“3.2 Alder
Figur 8 viser aldersfordelingen på de som ble
anmeldt for voldtekt i 2019. I en stor andel av sakene
ser vi at den anmeldte var mellom 15 og 25 år på
gjerningstidspunktet.
297 unike anmeldte var under 18 år (18 %) på gjerningstidspunktet. Av disse var 191 fortsatt under 18 år i
2019. Kun én av de mindreårige anmeldte var en jente.
Blant de mindreårige anmeldte var klart flest anmeldt
for voldtekt av en jevnaldrende bekjent. 46 saker gjaldt
voldtekt i familieforhold, og i disse sakene var det mest
vanlig at den mistenkte var broren til den fornærmede.
Det var 313 unike fornærmede i sakene der de anmeldte
var mindreårige, hvorav 251 jenter (80 %) og 62 gutter
(20 %).”
18% var altså potensielt i gruppen du nevner, da de var under 18 år da voldtekten ble utført.

Av denne gruppen på 18% er det i de under 14 år 32,2% som er bekjent av barnet, av dette igjen blir problemstillingen potensielt relevant. Hvorfor trekker du fram en så liten undergruppe? Hvorfor bortforklarer du barnevoldtekt? Dette er ekstremt viktig i Norge når man lurer på ting som “hvorfor har vi høy selvmordsrate blant unge i Norge?”, f.eks. Mange av disse blir utsatt for helvete på hjemmebane, om det er så ille som voldtekt eller utrygg oppvekst.
Jeg har ikke tall for Saudi Arabia, vil dog tro det er verre der, men det har ingenting med problemet i Norge å gjøre.
Jeg vil si media gir mye mer oppmerksomhet til overfallsvoldtekter enn barnevoldtekter. Det er mitt problem her. Og at dere bør være mye mer opptatte av problemet barnevoldtekter enn overfallsvoldtekter, fordi det er et mye større problem i Norge.