke er den dummeste havnen nå i den røffe sjøen vi er i

Betyr det at det ikke er åpent for nye sites å signe seg opp nå?

Slik jeg har skjønt det ( og her jeg kan jeg ta feil)

  • Noen kunder har deltatt i et slags pilotgram for installasjon av nytt scope
  • Noen kunder har kjøpt gammelt under lovnad av at de får nytt scope når det er klart

Disse to kundegruppene er prioritert, og såvidt jeg husker så er det snakk om ca 30 scope totalt.
At de er prioritert, innebærer også at de, av flere årsaker, får før andre.

Antar DS kan svare mer utfyllende & komme med oppdatert status på neste Q pres.

Endel eldre kunder kommer til å bytte ut eksisterende scope. Heller ikke de vil bli ført opp på cysview.com ( rett og slett fordi de allerede er der).

Reell utplassering av nye scope vil nok i ganske lang tid være høyere enn hva tallene faktisk tilsier, siden endel av utplasseringene er utskifting.

5 Likes