Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Store sosiale plattformer som nyter godt av enorme nettverkseffekter må reguleres til å respektere de grunnleggende rettighetene i et demokratisk samfunn.

Setter pris på at du tar deg tiden til å lage lange poster som dette. Sensur har en pris, selv om man gjerne vil at endel bare kan rykke og reise. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Nok et eksempel på at ring ikke er som det burde. At sensur er i ferd med å ta over.

6 Likes

@Snoeffelen

2 Likes

Bra video h3nk1. Kjenner til mange av problemstillingene, og enig i hva som er problemene og årsaken til dem. Men jeg er kanskje ikke helt enig i løsningene han skisserer. Problemet med svært få og svært store aktører som skviser sine kunder og ikke gir leverom for små aktører trenger kanskje ikke en enda større aktører, staten til å gripe inn, eller kanskje?
Min greia er i alle fall at det stadig er middelklassen som må betale, in one way or another.

Anywayz, det ble nevnt en sak som ikke ble problematisert, men som helt opplagt, på ett eller annet tidspunkt kan få hele verdens oppmerksomhet.

Det startet med det alle vet, at Egypt er verdens største imprtør av hvete, og deretter med problemer i Ukraina, Russland, Kina etc.

Så nevnte han Suezkanalen…

Hvis hveteprisene fortsetter på de høye nivåene de er, og Egypt ikke finner villige selgere av hvete til en pris de har råd til å betale vil det vel ikke være utenkelig at Egypt kommer til å bruke Suez-kanalen “som gissel”. Dvs truer å stenge av om ingen kommer Egypt til unnsetning. Evt sier at tariffer for å passere blir dritdyrt.

8 Likes

Kina oppruster i Sør-Kina-havet: Minst tre øyer i Sør-Kinahavet skal være fullt befestet av kinesiske styrker (msn.com)

Stoltenberg skal foreløpig ikke ha tatt stilling til noe tilbud. En ny fireårsperiode er trolig ikke aktuelt, det vil i utgangspunktet være snakk om ett til to år. Det betyr i så fall at fungerende sentralbanksjef Ida Wolden Bache får en kraftig forlengelse på vikarperioden.

For en scam dette er. Bokstavelig talt et luftslott.

Penger rett ut av vinduet.

1 Like

Er ikke uenig, men verdenssamfunnet burde da også sørge for en slags forsikringsordning, som sikrer at landene som rammes blir gjenoppbygget iten å måtte ta opp store og dyre lån.

1 Like

Var dette jeg trodde kom til å bli utfallet når bråket rundt Stoltenberg og jobben som mulig sentralbanksjef startet. Måtte bare en krig til først :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 Likes

Jeg tror det er veldig bra for Norge.

6 Likes

Tror det er essensielt at NATO sjefen kommer fra nettopp Norge mtp den urolige fasen vi er inne i.

3 Likes

Tror det er den beste løsningen for alle parter, på alle plan :wink:

Bra for Norge mtp på Sentralbankens uavhengighet, og at vi får den den kandidaten som er mest kompetent for stillingen(sånn jeg ser det).

Og som Concorde er inne på, en NATO sjef som sikkert har et ekstra sterkt fokus på Norges sikkerhet

7 Likes

Ikke bare Norge, men hele vesten & videre verdens sikkerhet. Vi er et kristent land som er respektert så og si verden over for våres verdier å syn på ting. At NATO sjefen er norsk tror jeg også vil hjelpe fra russisk syn mtp å trykke på den store stygge knappen.
Gjør De det så er det verdens krig. Glem kjemiske og biologiske våpen. Glem børs å kurser. Da er det nuclear power som gjelder. Redd deg sjæl. Jævlig skummelt nå som ukraineren begynner å male putte inn i et hjørne. Han skal vel ikke tape ansikt! Da tar jeg hele shitten med meg. Bekymret!!!

1 Like

Og Norge fikk til slutt den best kvalifiserte sentralbanksjefen. Fin slutt på den historien.

4 Likes

Stoltenberg følte nok at han ikke var rette mannen til jobben og tok seg derfor et ekstra år i Nato :sweat_smile:

Funny.

4 Likes

Fake news, eller har akkurat Nord Korea erklært at de forbereder en langvarig konfrontasjon med USA? Les: atomvåpen.

image

2 Likes

Kinesere er redde for at demokratiet kommer. Lover jo bra.