Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Ser vi en test av Poseidon en av de nærmeste dagene?

1 Like

Sansynligvis ikke da våpenet etter alle solemerker ikke finnes. Men kommer nok en prøvesprengning.

1 Like

Neida, dette er faktisk forretningsmodellen til Kiwi :wink: De rykket ut med denne KIWI skal være billigst på egg i Norge | KIWI rett etter NRK-reportasjen, og her fremgår det klart og tydelig “I KIWI sier vi at kunden er sjefen. Vi forstår at mange ble skuffet da vi satt opp prisen, men vi lytter til kundene og har derfor satt ned prisen til kr 29,90. Dette betyr at vi igjen selger eggene med tap.”

Husk dette neste gang du er på handletur, er du misfornøyd så forlang lavere pris. DU er SJEFEN!

2 Likes

Mat til de fattigste eller designermøbler på et barnehospice? :slight_smile:
Lykke til med å bli valgt noen gang igjen AP og SP :rage:

13 Likes

Åh herregud… wow. Går det an?

Verste regjering noensinne!

Barnehospitset fikk støtte tildelt av stortinget i 2020, 30mill i året i 5 år, med støtte fra Høie og Listhaug. Det er vanskelig å legge hele skylden på AP.
Kuttet i støtte til matsentralen ser jeg ingen god forklaring på. Her kuttes det på feil sted til feil tid.

8 Likes
12 Likes

Lurer på hva de gjør med de som ble skrudd av i fjor…

2 Likes

Er vist ikke bare å skru på igjen. Komplisert greie.

1 Like

Det forstår jeg, finansministeren mente to av dem burde klargjøres for å skru på. Alternativet er jo kull…

2 Likes
  1. Kanye holder moteshow 3. oktober med kontroversielt budskap.
  2. Kanye dukker opp på Fox i ett intervju 7. oktober.
  3. Kanye skriver ting mot retningslinjene til Twitter 8. oktober.
  4. Kanye bannlyst fra Twitter 10. oktober.
  5. Kanye kjøper Parler - høyreorientert alternativ til Twitter - 17. oktober.

Smart markedsføring? Innafor? :slight_smile:

4 Likes

Profitt?

:laughing:

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Absolutt innafor! Smart kar, stort ego, sier det han mener, god i bunnen. Tjener gjerne penger i prosessen.

“White lives matter”.

Kontroversielt? Pøh. Absolutt ikke, det er et knallbra utsagn som viser hvorfor “Black lives matter” også er sant.

Hehe her har du ikke det beste selskap i den slutningen :stuck_out_tongue: Ikke at jeg bryr meg så mye om amerikansk politikk, men når KKK er enige er det kanskje på tide å revurdere?

"The Aryan Renaissance Society, a white supremacist organization, and other related racist groups, began to promote the use of the phrase since 2015. Within a year, the term was used by the Ku Klux Klan.[1] In August 2016, the Southern Poverty Law Center added White Lives Matter to its list of hate groups[2][3] and considers it a Neo Nazi group.[4]

The “White Lives Matter” slogan was chanted by alt-right protesters during the 2017 Unite the Right rally in Charlottesville, Virginia. On October 28, 2017, numerous White Lives Matter rallies broke out in Tennessee. Dominated in Shelbyville particularly, protesters justified their movement in response to the increasing number of immigrants and refugees to Middle Tennessee.[5]"

Skal man slutte å bruke ord meningsmotstandere bruker? Det ville jo ikke gått an.

Jeg sier bare at Kanye bruker et utsagn som passer bra fordi det viser hva som ligger i setningen Black Lives Matter. At hvite eller svarte blir sinte for det får være deres sak, det samme gjelder at andre grupperinger har brukt samme slogan med en annen betydning.

Jeg tror ikke mange går rundt og tror at Kanye holder med KKK.

Om han klarer å skape litt debatt rundt dette er det bra. Selv om han kanskje tjener penger på det i samme slengen. Det er jo slik PR brukes av alle.

Dessuten tror jeg ikke han gjør det for pengene. Han gjør det fordi han tror det bidrar i kampen mot undertrykkelse.

4 Likes

Om noe er sant eller ikke er irrelevant for å bedømme om det er kontroversielt. Det er åpenbart kontroversielt. Det er en korrekt beskrivelse. Betyr ikke at det er feil hva han sier.

Det jeg skulle fram til var at dette var ett PR-stunt for å få oppmerksomhet rundt temaet i forbindelse med en forretningstransaksjon. Og når folk velg er å gjøre og skrive kontroversielle ting for å tvinge fram reaksjoner, for å få oppmerksomhet rundt sin nye medieplattform så er det greit å poengtere at sammenhengen er åpenbar.

Kanye viste seg med Candace Owen når de viste fram “white lives matter”, og hvem er hun gift med? :slight_smile:

Det er sammenhengen som for min del viser at dette er “kun” ett PR-stunt. Dvs, det er godt mulig han også mener disse tingene, men det er iscenesatt for å få blest om ett oppkjøp.

Det er politisk interessant for min del fordi det er en politisk bevegelse i USA for å spesifikt forsøke å flytte svarte menn (ikke svarte kvinner) over til det republikanske partiet. Og nå har du en av de mest kjente svarte menn i USA som spesifikt går ut og trekker seg mot høyresiden (og lefler med tanken om å være presidentkandidat - dvs en politisk karriere).

2 Likes

“Kun” = ikke kun.

PR-stuntet kunne vært noe helt annet, men han/de valgte noe han selv er spesielt opptatt av.

Kanye sier vel selv i videoen at det er mulig å gjøre jobben sin og jobbe for endring i samfunnet på samme tid.

1 Like

Vanskelig å fatte de holdninger man finner i det Republikanske partiet:

“Mange av de hyperkonservative kristne som støtter både Trump og Walker holder seg trolig til det gamle politiske slagordet: «Han er kanskje en drittsekk. Men han er vår drittsekk».”

2 Likes

De personlige kvalifikasjonene, eller om du stemmer på ett mennesket i det hele tatt, er irrelevant, så lenge du enten forsvarer prinsippet om at alle skal ha rett til å velge abort, eller du forsøker å stoppe massemord på babyer.

Det betyr ikke at 100% av demokrater er for abort, og 100% av republikanere er mot. Det betyr at for de som har abort (eller andre klare saker) som sin viktigste sak politisk, så har du ingen alternativer og den individuelle kandidatens kvalifikasjoner er irrelevant.

Hvis det viktigste for deg politisk er abort, så stemmer du for en død katt, en morder, en whateverthefuck hvis personen er demokrat (du støtter abort) eller republikaner (du er mot abort).

Siden begge partier har null interesse av kompromiss før ett valg, så er det ekstremt klare skillelinjer. Det er en rekke temaer i USA som er krystallklare og nesten 100% politisk delt hvis det er ditt viktigste tema. Det gjelder abort, klima, våpenkontroll, grensekontroll, trans-rettigheter, etc.

Det blir vanskeligere hvis du syntes en kombinasjon av saker, eller mer vage ting som dårlig ledelse eller økonomi er viktigst. Da kan du jo konkludere helt forskjellig avhengig av din situasjon og hvem du stoler på. Det er derfor jeg jevnlig sjekker gallup sine meningsmålinger om hva som er viktigst politisk. De har historikk på temaet, og det er interessant å følge syntes jeg. Det viser klare forskjeller mellom gode tider og dårlige tider (hvor økonomien blir viktig), og hvor klart ett parti kan vinne på ett tema (som våpenkontroll), men interessen er kortvarig for velgerne.

Det er interessant at samlet har ikke økonomien blitt viktigere de siste månedene, mens “Gun Control” var 8% i juni, og er 1% nå, og abort var 8% i juli, og 4% nå. Men hva har økt? “The Government / Poor leadership.” Og det går selvfølgelig på mistillit til begge partier - ikke bare demokratene.

At kriminalitet er nede på 4% mens republikanerne har kjørt steinhardt på det temaet i lang tid (flere år) viser for min del at propagandamaskinene ikke trenger gjennom til folks faktiske meninger. Ja, republikanerne har gjort det bra på temaet kriminalitet - men folk bryr seg generelt ikke, for det er ikke det viktigste for dem uansett hvor mye det snakkes om.

(var ikke bare svar på dette, men også generell synsing om temaer før mellomvalget om 3 uker).

1 Like