Skjøt litt fra hofta der. Nok av udugelige mannlige politikere også. Det er bare at hun her virker så åpenbart uegnet at man kan lure på hva som ligger bak. Nok om det.
Kvotert og kvotert. Ser nå på The Inventor på Netflix. Ufattelig at hun (Elizabeth Holmes) fikk holde på så lenge med en åpenbar scam, og fikk manipulert kjente menn som Kissinger, Mattis og tallrik andre (riktignok ingen med medisinsk bakgrunn). Hun slapp jo også unna fengsel for å ha svindlet for 700 millioner, mens Pharma Bro’ fikk 7 år for 7 mill. Damer kommer unna med mer. Ingen tvil om det. Er veldig bekymret for hvordan rettsvesen vi kommer til å få når det blir så mange kvinnelige jurister. Kvinner er vesentlig mye dårligere enn menn til å holde seg saklig, bruke fornuft og logikk til å ta beslutninger. Gjennomgå gjerne alle reiseregninger til politikere siste 10 år for min del.
Nå har ikke rettsaken mot Elizabeth holmes vært enda, men det er vel ikke så nøye. Du skyter vel også bare litt fra hofta.
Hva har det med meningsmostand å gjøre når det han skriver er direkte feil.
Aksepterer vi virkelig sånt mannssjåvinistisk oppgulp her? Sånne generaliserte stereotyper for kjønn er veldig 1950…
I store populasjoner ser man en tendens til at menn og kvinner i snitt vekter emosjoner og logikk annerledes, men det er ENORM individuell variasjon. Det skal godt gjøres å finne en slik tendens på et signifikant nivå uten mange hundre tusen observasjoner, og man har ikke klart å konkludere med om observerte forskjeller er et resultat av kultur eller genetikk Det betyr altså ikke at kvinner eller menn generelt er mer eller mindre egnet til noen som helst type vurderinger, individuelle egenskaper og bakgrunn veier så mye tyngre at kjønn blir ubetydelig.
Det du skriver har jeg lagt merke til at er vesentlig sprøyt som kun forleder. Du har åpenbart ikke noe utbredt kunnskap om mennesker, den menneskelige hjerne eller fornuftsbasert tenkning. Ja, jeg ser på det som et mulig samfunnsproblem at det blir så mange kvinner i ledende stillinger, og spesielt innen politikk og rettsvesenet, fordi kvinner som gruppe er vesentlig dårligere enn menn (unntatt deg kanskje) på fornuft og logisk tenkning. Det er mange unntak, og jeg har aldri hevdet at enkelte kvinner ikke kan være like gode som enkelte menn i enkelte jobber, men det heller ikke det jeg ønsker å diskutere. Jeg synes at Theranos historien er et godt eksempel på hvor jeg ikke tror hun hadde kommet så langt dersom hun var en mann. Jeg og mange var nemlig klar over at dette var en scam relativt lenge, men hun var vidunderjenta som ikke kunne feile.
Wow, fin fyr du. Får satse på at noen finner opp en tidsmaskin etter hvert da, så du kan dra tilbake til gode gamle dager hvor kvinneundertrykking var stuereint. Eventuelt bare dra til Midtøsten, du hadde nok passet godt inn.
Du velger igjen å bli usaklig og skrive om kvinneundertrykking. Det jeg har skrevet har ingenting med kvinneundertrykking eller Midtøsten å gjøre. Skjønner virkelig ikke at du kan skrive noe så dumt. Kvinner i ledende stillinger i det skala vi ser i dag helt nytt i verdenshistorien, og det er temmelig naivt og ansvarløst å ikke tro at det vil ha store konsekvenser. Menneskets natur er slik at menn er produsentene, mens kvinner er mottakere er verdiskapningen. Som grupper. Det systemet vi har i dag er ikke det motsatte av mannsjåvinisme, men instusjonalisert mannsdiskriminering der menn får beslaglagt en stor del av verdiskapningen i skatter og avgifter, som gjør at mange ikke får akkumulert kapital eller stifte familie. Kvinner derimot er netto stor mottaker av disse skattepengene. Det er altså manndiskriminering jeg er motstander av. Man gjør seg en del refleksjoner over at kvinner til en viss grad er immun mot kritikk, noe du og demonstrerer på en, om noe uelegant, måte. Derfor synes jeg at man ser mange inkompetent kvinner i ledende posisjoner, og det er uheldig både for de kvinnesaken og for samfunnet som helhet. Først i et samfunn uten statlig legalisert tyveri, vil vi kunne se om kvinner kan konkurrere på like vilkår som menn.
Denne videoen er så gull!
Du skriver jo at du er redd for kvinner i ansvarsposisjoner fordi de mangler logisk tankeevne. Hvis du ikke ser at det er kvinnediskriminerende er det vel heller du som burde ta en runde i tenkeboksen.
Det er jo nøyaktig slik CNN og de andre kanalene dekker Trump.
Du er klar over at diskriminering er en aktiv handling? Feks er det svært mye manndiskriminering ved at kvinner kvoteres inn over alt. Man har endret språket og kaller dette “positiv særbehandling”, for å prøve å bortforklare diskriminering. At jeg påpeker et for meg og for andre fornuftige mennesker faktum har ingenting med diskriminering å gjøre.
Fox øker mye og CNN sine ratings er på rock bottom. Selvskading er årsaken.
Folkens, sak og ikke person. Tell til ti.
Så slipper vi å svinge hammeren
Hun over her er jo fullstendig på bærtur. Vg klarer ikke å finne forskere som ikke er på bærtur. Riksrett for hva? At Trump ville fjerne Muller er jo ikke noe annet enn hva alle andre ville ha gjort. Det som irriterer meg med norsk media er at de ikke forklarer ting skikkelig. Det er jo ingen som får med seg essensen i saken.
Essensen er at Trump og Muller har hatt en “business deal gone wrong” tidligere. Da er det naturlig at Trump stilte seg tvilende til at han kunne håndtere etterforskningen på en rettferdig og objektiv måte. Alle politikere ville stilt seg tvilende til habiliteten i et slikt tilfelle. Når man da i tillegg er uskyldig i collusion og opplever at venstreekstremister bruker alle midler i kampen mot han så forstår man at presidenten ønsket en annen og uhildet sjefsetterforsker på saken.
Savnet litt konkrete eksempler og argumentasjon over hvorfor han så åpenbart er verre enn Hillary Clinton. Tror iallfall selv at han ikke hadde fått så mye støtte dersom det var klinkende klart at han var et kriminelt geni. Sluttet å lese noe særlig på VG selv da jeg føler det ofte fremmer en bestemt ideologi og for sjeldent er objektivt. Men de prøver vel bare å generere klikk, blandet med litt menneskelig natur å fremme eget syn.
"Her ble utfallet et ganske annet. Mens en elbil hvis «drivstoff» kom fra den danske elmiksen ifølge studien bruker i underkant av 100 gram CO₂ per kilometer, ligger diesel på rundt 160 gram.
Elbilforeningen påpeker at elbiler i Norge ville kommet enda bedre ut på grunn av at vi har en høyere andel fornybar elektrisitet i strømnettet.
Så i Norge slipper altså dieselbilen ut mer med denne regnemetoden.
Og hvor mange promille har det å si på verdensbasis? Null og niks, som alt annet vi gjør eller ikke gjør i miljøets navn her på berget. Vi er en bitteliten fjert i en orkan, som ikke betyr noe fra eller til uansett hva vi gjør, annet enn symbolpolitikk og økte skatter og avgifter.