Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Vi sitter nok med fasiten på det nå gitt. Utrolig at folk fremdeles klarer å innbille seg at svindelen fungerer lenge etter at svindelen er avslørt.

1 Like

Ja, dette måtte jo komme. Det er bare typisk politikere å være så j… bakpå! Hvorfor klarte de ikke å ha dette klart før sommeren feks? Alle så jo dette for et halvt år siden.

Det er som @anon80503862 Har diskutert flere ganger. Polikerer legger ikke to pinner i kryss for å avverge en krise. Først når krisa er et faktum begynner ting å diskuteres.

3 Likes

Bra. Dette trengs.

Jeg mener ikke at systemet eller situasjonen er perfekt bare at man må finne en måte å tjene på verdifull vannkraft på samtidig som man ikke flår forbrukerne. En slik måte kunne vært å reversere skillet mellom nettselskap og strømprodusenter slik at nettleien kunne blitt mer subsidiert av markedsprisen på strøm. Dvs. at man tar bort energileddet i nettleien for norske kunder privat og næringsliv. Tviler på at det er ulovlig ihht. EU regelverk å ta bort nettleie og evt. få kraftprodusentene til å betale nesten all nettutbyggingen. Vi kan sikkert vri systemet litt og få det bedre enn de tiltakene vi har i dag.

3 Likes

Ja, nettleien var det første jeg tenkte at det burde gjøres noe med (når vi begynte å diskutere dette for et år siden…). Den er jo der for å sikre at nettselskapene har penger til å vedlikeholde og oppgradere nettet. Når overskuddet deres går i taket burde den vært det første som ble kuttet.

Synes det er rart dette ikke har vært mer diskutert.

2 Likes

Det er helt sikkert mulig å legge på en ekstraavgift på nettleie til produsenter i visse prisområder som gjerne er avhengig av markedsprisen på strøm. Denne ekstraavgiften kunne blitt brukt til å senke nettleien som aktører på kundesiden må betale.

Jepp, mer komplisert er det ikke, nåsom kapasiteten på eksportkablene er (mye) større enn kraftoverskuddet så importerer vi europeiske strømpriser.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Du får ikke oppslag om du er i forkant av en krise, da ser du bare spøkelser

4 Likes

Australia har jo knapt hatt smitte da de slo brutalt ned på den så kanskje ikke så rart.
Selv Norge har fortsatt 42% høyere dødsrate for COVID enn Australia.
Tallene er nok ikke så oppsiktsvekkende som en del vil ha det til tror nå jeg.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Hvor er det du har det fra? :exploding_head:

Vaksinen reduserer antall smittede, sykehusinnlagte og døde. Den er ikke like effektiv som diverse andre vaksiner vi tar. Dessverre.

3 Likes

Selvsagt. Alltid noen som ikke evner å se helheten :wink:

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Alle vaksiner, medisiner osv gjennomføres av produsenten også har myndighetene oppsynet med studiet for å sjekke at det har blitt riktig gjennomført. Noe som fungerer bra. Medisiner uten effekt kommer ikke ut på markedet og selskapene går konkurs. Medisiner med effekt kommer ut på markedet.

… Alle Covid-19 vaksinene som har blitt godkjent har hatt en kontrollarm og studien antar jeg har vært dobbelt blind, så hverken de som ga vaksine (eller narrevaksine) eller de som mottok den visste hva de fikk.

Men selvsagt, hvis du har null tro på alt moderne medisin er bygget på, så forstår jeg at du krever mer.

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Studier er vel og bra det men man kan jo også ta en titt på hvordan sykehusinnleggelser fordelte seg mellom vaksinerte og uvaksinerte. Var vel ganske åpenbart hvem som kom best ut der. For meg er real life fakta godt nok.

4 Likes

Ikke svar trollet som maser om Corona i tide og utide! Denne tråden skulle ikke bli en ny Corona konspirasjonstråd. Vedkomne bør f0 seg en pause…

4 Likes

De måtte gjennom de samme studiene som vanlig.

Bivirkningen er såpass sjelden at størrelsen på studien, på noen tusen, ikke var stor nok til å fange den opp. Sjansen for å få blodpropp er 1:55000 iflg et kanadisk studie. 1:88000 iflg en australsk studie.

6 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes