Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Vi skulle jo bli mere tolerante :rofl:

2 Likes
2 Likes

:joy::joy:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Strømprisen roer seg :slight_smile:
Strømprisen faller kraftig – E24

1 Like

Måten Stoltenberg forholdt seg til regjeringskollegiet under opptakten til bombingen av Libya tyder ikke på at han er spesielt interessert i fred. Støre advarte faktisk i stortinget mot militær involvering i Libya fordi det var en borgerkrigslignende situasjon hvor følgene var høyst usikre. Det gjorde han selvsagt på vegne av regjeringen med Stoltenberg som statsminister. Men det står ikke igjen noen tilsvarende motforestillinger fra Stoltenberg. Og jeg er også rimelig sikker på at det er nettopp derfor han ble aktuell som generalsekretær for NATO: Fravær av motforestillinger, slavisk oppfølging av beslutninger som i hovedsak blir avgjort i Washington. Det dreier seg om en jobb som talsmann/sekretær. Det er i beste fall uklart for meg hva Stoltenberg er interessert i utover å gjøre politisk karriere.

Det ser heller ikke ut til å ha hjulpet “fredsaken” at kvinner har fått politisk makt. Hillary Clinton var av de, om ikke den verste både da Serbia og Libya ble bombet. Madeleine Albright spilte en viktig rolle både ved bombingen av Serbia og med sanksjonene mot Irak. Og om von der Leyen har jeg ikke hørt om noe som har med hverken fredsarbeid eller forhandlinger å gjøre. Ine Marie Eriksen skrøt vel til og med av det de har gjort med Libya og sa hun ville gjort det samme igjen. Så når jeg ser det bildet…

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Ja Stoltenberg har for det meste slått meg som en svak politiker, en dårlig skuespiller og en tafatt person som stort sett jatter med hans internasjonale forbilder.

At han fikk jobben i UN viser hans evne til nikkedukking. Selv om det skal sies at UN har hatt en del bedre ledere også.

Vi må huske, at som Sissener sier, så er det ikke nødvendigvis de smarteste som blir politikere. Men politikerne får likevel mye makt, og selvsagt tilgang til store penger gjennom kontakt med lobbyvirksomheter osv.

Selv har jeg aldri forstått at noen ønsker å bli politiker; men det slår meg at mange politikere ender opp styrtrike.

Bare å ha vært politisk rådgiver åpner opp mange dører i næringslivet; og å være i beslutningsposisjon tiltrekker nok mange korrupsjonsmuligheter.

5 Likes

Det er snakk om hvilke klipp de skal promotere. Skulle tro det betyr hva som dukker opp på forsiden til NRK som forslag.
Alt ligger fortsatt tilgjengelig.

Snakk om at dere blir lett krenket av ingenting.

1 Like

NRK har redusert sine arkiv generelt. Til kun “passende” innhold de siste årene, ikke bare på humor siden.

Patetisk kanal.

3 Likes

Mener du at statskanalen driver og manipulerer folkets meninger? I så fall er vi enige. Det gjelder ikke bare NRK selvsagt. Jeg liker en del av det NRK skriver men man skal selvsagt ta en del med en klype salt, som med alt annet man leser.

1 Like

Får ringe inn og klage på det da, er det den andre siden av saken gjør og får gjennomslag.

Tipper NRK bare er happy med å slette gamle serier. Er så og si ingen som ser på det uansett, selv etter alt arbeidet de har gjort med AI for å få det gamle mer fram i lyset til de som er interessert.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

3 Likes

Hva prater du om? Alt er jo her fortsatt.

Første episoden jeg åpnet av åpen post haha, passer jo ikke så bra i narrativet ditt:

5 Likes

Jonas gjør en glitrende jobb hvis han egentlig er en Høyremann, som muldvarp i Arbeiderpartiet :rofl:
Mesterlig jobb.

Nå forsvinner :

  • Hytte-eiere
  • Bilister
  • Fonds- og aksjesparere
  • Arbeidere i kystkommuner (laks)
  • De >750K
  • De med lite gjeld på boligen (formue)
  • Det blir nok flere etter torsdag (statsbudsjettet) :rofl:
7 Likes

Jeg skrev generelt og noe NRK selv gikk ut med at de skulle gjøre for lenge siden.

Jonas har vel aldri helt hatt teken på kommunikasjon. Noe som er jævlig viktig når man skal gjøre seg upopulær ved å kjøre en stram linje fordi inflasjonen har løpt løpsk.

1 Like

Ikke uten grunn at de prøvde å hente hjem Stoltenberg…

1 Like