Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

20-30 år for cannabisolje i bagasjen?

Kan du dokumentere det? Vise til en dom eller noe slikt? Eller er det bare noe du mener igjen?

Her er en tilsvarende sak fra internt i USA. Og det gjaldt bare å ha med marihuana over delstatsgrenser.

Hadde du som nordmann blitt tatt med en joint i en tollkontroll ved innreise til USA hadde du vært fucked så jævlig.

Moro at folk later som at de ikke vet at fengselsstraffene i USA er helt absurde plutselig.

8 år ble fort til 20-30 år… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Forøvrig enig i at fengselsstraffene kan være helt absurde.

1 Like

Han du viser til der fikk 8 år for 1.3 kg marihuana, Brittney Griner fikk 9 år for cannabisoljen som helt sikkert ikke ikke måles i kg. Siden du sa 20-30 år hørtes det ut som om du mente at hun ville fått en strengere straff i USA, noe som åpenbart er feil.

For artikkelen din under:

Meanwhile, in 2015, Louisiana lawmakers passed a bill to reduce the maximum sentence for marijuana possession, bringing the state’s laws more in line with the national average. On a fourth conviction, the maximum became eight years, down from 20. But the law did not apply retroactively.

3 Likes
1 Like

En amerikansk statsborger ville muligens fått en noe lavere straff.

En utenlandsk statsborger ville vært ferdig med livet.

Da roer vi oss ned.

Frem til noen klarer å finne en person som har fått 20-30år fengsel i USA for samme mengde canabis olje, så ser vi den påstanden som usann.

3 Likes

Hvor er de 20-30 årene? :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

If you are convicted of drug smuggling in federal court, you could face a potential punishment of 10 years to life in prison and up to $5 million in fines,

Tingen med straffeutmåling i USA er at det er helt arbitrært og opp til dommeren. Du kan få mindre eller du kan få mer.

Men at du risikerer 20-30 år i fengsel er et faktum. Ikke dermed sagt at du garantert får det.

Poenget var at det er LATTERLIG at USA kritiserer straffeutmålingen til Russland, når de selv har noen av de mest absurde fengselsstraffene i hele verden.

Er det virkelig noen som klarer å være uenig i dette faktumet også?

Du sa at man hadde fått 20-30 for tilsvarende i USA. Kan du dokumentere det, eller bare lyver du? :clown_face::clown_face::japanese_goblin::joy::joy::joy:

Kom med et eksempel da?

2. mai 2017. Norske Kristoffer: Soner i livsfare John Kirstoffer Larsgard ble dømt til sju og et halvt års fengsel for å ha kjøre mot kjøreretningen i Winslow, Arizona i 2012, og har senere saksøkt myndighetene for mishandling i fengsel. John Kristoffer Larsgard ankommer rettssalen i Phoenix i rullestol. Da han startet soningen for fire år siden gikk han på to ben inn i fengselet. For anledningen har han byttet ut den stripete fangedrakten med dress. — Fengselslege Karen Barcley og helsepersonalet har vært min største trussel i fengslet, ikke medfangene, skriver John Kristoffer Larsgard, på spørsmål om hvem som er hans største trussel i fengslet. Vi Menn måtte smugle inn spørsmål til ham under rettsforhandlingene. For familie og media er det blitt umulig å møte Larsgard. Det bygges en mur av taushet rundt det som skjer med nordmannen i fengsel. Moren Liv Larsgard (74) stiller spørsmålet om fengselet helst vil se ham død. Det kan bli billigere for fengselet enn å betale for skadene de har påført ham, sier hun. 24. september 2011 var dagen da livet tok en dramatisk vending for Larsgard. Med moren i passasjersetet kjørte han mot kjøreretningen i en enveiskjørt gate i småbyen Winslow, Arizona etter å ha blitt vist feil av leiebilens GPS. (se egen sak om dette). I syv måneder satt Larsgard varetektsfengslet før saken hans kom opp for domstolen. Til tross for at ingen kom fysisk til skade, ble han kjent skyldig i fire tilfeller av forsøk på grov legemsbeskadigelse med dødelig våpen (bilen). Dommen lød på syv og et halvt års fengsel. Under soningen har Larsgard knekt nakken og blitt påført så store skader at han så seg nødt til å saksøke fengselsmyndighetene.

Se mitt forrige innlegg. Hva du er uenig i må gudene vite.

Dette er ikke et forsvar av rettssystemet i USA generelt, men her står det at de gir maks 5 år for 1 kg eller mindre av hashish oil hvis dette er “1st offense”.

1 Like

Jeg tror at mange av de som valgte å ikke påta seg koronavaksinen er pga. manglende data om langtidsbivirkninger. Har vært svært mange tilfeller hvor godkjente FDA-medikamenter plutselig blir tilbaketrukket etter å ha vært i markedet i 5-10 år pga. alvorlige bivirkninger som ikke har vært kjent før. Massives av anti-acne medisiner bl.a.

Som du sa, alle medisiner ødelegger kroppen på en eller annen måte.

Jeg synes i tillegg at det blir alt for naivt å stemple alle som ikke tok koronavaksinen for “anti-vaxxere”. Unødvendig generalisering.

5 Likes

Det har vel heller ikke jeg påstått?

Jeg kan ta feil, men jeg er ganske sikker på at de straffene gjelder smugling over delstatslinjer. Og at det er noe helt annet når det gjelder smugling over selve grensen.

1 Like

Frem til noen kan vise en case hvor noen faktisk har fått 20-30år for å bli tatt med canabis olje ( som man putter i en vape). Så er den påstanden fortsatt usann.

Skjønner at noen har et stort USA hat, men komm ann.

Siden noen ikke skjønte poenget så er første demping utdelt.

4 Likes

Er bare noe jeg tilføyet.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes