Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Termometeret mitt for virtue signalling eksploderte når jeg leste dette. Måtte sjekke om det var ekte.

6 Likes

Tenker MDG kan ta seg en bolle igjen. Hadde de fått bestemme hadde vi vært landet som trengte nødhjelp, og situasjonen i hele Europa ville vært betydelig verre uten olje og gass fra Norge.

Mijø- og klima er viktig, men ikke på måten de gjør det hvor de skal rive ned alt som fungerer, i stedet for å lage nye bedre løsninger som er klimavennlige og utkonkurrerer det etablerte. Det er det som må være målet. Ikke å ødelegge det vi allerede har skapt, uten å ha fungerende alternativer.

4 Likes

MDG har tilbrakt tiden etter valget i Skyggenes Dal pga. pandemi og den påfølgende strømkrisen/energikrisen. Nå var det vel på tide å stikke hodet fram. Men selv om partiet har et åpenbart markeringsbehov, er det lov å puste med magen.
Det er relativt korttenkt når enkelte partier i dag, to uker etter invasjonen, vil ha vedtatt hvor mange flyktninger Norge skal ta i mot, og tallfeste en 1500 milliarders Marshallplan.
Foreløpig vet vi ikke en gang hvem som har kontroll i Ukraina når denne krigen en dag er over og støvet har lagt seg.
Det beste man kan si om forslaget fra MDG var at det var fint med et livstegn, fortsatt gode intensjoner og ikke minst få bekreftet at partiet fortsatt er blant oss.

1 Like

Lukesjenko hevder på sin side at Ukraina ville gått til angrep mot Hviterussland, hadde det ikke vært for Russlands«forebyggende angrep»,

Comic book uttalelse :joy: For noen evneveike idioter!!

2 Likes

Og nå har Russiske fly bombet bygder i Hviterussland med missiler fra Ukrainsk luftrom.

Kanskje svenskene har gjennomført “The Trollhättan Project”?

1 Like

Politikere slutter aldri å imponere

bilde

Håper de kvitter seg med denne loven for alle flyktninger i det minste

Hva er greia med Iran og USA nå da?

2 Likes

Russland ber Iran om tjenester. For å forsøke å holde USA i ro, og evt bruke Iran som lynavleder.

Usa : kan dere signere en atomavtale?
Iran: nei, vi må bli en atommakt så ingen finner på å angripe oss. fuck off!

3 Likes

A majority of voters, 63%, said they disapproved of Mr. Biden’s handling of rising costs, the president’s worst rating on six policy issues surveyed in the poll. Meanwhile, 47% of voters said Republicans were better able to handle inflation, compared with 30% who preferred Democrats.

Underscoring the political problem for Democrats: More voters said that Republicans had a better plan to improve the economy, 45% to 37%, even though Sen. Mitch McConnell and Rep. Kevin McCarthy, the party’s leaders in each chamber, have advanced few specific economic-policy proposals they would pursue if they controlled Congress.

The survey also found Republicans making gains among minority groups. By 9 percentage points, Hispanic voters in the new poll said they would back a Republican candidate for Congress over a Democrat. The two parties had been tied among Hispanic voters in the Journal’s survey in November.

Democratic margins also eroded among Black voters, who favored a Democrat for Congress by 35 percentage points in the new survey, down from 56 points in November. Support for a Republican candidate rose to 27% among Black voters, up from 12% in November.

Inflasjon er flott for det partiet som har makta. Og hjelper ikke at spesielt arbeidere med lav inntekt begynte å mislike covid-politikken til demokratene de siste månedene.

Hvis inflasjonen fortsetter, og det ikke kommer en stor seier for Biden på ett eller annet området, så kan demokratene gå på ett helt sykt nederlag i mellomvalget i november.

Men det er fortsatt lenge dit, så mye kan skje på veien. Det viktigste blir nok om inflasjonen fortsetter å være høy eller begynner å løse seg opp. Går den enda høyere begynner det vel å bli bortimot umulig for demokratene å gjøre ett godt valg.

3 Likes

Smart mann, smarte tanker.

7 Likes

Nå må det ha klikket totalt for sv,trodde aldri jeg skulle noen gang få oppleve at de vil at skatten skal senkes ? Må være feil i reportasjen ? Og ikke er det 1 April.

3 Likes

Jeg var ikke klar over at det ble mindre inflasjonspress med senkede skatter :rofl:

2 Likes

Anbefaler denne til de som ikke har sett den enda. Takk Jcp for linken, utrolig bra timing å komme ut med en slik video nå :slight_smile:

6 Likes

Snadder :drooling_face:

2 Likes

Har spist der noen ganger i jobbsammenheng, og det har alltid gnagd litt at det er veldig subsidiert. Nå er det rimelig i mange statlige kantiner, men dette (tror jeg) er den mest subsidierte jeg har besøkt.

4 Likes
2 Likes

Minner meg om denne:

Skrekkpropaganda for dere som er foreldre :slight_smile:

2 Likes