Nei, det er det som er så sabla merkelig.
Rommene er bedre isolert etterhvert som tiden er gått og vi har fått gjort oss ferdige.
Men har reagert tidligere på at selv om vi ikke har vært hjemme så har forbruket vært relativt høyt.
Vi har 1 varmepumpe, 1 VVB 200 liter ny type, varmekabel i gang og på bad ( under 1000 watt på begge), og en liten panelovn i gangen utenfor soverom oppe. Thats it.
På sommeren på dager når sola koker, varmepumpe går ikke og ovnen oppe er av. Selv da står det vi har 30-40 kWh forbruk på 1 døgn…
Men som sagt, jeg skal gå over å måle forbruk på forbrukere. Og sjekke hvor mye som går på fasene inn kontra hva AMS rapporterer.
Grunnen til at jeg er skeptisk, er mønsteret på ca 1000kWh+ økning hvert eneste år. Uten unntak. Hadde det vært litt opp et år, ned et annet. Opp igjen, osv. Så kunne det vært litt pga. ulike temperaturer gjennom årene. Men når det er et slikt fast mønster så er det noe som ikke stemmer. Enten har jeg en “strømtjuv” jeg ikke vet om, eller så er AMS måleren på bærtur.
@bamse Hvis det hadde vært et hopp i forbruket året den ble satt inn. Ja, da kunne jeg sett logikken. Men ikke når det kommer gradvis over 5 år, med ca samme mengde hvert år. I et hus som blir pusset opp og isolert til det bedre.