Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Korrupsjon…i Norge? :norway::partying_face::worried:

2 Likes

Høres ut som han får en ganske grei skatteregning. Ikke rart at han ikke ønsket at riksrevisjonen skulle undersøke.

4 Likes

At han der klovnen har klart å havne på Stortinget og attpåtil bli stortingspresident viser hvor ille det står til.

5 Likes

Bare enda en av mange, denne tok vel kaka spør du meg:

Stortinget har ikke fått på plass en internrevisjon. Det finnes ingen ekstern virksomhetskontroll. Og Riksrevisjonen har fått beskjed om ikke å kontrollere Stortinget.

Per-Kristian Foss sier at kontroll med pendlerboliger og etterlønn er nettopp den type kontroll Riksrevisjonen har pleid å gjøre av Stortingets administrasjon.

4 Likes

I kveld kl 22:00 norsk tid skal resultatene fra valgrevisjonen i Arizona ifm presidentvalget i USA 2020 offentliggjøres!

Kan bli spennende å se hva som skjer etter det, og hvilke reaksjoner som dukker opp. Kan muligens påvirke børsen også?

Edit: LIVE: Audit Report Released To AZ Senate in Phoenix, AZ 9/24/21

Kan sees live her

2 Likes

et mulig samfunnsproblem at det blir så mange kvinner i ledende stillinger, og spesielt innen politikk og rettsvesenet, fordi kvinner som gruppe er vesentlig dårligere enn menn (unntatt deg kanskje) på fornuft og logisk tenkning. Det er mange unntak, og jeg har aldri hevdet at enkelte kvinner ikke kan være like gode som enkelte menn i enkelte jobber, men det heller ikke det jeg ønsker å diskutere. Jeg synes at Theranos historien er et godt eksempel på hvor jeg ikke tror hun hadde kommet så langt dersom hun var en mann. Jeg og mange var nemlig klar over at dette var en scam relativt lenge, men hun var vidunderjenta som ikke kunne feile. Politikk - #810 av janusface

:ok_hand:

According to Holmes’ lawyers, [her sometime lover, Pakistani immigrant businessman Ramesh “Sunny” Balwani, whom she began employing as the company’s “chief operating officer” in 2009] engaged in coercive and abusive behavior towards her, manipulated her, isolated her, would be present at meetings she chaired in order to control and intimidate her, and was sexually abusive. He would: “withdraw affection if she displeased him, controlled what she ate, how she dressed, how much money she could spend, who she could interact with.” He also threw “hard, sharp objects at her” and “controlled her sleep” He was “dominating her and erasing her capacity to make decisions” and it is under this pressure that she committed fraud [Disgraced Theranos founder will blame ‘abusive’ ex-boyfriend in fraud trial, by Richard Luscombe, The Guardian, August 28, 2021].

There might be something to this. There has developed a culture, most notoriously in poor areas of Britain, of Pakistani men grooming, manipulating, controlling and abusing much younger white girls. (There is a roughly a 20 year age gap between Holmes and Balwani) [ Comment: Our worst grooming cases are rooted in the culture of rural Pakistan, by Dr Philip Wood, Politics.co.uk, July 3, 2013].

Intimate partner violence, including control and coercion as well as direct physical abuse, is very high in Pakistani communities, according to a systematic literature review [ Intimate Partner Violence in Pakistan, by Parveen Ali et al., Trauma, Violence and Abuse, 2015]. Additionally, corruption levels in Pakistan are infamous and there have been many cases of Pakistanis involved in medical financial fraud, such as a Pakistani doctor in Virginia in 2019 [ Virginia Physician Arrested for Medical Fraud, by News Despatches, India Abroad, November 27, 2019]. VDARE.com has run many stories on Pakistani and Indian immigrant medical fraud, and other benefits of diversity:

So, here’s a thought: Elizabeth Holmes, like many business people as British psychologist Prof. Kevin Dutton has found [ Do psychopaths really make better leaders? , by Jessica Brown, BBC News, November 2, 2017], has psychopathic traits. And, like many people in Silicon Valley, she oversold her idea in order raise capital. Leftist virtue-signalers love it—and irresponsibly encourage this “out of her depth” just-about-adult—because she makes their empirically inaccurate but emotionally satisfying ideology of “equality” come true. She became a self-made female billionaire in part, because people are prepared to switch off their critical faculties in pursuit of a feminist fantasy.

Being narcissistic, Holmes can’t admit failure. And she certainly can’t admit, as Greek psychologist Menalaos Apostolou has argued, that females are evolved to submit to the patriarchy and to be directed by men, and will often make bad decisions when left to their own devices [ Sexual Selection Under Parental Choice, by Menalaos Apostolou, 2014]. So, she gets involved with an abusive fraudster, soon finding that she can’t go back; overwhelmed by her situation. Maybe, one day, a defense attorney will argue that women like Elizabeth Holmes should never have been put in this situation or anything close to it. Maybe they will argue that it is people like Bill Clinton, and other Leftists who should take responsibility for inflating the ego of a narcissistic young girl who, despite her narcissism, really was “just a young girl.” The defense attorneys might also argue that it was a mistake to import business ethics from the Indian subcontinent. Elizabeth Holmes And Theranos: Female Psychopath Or Pakistani Immigrant Grooming? (Or Both?) | Articles | VDARE.com

1 Like

Vil bare si vel blåst til alle.

Dette er en stor dag, større enn folk flest i Norge klarer å ta inn over seg. Det er mange land i verden som i praksis er totalitære smittevernsdiktatur nå.

Vi kom oss igjennom, og friheten vant. Fremdeles en liten vei å gå, men vi kommer dit. :norway: :norway: :norway: :norway: :norway: :norway:

Synes det var litt rart, vi så flere bli smittet siste tiden, og så plutselig gjenåpnes samfunnet…?

4 Likes

Fordi det ikke betyr noe at folk smittes av en sykdom som er tilnærmet ufarlig.

Dette har vært forklart til det kjedsommelige, så det er nesten utrolig at noen ikke har fått det med seg ennå.

Vær så snill å spar oss. I dag feires det :partying_face: :partying_face: :partying_face:

4 Likes

4.7 millioner døde. Gud vet hvor mange pårørende. Synes du er rimelig drøy som mener at det er ufarlig. Du har sikkert dine grunner til å holde på som du gjør, men jeg er fullstendig uinteressert i hva det enn måtte være.

4 Likes

Ja, det var før.

Kopper var også farlig før, og svartedauden.

Kan ikke dere tiltaksforkjempere holde fred bare en eneste dag? Dette er en festdag.

Du har sikkert dine grunner til å holde på som du gjør men jeg er fullstendig uinteressert i hva det er.

6 Likes

Smitten har vært sterkt fallende i drøye 2 uker da. Personlig mener jeg neste fredag hadde vært bedre tidspunkt slik at smitten kunne vært litt lavere ved åpning.
Vaksinemessig er vi på 1. dose der danskene var ved åpning men ligger litt etter på dose 2.
Så vi får se da om det går like bra her. Vi får håpe det.

@KitronStar nå har vi høy vaksinegrad blant de utsatte i Norge men sykdommen er fortsatt farlig for en god del da. Mer enn 1 av 500 er registrert døde med Covid-19 i USA. Er snakk om den verste pandemien på 100 år til tross for store medisinske fremskritt.

1 Like

Det kommer nok til å ha liten praktisk betydning når vi åpner. Jeg regner med å ha fått Covid-19 innen det har gått noen år. Vaksinen gjør messer man ikke blir alvorlig syk. Man smitter fortsatt.

Ja du synes ikke det er rart at det som er blitt omtalt som en pandemi i halvannet år, der smitten er økende, plutselig endres til å åpne landet?

"Smitten øker i Norge.

Per 22. september var det 13.000 meldte smittetilfeller i Norge og 267 døde. R-tallet i Norge er nå beregnet til 1,26. Det vil si at én smittet person i gjennomsnitt smitter 1,26 andre personer. Smitten er altså økende i Norge.

Det er registrert smitte i 90 norske kommuner, men ikke i de 266 andre kommunene.

– Reproduksjonstallet viser at epidemien nasjonalt sannsynligvis er økende, opplyser FHI, som også sier at de vurderer smittesituasjonen i Norge til å være «relativt stabil».

Ikke at vi skal stole for mye på det som skrives i aviser men tross alt er det en ganske hefting endring fra:

“Dødelig virus”

til

“Smitten øker”

og

“nå gjenåpner vi landet”.

Det er noen ugler i mosen her.

Artikkelen du linker til er fra i fjor. Mye som har skjedd det siste året da.

3 Likes

Ser den! :joy: Det går visst litt sakte her på kontoret - søkte bare etter noe som bekreftet det jeg selv har sett i overskriftene, at flere er smittet siste tiden.

De har også en elendig vaksineprosent.

skal gjøre dette veldig simpelt;

Befolkningstetthet i Norge er 14 mennesker per kvadratkilometer, i USA er befolkningstettheten 35 mennesker per kvadratkilometer.

i USA er 37% av befolkningen definert som feit (bmi over 30).

Det vil si; de har 12,95 feite per kvadratkilometer. Altså nesten like stor befolkningstetthet av feite overvektige som det er totalt mennesker per kvadratkilometer i Norge.

I Norge er 25% feit, så vi har faktisk 3,5 personer per kvadratkilometer med BMI over 30.

7 Likes

Hvis målet var å skremme med høye dødstall hadde jeg valgt ande land. Peru er jo det med desidert høyest dødlighetsrate (1/168). Men der snakker man helt andre forhold. USA er forøvrig på 20. plass på denne listen. Forøvrig mange europeiske land over USA også.
Jeg har ikke påstått at tallene er direkte overførbare til Norge men de er relevante med tanke på å vise at viruset faktisk er farlig. USA er tross alt et rikt vestlig land som burde kunne håndtere pandemier på en grei måte.
Det var en kommentar til denne:

For oss som er fullvaksinert er risikoen nå veldig lav men for de som ikke er det er det fortsatt en viss risiko og man snakker ikke om en sykdom som er tilnærmet ufarlig slik jeg ser det.

Svakere folkehelse påvirker helt sikkert men det er nok langt ifra den eneste årsaken i USA. Holdningen til viruset og vaksine har nok også gjort at utsatte grupper har vært langt dårligere skjermet.

2 Likes