Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Og jeg så tidligere at strømprisen i Frankrike gikk opp med 25% i dag.

Er det på tide at folk begynner å snakke sammen og koordinere i EU ? :slight_smile:

2 Likes

Hvem er vi?

Hvorfor skal “vi” kose oss med høyere regninger som en følge av at puta struper gasskranene, invader Ukraina, og bruker energi som en brekkstang inn i det europeiske fellesskapen, og mot Nato for å skape politisk splid og sosial uro.

Det er jo bare å se på hvordan SV og Rødt omtaler dette, men de har jo selvsagt sin egen agenda som er farget at deres politiske opphav.

Finner det dog underlig om folk på et aksjeforum ikke evner å se gjennom den retorikken til de politikerne som spytter ut ord som “MARKED” OG “BØRS” i enhver debatt de slipper til i, som om det var de verste skjellsordene på denne jord.

1 Like

Europa har gjort seg avhengig av russisk gass. Og selv valgt å redusere import. Så da blir det sånn.

Enjoy.

1 Like

Vi sanksjonerer Russland, så Russland sanksjonerer oss. Vesten har vist stor vilje til å utsette oss selv for økonomisk skade, så lenge vi også rammer Russland.

6 Likes

Jeg tror Putin har visst hele tiden at sånn som energisituasjonen Europa har satt seg i har han balletak som bare skviser seg til utover høsten.

Jeg tenker de burde bare ha kjørt på med nordstrom 2 ledningen, og ha en ambisjon på sikt om å gå bort fra russisk gass. Nå blir det sånn MDG-tankegang der en skal slutte med norsk petroleumsnæring uten å ha en plan hvordan man skal erstatte det.

3 Likes

Europa har da vitterlig ikke valgt å redusere importen av russisk gass. Denne latterlige påstanden viser jo bare at du er fullstendig frakoblet virkeligheten.

Ja, og det er en smerte og en skade som vi bare må tåle, og klare å stå i. Det finnes tross alt ingen andre alternativer.

1 Like

Hjelper ikke om du har aldri så mange rørledninger når puta skrur igjen kranen.

Da har du svaret på eget spørsmål, gitt av deg selv.

Det var vel ikke Puta som valgte å skrinlegge nordstrom2 helt på målstreken?

Floppen. Dette er andre gangen du ikke kan beherske ditt engasjement, og tyr til personangrep. Så vennligst blokker meg.

Jeg tror også at du ikke forstår helt min tankegang og skrivestil.

Jeg er her for å ha en prat, le, kommentere og lese innlegg-ikke krangle under beltestedet.

Fordi jeg er bare på besøk på tekinvestor midlertidig. Jeg orker ikke din aggressive holdning.

Når mine aksjer er solgt, så er jeg borte, men inntil da, bare diskutere med vennlighet og så modent som mulig.
Takk.

1 Like

Tolker du mitt innlegg som at jeg mener vi skal kose oss med høyere strømpriser?

Nei, men siden de allerede hadde redusert eksporten betydelig i den eksisterende rørledningen så hadde det ingen hensikt å åpne en til.

Kan du utdype er du snill, hvilke personangrep du referer til, slik at jeg kanskje bedre kan forstå din tankegang og din skrivestil?

Til info: Energiprisene er høye over hele verden.

Vel, det aktuelle eksempelet som diskuteres så ble det motsatt hevdet - altså at de totalt forbrukte mer strøm ved å være hjemme enn når de drar på hytta. (Bl.a pga det ble mer vedfyring på hytta.)
Kan vel ikke slå av all strøm på hytta heller.

Bare ta ting med en klype salt, ok? Jeg er proppfull av ironi, sarkasme og galgenhumor. Men sånt er ikke lett å se uten emoji og det der.
Bryr meg ikke hard språkbruk eller om du kaller ut offentlige personer, partier eller medier o.l. men, insinuere at privatpersoner er det og det pga ulike syn, er ikke noe særlig.
Just chill man. Mkay?

2 Likes

Dette er et eksempel på unødvendig språkbruk.

1 Like

Når det er sagt, så vil jeg understreke at jeg er for ytringsfrihet. Moderering er ikke et sted for meg, vi bør så absolutt si hva vi står for og få mene akkurat det man vil. :slight_smile:

4 Likes
9 Likes

Etter ønske fra Rema sådde Jostein Skaga store mengder med gulrot. Da frøene var i jorda, kom kontrabeskjeden. HUNDRE TONN PÅ SKULDRENE | Klassekampen

Dette burde vært nok til å stille i det minste noen hos Reitan for en domstol og få dem dømt. Dvs om det hadde eksistert tilsvarende lover og regler for mer eller mindre psykopatiske oligarker som for “vanlige folk”.

[Våren 2012 } besøkte Jens Stoltenberg Goldman Sachs’ sjef, Lloyd Blankfein, i New York, og ble «imponert» over «innsiktene» han der fikk formidlet om finanskrisen i 2008. Bergens Tidende Debatt, 3 September 2012. Finanskapitalens Brunsnegler

1 Like