Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Hvordan ønsker du at politiet skal informere om dette? Hvorfor skal de prioritere dette over alt annet de kan melde om?

  • Det fører til feil/uønskede handlinger mot innvandrere, tanker er bare et steg på veien dit.
  • Problemet ikke er stort nok i seg selv til å prioriteres. Om de skulle vært helt åpne måtte de meldt rundt 100 voldtekter av barn for hver overfallsvoldtekt. Ønsker du fortsatt “helt åpen kommunikasjon?”
3 Likes

Åpent ja!

…Kanskje ikke i så stor grad som de gjør i avisene i midtøsten da. Fullt navn og passfoto av banditten, der de også forteller hva straffen blir.

Det var noe å lese til morgenkaffen sin det…

Høres ut som du bor i USA, sånt gjør man ikke i Norge. Her har vi troen på gjeninnføring til samfunnet, nesten uavhengig av hvor ille handlingen er(bortsett fra ABB). Statistikken vi bruker fra Kripos er også fra antatt skyldig tidlig i saksutviklingen, ikke for straffedømte.

Hva er incentivet til å mene så mye om Oslo egentlig? USA har jo mye verre tall på alle disse statistikkene, bør ikke heller de endre kurs?

“Every year, more than 4 million referrals are made to child protection agencies involving more than 4.3 million children (a referral can include multiple children).” Child Abuse Statistics - Childhelp
Per capita: 4.3M/335M= 0,012

“I 2021 mottok barnevernstjenesten 53 468 bekymringsmeldinger for 47 333 barn i aldersgruppen 0-24 år.” Bekymringsmeldinger til barnevernet (bufdir.no)
Meldinger per innbygger: 47333/5,4M = 0,0087

The estimated U.S. economic burden of child maltreatment based on 2015 investigated incident cases (2,368,000 nonfatal and 1670 fatal victims) was $2 trillion.

USA har allerede dine ønskede regler, rart de gjør det så dårlig? Fordi det ikke løser noen ting å underholde deg.

2 Likes

Pedofile i USA har det ikke enkelt nei… Nnnaaaw

Foreslår at de som vil prate om voldtekt lager egen tråd. Ble fryktelig mye her nå.

3 Likes

Den saken blir mer og mer stygg. Han pensjonerte etterforskningslederen har vistnok prøvd å påvirke andersen iår!

Spent på om spesialenheten gjør noe.

Ja, la oss heller snakke om NRK :rofl: :wink:

Klar, ferdig, gå!

1 Like

Kan jo dra det tilbake litt mer overordnet :slight_smile: Høyre har forstått noe og har i hvert fall fine ord utenfor regjering, selv om de ikke har gjort alt de kan i regjering og på stortinget. Men bedre enn det som er nå skal lite til i det minste.
Høyre: Regjeringens politikk vil ødelegge tilbudet til sårbare barn (aftenposten.no)

Usikker om denne passer best her eller i Meme. Men sånn var det i gamle dager.

5 Likes

På hvilken måte lar man være å opplyse om de?

Voldtekt og overgrep mot barn, pluss f.eks voksne i nære relasjoner er vel enda lengre utenfor “normalen”, og skjer som @Martins påpeker med sitt faktagrunnlag utallige flere ganger enn de 40 tilfeller av overfallsvoldtekter som ble registrert over en periode på 3 år.

Alle tilfellene som politiet registrerer inngår i det tallmateriale som ligger til grunn for statistikkene som SSB utarbeider. Alt dette er offentlig tilgjengelig informasjon.

Skal det avholdes en pressekonferanse hver gang en slik sak registreres? Her er jeg rett og slett usikker på hva @anon22183215 og du selv mener, så jeg drister meg til å spørre.

1 Like

En gapestokk og råtne egg-kasting på torget, litt buing og peking på overgripere? Poste det på YouTube?

Spiller ingen rolle floppen. Kriminelle i Norge beskyttes, uansett hva folket skulle mene om det.

Dessuten er det temaet NRK som gjelder… NRK for alle penga!!.. eller var det været, husker ikke.
Du får gå i riktig tråd. :slight_smile:

1 Like

:point_down: :point_down: :point_down:

1 Like

Beklager å si det, men jeg tror ikke Norge er klart for noe sånt igjen og håper vi aldri blir det. Gapestokk en ble avskaffet i 1848. Det er det jeg tenker at slikt hører hjemme, i fortiden.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Har du hørt om Viggo Kristiansen?

Skal dette være et eksempel på det du liker å kalle “ironi, sarkasme. og humor”? Eller er det støy? Hjelp meg litt her er du snill, for jeg vil nødig misforstå deg.

Den som tar gapestokk utsagnet mitt bokstavelig, det ler jeg av.
(Dog det skal sies gapestokker lever i beste velgående og finnes i mange moderne former… et eksempel nevnte jeg tidligere).

Anyways…

Det med å bringe opp NRK er en måte å si at debatten om overgrep, kriminelle, statistikk og voldtekt er over da det er oppfordret av moderator at temaet bør legges bort til en annen tråd.
Helt greit det.

Ergo skiftet jeg tema. Kunne ha valgt å snakke om været… vil du snakke om det?
Nei… det tror jeg ikke, men jeg tror det er et tema som ikke enda trenger en ny tråd. Altså, lovlig foreløpig!! :wink:

Mkay… nå er vi ajour? :slight_smile:

2 Likes

Igjen kvinners rettigheter altså?

Etter den feilslåtte angrepskrigen i Afghanistan, så var det ikke lengre geopolitisk herredømme eller tilgang på naturressurser det handlet om, men afghanske jenters rett til å gå på skole!

Det var jo derfor vi øste på med norske våpen og norske ungdommers liv og helse.

Jentene må jo få gå på skole!

For et skuespill.

Som om det er naturlig at norske tenåringer skal miste livet for at Afghanske tenåringer skal gå på skole!?

Det er fullstendig absurd.

Vi har ingen rett til å presse vår kultur på afghanerne, like lite som de har rett til å presse sin kultur på oss.

Punktum.

2 Likes