Er ikke så aktiv på de trådene som ikke er selskapsrelatert og mulig dette er feil tråd, men da får innlegget flyttes til korrekt i tilfelle.
Mye prat om strøm og kostnader forbundet til dette, hvor ille det har blitt for mange og værre skal det nok uten tvil bli, nok om det.
Det fantastiske med dagens strømstøtteordning for husholdninger er at ALLE mottar støtte, også de med fastprisavtale under 87,5 øre inkl.mva.
Mens de fleste husholdninger må redusere sitt forbruk, ikke fordi de vil, men faktisk fordi de MÅ så sitter det noen prosenter av befolkningen og høster ekstreme inntekter på strømstøtteordningen.
Flere av disse kan ha gjort eller kommer til å gjøre dagens ordning til en ny inntektskilde, rett og slett betalt av staten dersom man bruker mest mulig strøm.
Sannheten er nemlig den, at jo mer strøm man bruker jo mer får man utbetalt i måneden, genialt? Ja, helt genialt.
Dette er en hån og en skam av dimensjoner, det værste er ikke at dette smutthullet har vært der og nå er blitt oppdaget, det værste er at hullet ikke tettes!
Jeg fikk nettopp faktura fra min kraft leverandør, pålydende NOK 650,09.- for 1511,828 Kwh. Dagen etter fikk jeg oppgjøret fra nettleverandøren, pålydende en tilgode giro på NOK 4,654,43.
Sum summarum har undertegnede fått utbetalt NOK 4,004.- for å bruke 1511 kwh.
Hvordan i svarte helvete er dette mulig i Norge i 2022?
Så kjører man på, ødsler så mye strøm som man kan inntil 5000 kwh gitt dagens ca pris på 3-400 øre så vil man de neste 5 årene dra inn ca. 900,000. Dette altså mens deler av befolkningen gjør hva de kan for å spare for i det hele tatt kunne betale sine strøm regninger.
Øker prisen til 6-800 øre snakker vi nesten 2 mill på 5 år.
Mange tenker sikkert, hvorfor er du så dum Roger og skriver dette?
Dette smutthullet er ikke lenger en godt bevart hemmelighet, folk med slike ordninger har for lengst gått til media og skrytt av det, spørsmålet er da når det er kjent, hvorfor snøres ikke denne sekken igjen?
Jeg vet ikke årsaken, men enkelte politikere er alltid så opptatt av å ta fatt i slikt, men mulig at de selv sitter med gunstige fastprisavtaler og derav lar man det ligge.