Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Nå skriver vel Dean Chemerinsky en respons på dette brevet og redegjør, så helt ille er vel ikke dette bilde hvis man skal tro på universitetetsledelsen selv som identifiserer seg som jødisk:

Response from Dean Chemerinsky:

Kenneth L. Marcus’ article, “Berkeley Develops Jewish-Free Zones,” paints a misleading picture of what happened at Berkeley Law. There is no “Jewish-Free Zone” at Berkeley Law or on the Berkeley campus. Indeed, as Mr. Marcus advocates, and as I explained in a recent message to the Law School community: “The Law School has an “all-comers” policy, which means that every student group must allow any student to join and all student organized events must be open to all students.” I know of no instance in which in this has been violated or there has been any discrimination against Jews. I have been in regular contact with our Jewish students about this.

Mr. Marcus points out and identifies some student groups that adopted a statement drafted by Law Students for Justice In Palestine condemning Israel. But what he does not mention is that only a handful of student groups out of over 100 at Berkeley Law did this. He also does not mention that in a letter to the leaders of student groups I expressed exactly his message: excluding speakers on the basis of their viewpoint is inconsistent with our commitment to free speech and condemning the existence of Israel is a form of anti-Semitism.

Finally, it is important to recognize that law student groups have free speech rights, including to express messages that I and others might find offensive.

5 Likes

Det er ihvertfall ikke slik at Norge har blitt et friere land på alle måter. Muligheten til å bevege seg fritt er feks blitt kraftig innskrenket for barn gjennom nettopp de femti årene fra omkring 1970. Både pga nedbygging med veier og bygninger og pga heldagsbarnehage for de fleste. Påstår noen at det er større frihet for barn lukket inne bak gjerdet i en barnehage så er det løgn, simpelthen. Noen har selvsagt fått “i pose og sekk”. Men for flertallet har det funnet sted en ekstrem innskrenking av bevegelsesfrihet og handlingsfrihet. I 1970 var det også helt vanlig at barn fikk kniv som de kunne ha med seg når de fartet rundt omkring på egen hånd. Jeg selv fikk min første speiderkniv da jeg var fem år gammel og øks da jeg begynte på skolen. Og med den hugget jeg trær. Så det var altså ikke for at vi skulle kunne forsvare oss mot innvandrerbander… For 10-15 år siden kunne Gunnar Breivik ved Idrettshøyskolen ennå reise rundt og holde foredrag der han oppfordret foreldre til å gi barna kniv. Men det ville nok ikke gått i dag. Mye tap av frihet skyldes også en hysterisk form for “omsorg”, men som tildels er forståelig nettopp fordi omgivelsene har blitt farligere. I store deler av USA har dette vært enda verre gjennom lang tid. Amerikanske slektninger av meg var overrasket over hvor fritt barn kunne bevege seg her uten noen større risiko. Den forskjellen var mest påfallende for et par-tre tiår siden, men også da min søster med familie flyttet hit i 2015. Men nettopp i løpet av de årene de bodde her frem til ifjor så endret dette seg radikalt. Innvandrergjenger kom med T-banen vestover for å rane og trakassere. På østkanten har det vært slik siden 1990-tallet da den 14 år gamle Joe Erling Jahr ble overfalt av en gjeng somaliere. Sånn sett er det opplagt løgn at “vi” har fått mer frihet. Men, igjen, selvsagt, noen kan ha fått i pose og sekk og gir blanke faen selv når barn ranes og jages med øks, jenter voldtaes osv… At de barna ble utsatt for det der nå nylig, det har knapt blitt nevnt i mediene. Når jeg søkte etter det nå fant jeg det bare hos Hege Storhaug og bak betalingsmur hos Bærum Budstikke. Faen til “frihet”…

6 Likes

Du har dessverre helt rett.
Jeg jobbet i USA for en del år siden. De var stolte og fortalte meg som utlending at «USA is a free country. The freest country in the world»
Jeg svarte at det er bullshit og fortalte dem om Norge. Vi kunne f.eks gå hvor vi ville uten fare. Ta T-banen alene en fredag kveld, uten frykt. Etc etc.
De trodde knapt hva de hørte. Ingen av mine venner turte å ta T-bane til kino i Chicago. Ingen turte gå i bestemte bydeler.
Nå kan vi ikke det i Norge heller i samme grad. Dagens unge skjønner ikke, for de vet ikke hva frihet var.
Neste er «gated communities». Folk kjøper boliger i bevoktede områder og føler seg frie.
Not me.
Oslo var «verdens beste plass å bo». (VAR)
Vi ligger noen år bak Sverige.

3 Likes

Okt 2022, Vedum om økt skatt;
Fellesskapet trenger mer penger. Om vi ikke gjør dette, kan vi måtte kutte i sykehus, forsvar eller andre ting.

Norge tjener ca 700 milliarder EKSTRA på olje og gass i 2022, ja faktisk så mye at landet etterhvert blir betraktet som krigsprofitør.

Er jeg stokkdum å påstå at Vedum og Støre er løgnhalser?

16 Likes

Det er penger som skal rett i oljefondet. Ikke på statsbudsjettet. Slik jeg oppfatter det.

4 Likes

3.5% av disse kan isåfall uansett benyttes på neste års budsjett.

3 Likes

Anbefaler å oppdatere kunnskapen litt ang. overgrep og vold mot barn. Det er hovedsakelig familie, kjærester og venner som voldtar og driver med vold mot barn og unge i Norge, greit å ha med i bagasjen før man peker fingre på f.eks. innvandrere. Men de er lettere å skylle på enn de man er mest glad i da. :slight_smile: :

image

image
image
Statistikk overgrep [2021] - Overgrep.no

Før man også sier at innvandrere står for mer kriminalitet nå enn før bør du nok også oppdatere oversikten på det området: Kriminalitet (ssb.no)

2 Likes

Drøy debattform, flagget denne.
Hold deg saklig.

1 Like

Å avlede fra det saken gjaldt på den måten som Christian gjør er både skamløst og løgnaktig. Akkurat som det å være innvandringstilhenger uten virkelig å ofre noe av betydning selv, og på trygg avstand fra de områdene hvor folk har betalt den høyeste prisen også er det. Det er det “drøye”. Langt hinsides drøyt.

3 Likes

Trenger sånn sett ikke være noe motsetningsforhold der da.

3 Likes

Det er en grunn til at Sverige har stemt som de har gjort i det siste. Man kan gjerne fortsette å gå med skylapper på, men det vil bare skade barn og barnebarn og kommende generasjoner…

1 Like

Dette er helt korrekt. Vi får en sinsyk dobbeleffekt av å kunne fylle opp fondet med cash samtidig som børsene faller og ting er på billigsalg.

8 Likes

Når 1 av 3 i fengsel er innvandrere, så tenker du, “åh bare? Vi er verste skurker”

Det er faktisk mer enn oss, da populasjonen av dem med innvandrerbakgrunn er 18% i Norge.

1 Like

Får rette teksten min til “Innvandrergjenger på gata”/urolighet for å gå fritt ute som var temaet. Det er i egen seng man bør være mest redd. Synes det er veldig synd at ikke media/politikere har mer fokus på vold i familien, og å prøve å bedre holdninger/adferd der så langt det går mer. Er i mine øyne problem nr 1 i Norge i dag. Og veldig mye av kriminalitet og jævelskap vi kommer til å se de neste 20 årene kunne vært hindret av bedre hjelp og adferd fra foreldre i dag. Veldig mye av kriminaliteten er barn av fæle foreldre.

4 Likes

Sammen med 3,5% av hele oljefondet :stuck_out_tongue:

… men “opptil” er vel egentlig greia. Når inflasjonen er lav kan man bruke opp mot maksen, når inflasjonen er høy, så burde man bruke lite.

1 Like

Diktatur og korrupsjon er enda dyrere i det lange løp.

2 Likes

Norge skulle holdt seg til lovgivningen før trigger happy Støre kom på banen. Dvs. Solidaritet i andre former som kun humanitær hjelp. Husk på at det kommer en prislapp etter alt dette også. Gjenoppbyggning.

Gled deg til den regningen.

Hjelper ikke mye med humanitær hjelp hvis Russland hadde overtatt Ukraina.

4 Likes

En prislapp vi alle bør se på med glede fordi vi slapp å ofre våre liv for friheten Ukraina har ofret så mange liv for

6 Likes

Du får diskutere det der i Russland tråden. Jeg bryr meg mer om de som sliter i Norge og den meget lite solidariteten som vises for dem fra staten, kontra prislappen til verdensproblemer.

Bare tidsspørsmål uansett før alles øyne skuer på den ujevne balansen.

Men gå til Russland tråden. Da moderatorer her liker å bestemme hva som er politikk og ikke.