Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Interessant at det beste Russland klarer å gjøre med gassen de ikke selger er å brenne den opp :stuck_out_tongue:

Jeg fikk tilbud om 5år fastpris igår til 28øre. ( i NO2/No1).

Men fysisk lokasjon var litt for langt unna og det var lit for stor mengde strøm som minstekonsum.

Så det finnes dealer, men det er for større aktører og noe småbedrifter ikke får ta glede i.

1 Like

Var det en kommune som ville at bedriften skulle flytte på seg og benyttet strøm som lokkemiddel?

Nei, det var en vanlig kommersiell deal som kraftkrevende industri kan inngå i områder hvor sånt er mulig.

1 Like

Godt vi har kabel til UK da.

1 Like

Dette er maksprisen i UK som går opp med 80%, fra ca 2000 pund til ca 3500 pund (årlig, for privatpersoner).

1 Like

Jeg tror den prisen også inkluderer gass.

Funker jo ikke dersom resultatet er at de heller blir hjemme hvor de forbruker mer strøm enn de ville gjort ved å dra på hytta.

2 Likes

Europa bestemte selv for å slutte å kjøpe gass fra Russland for lengst.

Var jeg Putin så hadde jeg ikke solgt ett eneste atom. Skrudd av krana på dagen.
Når man er i krig kaster man heller mat på dynga enn å gi det til fiender.

2 Likes

Putin selger 20% til prisen av 100%. Selger han 0% så får 0%. Det går jo ikke når du har et land å drive. Europa burde droppe å kjøpe de 20% av han, så blør han også.

4 Likes

Hvor mange er det som skrur av strømmen hjemme om de skal på hytta en helg? Totalforbruket øker garantert.

2 Likes

Ja, for Europa driver med dobbelt moral.

Europa har i hvert fall moral, men ingen er perfekte.

Begge parter skulle ha kuttet av gassen, så får Putin seile sin egen sjø.

Bedre med dobbeltmoral enn ingen moral.

Moral har ikke høy status i krig. Det har derimot intelligens.

Han får betalt fullt ut, for en femtedel, og kan humre og le imens gassen står å brenner og lyser opp kartet som en påminnelse om hvor vi står.

Ja, det er jo tydelig at russerne mangler begge deler på slagmarken. Om det var veldig intelligent av puta å gå til krig mot Ukraina er det nok delte meninger om.

Vi fremstår som ikke som den smarteste parten hittil…
Men det får så være. Vi får kose oss med høye regninger takket være de valgene.
Flere kostnader blir det…

Krig er dyrt!!!

Interessant.

3 Likes

lol…