Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Har du sett hvor stor del av statsbudsjettet som går til NAV eller?

Hvor stor del av befolkningen som lønnes over NAV ordninger?

3 Likes

Ganske enkelt, Putin sitt forslag er total overgivelse. Ukraina sitt forslag, la oss få beholde landet vårt.

Nytter ikke forhandle med diktatorer, de må bankes ned i støvlene. Og det ser vi skje nå.

6 Likes

Jeg ser i det daglige hvem og hvor mange som står i kø på matutlevering for ukas brød.

De som «sliter» i Norge sliter ikke en brøkdel av hvordan de som sliter i Ukraina har det.

At du bare bryr deg om hva som foregår utenfor stuevinduet ditt kommer jo klart frem gjennom meningene dine

6 Likes

Norge først, så verdens problemer!

Way to prove the point.

Hverken Russland eller Ukraina vil vinne definitivt militært, slik jeg ser det. Å bruke årevis med alt det innebærer på å komme til den konklusjonen er ikke gitt at er «verdt det».

Men kan vi ikke ta dette i den andre tråden, så jeg slipper å dempe denne også.

2 Likes

Da er vi uenige ( og i feil tråd).

Men Ukraina dytter enten russland tilbake til 2014 grensene eller tar tilbake hele landet ila 12 måneder.

Virker å være total Russisk kollaps på noen fronter.

4 Likes

Like forbanna håpløst hver gang noen tror at man kan forhandle med Russland.

Denne krigen er så enkel at selv et barn skjønner hva som er det riktige standpunktet, svart/hvitt om man vil.

Men noen ganger hjelper det å gjøre det enkelt for folk

4 Likes

Yes, Antony Blinken er kjent for å gjøre komplekse ting enkelt. Er vel direkte sitat fra han dette budskapet.

1 Like

Er så mange som har blitt tilskrevet æren for dette sitatet, men tror egentlig det stammer fra ukrainere

2 Likes

Du får ta å joine Hollywood stjernene som rusher til Ukraina, gå på teater og cafe der og se daglig liv der. Nikke og smile, skrive autografer og se solidarisk ut på Facebook.

Så går jeg på bakkeplan her å ser elendigheten som har vedvart i flere generasjoner, ikke bare noen mndr.
Yes, bryr meg mer om lokale forhold. Sånn er det, og ikke noe hverken du eller NRK kan endre på. Nice observation!

Putin lever ikke for evig. Ergo er det game over ganske snart.

1 Like

Hvem skal tvinge hvem?

Ukraina skal tvinges til å bli annektert av Russland🤓

Krigen hadde jo vært over 25 februar om Ukraina hadde satt seg ned ved forhandlingsbordet. På samme måten som at nasjonalstaten Ukraina hadde opphørt den datoen

2 Likes

Det ser ut som Ukraina har gode muligheter til å vinne definitivt militært innen 6-12 måneder. Ballen har begynt å rulle ganske hardt nedoverbakke for russerne og Ukraina dytter hardt på. Som jeg ser det, så er det eneste som kan stoppe det at vesten holder opp å gi støtte.

Ved en evt atomkrig eller direkte innblanding av Kina, så vil man ha noe lignende 3. verdenskrig på banen.

3 Likes

La oss flytte diskusjonen tilbake til Ukraina RUS tråden

2 Likes

Nesten 150 mm i kommende uke i området rundt Blåsjø, Norges største flerårsmagasin på 7,8 TWh, sånn rett før nedbøren begynner å komme som snø er etterlengtet, og vil nok faktisk synes litt på fyllingsgraden også.

6 Likes

Økt fra 135 mm til 153mm siden i går for neste 9 dager. Ser at det skal begynne å komme som sludd, men er neppe tele i bakken helt enda, så vil vel ende som vann.

2 Likes

Du var inne på noe spennende her før tråden sklidde ut i Russisk propaganda.

Mye av det du viste til over skyldes jo at vi har beveget oss vekk fra det kollektive og mot en høy grad av individualisme.

Mange gode poenger der, men sitter fort igjen med inntrykket med at du mener alt var bedre før, som jeg tviler på er tilfellet.

Det er både pros and cons med både kollektvisme og individualisme. Dette tror jeg vil bevege seg i bølger avhengig av kultur, religion, økonomi og teknologi.

5 Likes

Ja men kanskje ikke så rart at de er overrepresentert siden mange av dem har opplevd å se familien voldtatt, halshugget eller lemlestet på annet vis, blitt torturert osv. Eller de er barn av folk som har hatt disse opplevelsene.

Når vi vet at traumer i barndommen skaper allskens både psykiske og fysiske problemer, og vi vet at mobbing i barneårene kan skape like vonde traumer, er det ganske lett å forstå at flyktninger sliter litt med å tilpasse seg.

Kanskje en dag vi mennesker finner en god ytre fiende å bekjempe, istedenfor å gå rundt og kaste dritt på folk som er svakere enn oss.

3 Likes

Jeg har bodd i midtøsten i årevis. Be my guest… forklar oss hvorfor disse barna opplever disse tingene:)