Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Tror du ikke de som bare vil diskutere Covid har funnet et annet sted og henge nå da? På tide å tillate vanlige forumbrukere å diskutere Covid relatert politikk syns jeg.

11 Likes

Mulig, har 0 interesse av vaksinediskusjon på TI, men sjekket OBX: Største fallet siden 2000 var i 2008. OBX falt fra ATH 515 til litt over 200. Det tok 5 år før man så tilsvarende nivå igjen. I mars 2020 falt OBX fra ca 940 til 673. I desember samme år var man tilbake på 940.

2 Likes

@Custus treffer veldig godt TI er et børsforum.

Om noe så bør covid diskusjonen her handle om hvordan man tjenener penger på den. Samtidig er det fornuftig å diskutere tema utenfor børs også ( derfor politikk, ukraina etc andre tråder).

Så er utfordringen når et tema senker kvaliteten på børstrådene.

Vi satte opp en innsidertråd for Covid igår for å lodde stemningen for en covidtråd. Det er trossalt innsiderene som sørger for at forumet går rundt, at vi har aksjonærlister fra VPS og annet.

3 Likes

Det er en grunn til at innlegg som omhandler krigen i Ukraina som havner i utenfor designert tråd rapporteres nesten Instant og hurtig fjernes.

Fra foreslått statsbudsjett:
image
Så da får de som ikke har realisert tap enda mer i retur ved realisering etter 6. okt, så vidt jeg har forstått?

3 Likes

Må si at hvis man er biotek-investor, så burde man egentlig ha en ASK pr biotek firma man er investert i. For der kommer det ikke uvanlig 30%-90% fall over natta hvis man er investert pga det fundamentale (ikke TA). Så kan man i hvert fall realisere tapet og få tilbake 37,84% av investeringen.

5 Likes

Er glad for at dere er konsekvente her. Selv om forumet har tråder som omhandler andre saker enn børs, bør forumet være stengt for en hver spredning av ulike konspirasjonsteorier.

2 Likes

Jeg regner med det. Beklagelig vis så er dette en bra ting akkurat nå :flushed:
Hvis man realiserer tapene da. Og for min del ligger disse ikke i ASK heldigvis.
Men håper vel at jeg blir motstander av denne økningen etter hvert :slight_smile:

2 Likes

Og at utbruddet av viruset etter all sannsynlighet kom fra laben i Wuhan

3 Likes

Dette er helt korrekt tenkt. Så bare å spare opp tapet :wink:

Så hvis noen starter en covid tråd for “vanlige folk” men ekskluderer insidere, så er det greit?

Da blir det vel ikke spredning i alle tråder, hm?

1 Like

Katastrofalt!

Hmm, er litt mer her

1 Like

Det måtte bare bli gale nok så våknet svenskene gitt.

«Paradigmeskifte»

For SD har fått tungt gjennomslag, spesielt på to områder: Kriminalitetsbekjempelsen og i innvandrings- og integreringspolitikken.

Svenskene skal igjen satse på atomkraft. Nye reaktorer skal bygges. Samarbeidspartiene vil endre det energipolitiske målet fra 100 prosent fornybart til 100 prosent fossilfritt.

Målene i Parisavtalen skal bestå, men uten at det skal gå ut over svensk næringsliv.

I kampen mot den omfattende gjengkriminaliteten, skal politiet kunne opprette såkalte visitasjonssoner, straffen for gjengkriminalitet skal dobles, og det skal bli tillatt å føre anonyme vitner i helt spesielle saker.

Sverigedemokraterna har også fått gjennom at det skal utredes et generelt forbud mot tigging.

Og fra nå av er det satt en tykk, svart strek over fortellingen om Sverige som det innvandringsliberale fyrtårnet i Europa.

Regjeringen vil minske antallet kvoteflyktninger. Retten til å søke asyl i Sverige opprettholdes, men skal begrenses, og følge EU-rettens minstemål. Arbeidsinnvandringen skal begrenses kraftig, og regjeringen vil også utrede hvordan man skal stimulere til at innvandrere frivillig skal «vende hjem». I tillegg vil de gjøre det lettere å utvise utenlandske borgere som begår lovbrudd. Ordningen med permanent oppholdstillatelse oppheves.

Dette er tydelige seire for partiet som i tre tiår var paria i svensk politikk.

Ja, et paradigmeskifte.

14 Likes

:crossed_fingers: :neutral_face: :crossed_fingers:

3 Likes

“Sverige del 2”

6 Likes

13 millioner for å innrede 1700 m2? Er ting og tang som lukter her.

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/penger-til-barnehospicet-andreas-hus-har-gatt-til-pr-konsulenter_-designmobler-og-reklame-1.16093552

2 Likes

Ikke veldig sjarmerende spør du meg.

“I et innlegg på Instagram, som senere er slettet, omtaler Fallenkvist Anne Frank som «løsaktig» og «kåtheten selv”

[“En av Sverigedemokraternas profiler i Sverige, Rebecka Fallenkvist, er permittert etter å ha kommet med grove uttalelser om den jødiske jenta Anne Frank.”]

2 Likes

Sterk lut de bruker i Sverige ja! Synes flere av tiltakene tross alt virker for fornuftig, med tanke på tilstandene der. Selv om jeg generelt er for flerkulturelle samfunn (fordi vi har mye å lære av hverandre).

1 Like

Hadde de endret seg tidligere hadde det ikke vært nødvendig å gå så langt som nå. Og langt gikk de jaggu.

10 Likes

Når man ser antall skyteepisoder og granatangrep så måtte svenskene gjøre mye. Får se om disse tiltakene er nok. Det viktigste er at de nå allment erkjenner at det er et stort problem.

11 Likes