Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

image

Finnes mange varianter av denne ut fra hvor tegneren står politisk, men det gir litt mening :slight_smile:

6 Likes

Nei, det vil jeg ikke si.

Benito Amilcare Andrea Mussolini was an Italian politician and journalist who founded and led the National Fascist Party

Btw, jeg sa ikke at FrP er facister, jeg sa at hun dama her er til høyre for FrP som er det partiet som er på tinget som er lengst til høyre i Norge.

Frp og Venstre er egentlig ganske like. Venstre er mest liberalistiske mens Frp er mest fokusert på skatter og avgifter. Å sammenligne dem med Kommunisme/fascisme/sterk stat er absurd !
Både V og Frp er for MINDRE STATSMAKT.

1 Like

Fascisme=Staten er alt.

Egentlig helt motsatt av hva Venstre og FRP står for. I teorien.

3 Likes

Det er misbruk av populisme jeg dømmer partier hardest for. Der er Rødt og FRP de siste årene relativt sett verst i norsk politikk, med SP/SV/MPG noen hakk bak avhengig av sak. Liker ingen av de partiene, selv om FRP har kalkulatoren i behold i mange saker som omhandler økonomi, men moralkompasset og kompetansen kastet ut av vinduet i saker som omhandler folkegrupper og menneskeverd, med unntak av pensjonister som de støtter greit. Trekkene FRP har fra tradisjonelle fascistiske partier er det med fremmedgjøring av grupper som resten kan hate, som er en av pillarene man tradisjonelt må ha med for å samle nok av befolkningen til å komme til et fascistisk styresett. De har etter mitt syn gått alt for langt i å gjøre innvandrere til et symbol. Det samme kan sies om Rødt og SV i sin kamp for å få rike/vellykkede til å hates. Ingen av delene er greit, og derfor tilgir jeg heller ikke disse partiene. De leker i mine øyne med ilden når det kommer til samfunnet jeg vil leve i, hvor alle er verdsatt og man forstår hvilke roller alle har i samfunnet for at det skal fungere bra sammen. Det er ikke rom for hat av en gruppe basert på hvem de er/hva de har der. Hat må holdes til individet for handlinger de har gjort/gjør, ikke grupper.

5 Likes

Suksessen i Norge har vært veksling mellom H og AP (Jeg synes Jens var utrolig mye bedre enn Jonas som prøver å gjøre grundere (rike) til fiender) og at ingen har gjort store fadeser. I alle fall mye mindre enn i de fleste andre land. Jens skal ha mye av æren for oljefondet.
Så har vi Frp & V på den ene siden og SV og Rødt på den andre.
Jeg håper Ukraina krigen får folk til å innse at Rødt og SV er helt :face_vomiting:

Vi er utrolig heldige. Jeg bare reagerer når noen prøver å sammenligne Frp med fascisme. Jeg tror Frp er midt mellom Demokratene og Republikanerne i USA.

5 Likes

FrP er langt til venstre for demokratene i USA :smiley:

image

Tror kanskje du har tolket utsagnet mitt litt vel mye. Hvilket parti er det som er lengst til høyre på stortinget? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hmm, lurer på hva som blir neste parti inn i varmen. Skulle hatt noe sånt som “ærlighetspartiet” nå, etter at gjengen stemte seg selv fri for straffeforfølgelse. :stuck_out_tongue:
Stortinget gir seg selv nye privilegier – Document
Slik stanset Stortinget den kritiske kontrollen av seg selv (aftenposten.no)

Forøvrig kom jeg over en relativt viktig sak som har gått under radaren for mange: Sak - stortinget.no
Oppdeling igjen av fylkene satt i lov i sommer. Inntrer 1.1.2024.
Høyre eneste som stemte imot.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

“Men at noen, både i Høyre og Frp, er på Obamas side overrasker ikke Snoen.— Det går også på synet på velferdsstatene, hvor norske Høyre-folk og en del Frp-erer kanskje ligger til venstre også for demokratene. Det har med forskjellen på Europa og USA å gjøre.”

1 Like

…nå som vi hadde det så hyggelig…

1 Like

For amerikanere, så er Norge rene kommuniststaten.

Det er jo egentlig litt komisk å se hvordan høyresiden i Norge liker amerikansk høyre, mens den amerikanske ytterste venstre ligger nærmere politikken de selv fører.

1 Like

Hva er det egentlig du ønsker å fortelle oss med den linken?

Han prøver å fortelle oss det Russland har fortalt han. At krigen er Nato sin skyld og uten dem, så hadde det vært fred og definitivt ingen folkemord, henrettelser, voldtekter. Vi burde bare latt Russland ta Ukraina i fred.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

USA visste at Russland skulle innvader Ukraina før det skjedde. De gikk offentlig ut med det tre dager før.

Russland derimot burde virkelig skaffe seg bedre intel. De trodde Ukraina kom til å kollapse på tre dager.

2 Likes

Gir mening at du liker henne

2 Likes